Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. 3/4

    3/4 3rd gear

    Vastusmittarilla selviää aktuaattorin kunto. Omassani poltti sulaketta, vastus oli nolla ohmia. Uusi Standard Motorin aktuaattori noin 1,4 ohmia.
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    pertsa08. näin ennustajana arvelen, että varmaan ainakin boottais sinne semmosen commondore 64- tai vic 20-käyttiksen, jossa lukko yritäis mennä vähän aikaisemmin päälle. lisäksi ehkä tutkis, että mikä sun lukkoa vaivaa, että oliskohan siellä esim. jumitteleva tcc-solenoidi, kun ensin itte olet tutkinu ettei ainakaan niissä nopeus(vss)antureissa ole mitään vikaa :odroll:

    nollaile koodit ja kokeile piruuttaan vedättää kolmosella lukko päällä ylämäkeen (vain juuri sen verran kaasua painamalla, että lukko pysyy päällä) niin tuleeko joku muu koodi :odroll:
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    No niin MHK vei melkein jalat suustani, eli tosiaan ainakin lastulta sitä turbiinilukon päälle jo poismenonopeuden offsettiä isommaks ja ehkä aavistus painetta lissää tietty vähän siitä riippuen kuin pehmeesti toimiva se loota nykyisellään on.
    Tcc valvea epäilisin kyl melkein enempi kun sitä solkkua, ja niihinhän löytyy sitten apuja mm sonnaxilta.

    Sitten jos noi edellämainitut ei vielä riitä niin HUGHESin 25LXFM peliin, bonuksena tulee matalanpi stalli ja ei varmaan enää luistele lukko..
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Re: .

    Hetihän se oli tilattava kun joku välittömästi kehui ja viimeisiä vietiin :rotfl:
    Mutta ei se mitään, ennen käynnistelin betonimyllyä nyt oikein pelästyin kun lähtikin suihkuturbiini :rotfl:
     
  5. LateX

    LateX 1st gear

    Täälläkin sanoi etu-aktuaattori sopimuksen irti ja sitten mentiin lumikissan perässä melkein ku tyhjää vaan. Ei toi liikkunut edes tasaisella ku takarenkaat uppos tampattuun lumeen, pikkuautot vaan kierteli ympärillä ja ihmetteli mihin asti aion kaivautua.
    Toi etu-aktuaattori on sen 4wd sulakkeen takana (paikka 25 ja 25A). Transfer case on myös oman (Trans) sulakkeen takana. Mulla poltteli sitä ku toinen piuha oli kuorinut itsensä jarruputkeen.
    Manuaali-ohjaus etu-aktuaattorille maksaa 250$, joka oli musta aika kallis, siihen nähden mitä siihen kuuluu. Toisaalta se olis ehkä kestävämpi ratkaisu ku toi perinteinen lämpölaajeneva. Ei kukaan ole tehnyt tollasta itse?
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Mun ex Subbessa orkkislaatikolla teki tuota dtc 68 eli luistoa 4:lla lukkopäällä yli 200rpm kun vedätti rankemmin. Sonnaxin surecure auttoi eli just tuohon tcc valveen.
    Luisto loppui siihen. Mulla tosin ei triggannut SES valoa tuosta vaan oli ns. pehmeä koodi ja seurauksena cruise ei pelittänyt kunnes sammutti ja käynisti => nollasi.
     
  7. pertsa