305 paukkaa kaasarissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja el_kamina, 2.12.2010.

  1. WTF

    WTF Gearhead

    Tarkistaisin yläkuolokohdan, jakajan minne sojoittaa, jakopään onko miten paljon väljää...
    Jos kerran nokkaan ja jakopäähän ei ole koskettu.

    Tuolta jos ei löydy vikaa niin sitten löpöosastolle.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Pelottavan tuttua :eek:

    samat oireet oli 318 mopsisa.ennen remonttia toimi hyvin...sitte vaiheltiin vähä uutta imusarjaa ja kaasaria,peltisarjaa...siihe loppu pelaaminen...pätkii ja yskii...jakopää on uusittu/tarkastettu,venttiilit uudet ja työt tyeetätetty ihan koneistamosa,jakaja on uus,tulpat johdot,boksi...

    välillä oli alipane letkut irtivälillä paikollaan,jakajaa pyöritettiin koko kylän voimin suuntaan jos toiseen...Noh sitte onneksi hajos öljypumppu ja kone on nyt lihoina...Jospa se paha henki katuais koneesta...vai tilaanko vielä varmuudenvuoksi jonkunlaisen shamaanin tai noidan :x
     
  3. slant

    slant Gearhead

    Olisko mahdollista alipaine vuoto imusarjan ja kansien välistä, molemmissa koneissa imusarja vaihdettu ja sen jälkeen ongelmat?
     
  4. kokeiles kääntää jakajaa 180 astetta ja kato mitä tapahtuu.. 305:n kun saa myös käyntiin jos jakaja on puoli kiekkaa persiillään, ja silloin rätkättää yleensä kaasarista, kaikkea voi sattua kun osia vaihtelee.....
    toinen vaihtoehto on liikuttaa kaikkia tulpanjohtoja pykälä kerrallaan vaikka myötäpäivään, kunnes kone käy tsasemmin ja sitten säätää ennakko kohilleen..
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    tuosta mun koneesta oli tosiaan kansia höylätty ja imari ei aluksi passannu vuotamatta paikallee..sitäki sitte höylättiin ja saatiin ylimääräset vuodot pois...


    sitä ihmettelin ite,että jos syttyä käänsi aikasemmalle,niin että tyhjäkäynti nousi niin kaasarisa paukkaaminen loppu?ajaminen vaan huononi ja huononi kesän mittaan...yhesä välisä tein pitkiäki reissuja eikä ollu mitn hämminkiä...vaikka käskytti rajumminki(kylmänä pätki)...viimesen reissun tein tuolla autolla,ku ajoin sen talliin..1,5km.pakkoykkösellä ajoin kokomatkan ja paukku millon mistäki...tyhjää kävi tosi nätisti...
    mutta kulkupuolta ei ollu ollenkaa...samana päivänä otin sitte koneen pois ja nyt on lohko lähösä koneistamoon nokkalaakerien vaihtoon..pitää käyttää josaki tohhtorilla kun saan koneen kasaan,saa sääjellä kaasarin tuosta...


    muistelin,että josaki välisä ajotuslampullaki kahtelin ihan tosissani syttyä kohilleen,enkä löytäny dampperin merkkiä ollenkaan valolla...viiletti misälie...piti muistaakseni kääntää jakajaa tosi myöhäselle,että alko merkki näkymään etes lähellä asteikkoa..
     
  6. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Avasin itekkin tänne topiikin noin kuukausi sitten samasta aiheesta. Itellänikin on Camino, lähes 50 vuotta vanha. Siinä on kyllä 350 crade-moottori.
    Ajelin sillä syksyllä 98E sopalla ja ajattelin tankata hiukan parempaa bensiiniä paremmalle autolle..... Shellillä aloin käydä ja tankkiin V-Poweria. Moottori alkoi pikkasen paukuttaa kaasarissa kylmällä moottorilla ja rauhottui lämmetessään.....Lisää V-Poweria tankkiin ja pikkuhiljaa auto alkoi paukuttaa lämpimänäkin kaasarissa. Tankissa ei tainnut enää muuta olla kuin V-Poweria. Auto ei sietänyt oikeastaan ollenkaan kaasua. Liikkeellekin piti lähteä kutittamalla. Hävetti kyllä helkkaristi kaupungilla se pauke.
    Laitoin topikin tänne ja sainkin hyviä vastauksia. Tekniikkaan kaikki liittyi, säätöihin yms.
    Mietin hiljaa itsekseni, että minkä jälkeen paukuttelu alkoi. Päädyin siihen, että ainut muutos normaaliin oli polttoaine. Ilman lämpötila ja kosteus ei ollut muuttunut sillä välillä yms.
    Tankki oli puolillaan sitä parempaa, korkeaoktaanisempaa bensiiniä. Ajoin tankille ja tankkasin tankin täyteen 98E:tä. Siitä sitten tien päälle ajamaan pidemmän lenkin. Sen koommmin ei ole kaasarissa paukkunut. Ei teknistä vikaa, vaan liian korkeaoktaaninen bensa.....ihmettelen vieläkin. Toisinpäin olisin kyllä uskonut vaikuttavan, eli jos olisin ottanut huonompaa bensiiniä.
    Maailma on ihmeellinen.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    :eek:


    tekis kiljuset ja tankkais tärpätillä...
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Empä muista vastasinko jo aiemmin tähän V-Power juttuun. Mutta se V-Power on semmosta että vanhenee säiliöihin kun kukaan EI juuri käytä sitä. Ja vanhenee huomattavsti nopeammin kuin muut kaupan olevat laadut.

    Ehkä siinä syy paukkeeseen yms. EI "korkeassa" oktaaniluvussa 8)
     
  9. el_kamina

    el_kamina 1st gear

    Joo kokeilin kääntää sytkää 180 astetta, pari kertaa aivasti bensaa kaasarista ja löi ihan kunnolla takatulta -------> kaasari syttyi sittten tuleen tästä syystä 8) elikkä sytkä ainakin on oikein päin tuossa aluperäisessä asennossa.

    Kumminkiin nappasin kaasarin poikkeen paikoiltaan sen jälkeen kun olin muutaman minuutin leikkinyt palomiestä, vähän aikaa meni kun ropelsin sen kaasariin auki ja sieltähän paljastui ihan mukava ylläri, molemmat kammiot olivat täynnä ruskeaa kuravelliä ja sakkaa oli kammioiden pohjalla noin puoli senttiä, eikä tässä vielä kaikki, tottakai se samainen töhnä oli tukkinut kaikki mahdolliset reiät ja suuttimet mitä kaasarista löytyy. No putsasin sen kaasarin sitten ja laitoin kasaan sen, tilasin siihen myös uuden kaasuttimen ja imusarjan välisen tiivisteen, loppuviikosta tulleepi osat niin pääsee testeilemmaan :)
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Millä putsasit kaasarin? ultraäänipesuri on kova sana.
     
  11. el_kamina

    el_kamina 1st gear

    Ihan vaan perinteisesti putsailin sen käyttäen bensaa pesuaineena ja apuvälineinä oli sitten viiperiä, vanupuikkoja, paperia jne..

    Voi kun mullakin ois tommonen ultraäänipesuri, no jospas mää oisin olluna niin kiltti että saisin semmosen vaikka joululahjaksi :D
     
  12. el_kamina

    el_kamina 1st gear

    Voe voe, projektia viety taas eteenpäin, kaasari on vaihettu nyt uuteen ja bensapumppu uusittu myös, tänään sit säädin venttiilitkin niin ei korjaantunu homma sillääkään. Kaippa se pittää huomenna repiä kannet irti ja tsekata että ei ole karstaa venojen välissä.. :eek:
     
  13. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    nokka-akselilta pakopuolen nokka kulunut sileäksi.pikkulohkon
    tyyppivika.aivastelee ja paukkuu kaasarissa.
    kyseinen kone on tod.näk. laahurinokalla?
    nokka kulahtaa noston puolelta,niin kone ei edes säksätä.
     
  14. el_kamina

    el_kamina 1st gear

    Vika voi kyllä olla nokassakin, pytyyköhän tuon nokan ropeltamaan irti konneesta kun se on paikoillaan, vai pitääkö kone nostaa poikkeen?
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    ceevyn konetta en oo kyllä ikuna purkanu mutta eikö se onnistu ku imari,nostajat ja jakopään ottaa poikkee...vettää sitte nenän pois?syyläri varmaan kans tiellä.

    mutta jos uuden nenän laittaa,niin eikö nokan laakeritki kannata uusiksi...
     
  16. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Milloin vika tuli?
    1) Alussa osat vaihdettaessa => peruskone on kunnossa.
    2) Aina => tutki vielä järjestelmällisesti..

    - Sulakkeet pyörittele (aina perus).
    - Kaasari keskisäätöihin (vanha atomeiksi).
    - Ennakko perusasentoon.
    - Vaihda kaikki imupuolen letkut
    - Alipainesäädin kääntää sytkää imiessä?
    - Sytytysjärjestys?
    - Puola?
    - Tarkista jakoketjun pykälät ja kiristäjän laahuri (kulunut siirtää ennakkoa).
    - Sytytysjohdot ja tulpat uudehkot (vaihto 50tkm).
    - Laturin ohjausrele?
    - Bensapumppu ruikkaa pitkälle?
    - Ilmanpuhdistin suht siisti?
    - Venttiilivälykset?

    Vasta sitten nokat...
     
  17. el_kamina

    el_kamina 1st gear

    Joo niin oli vaan nokka menny sileäksi pakopuolelta, mutta nyt kävi sitten semmonen moka että kun uusin ton nokan niin meni varmaan väärään asentoon sinne koneeseen se, kun starttasin niin ilosesti roiski bensaa kaasarista :D kertopaakas mulle että missä asennossa nokan ja kampiakselin merkkien pitäisi olla niin saatas vielä kesäsks ajoon..
     
  18. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    kampuran ja nokan merkkien pitäs olla kohdakkain eli kampuran merkki ylös ja nokan merkki alas ja samalla muista tarkistaa että jakaja on kans oikiassa asennossa
     
  19. el_kamina

    el_kamina 1st gear

    kumpi merkki nokasta? se pienempi vaiko se isompi?
     
  20. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Ei siinä pitäs olla kun yksi merkki, yleensä sellanen luokkaa 2mm halkasijainen piste. Melkolailla rattaan ulkokehällä. Näkyy kun katsotaan ratasta moottorin etupuolelta.
     

Kerro tästä muillekin!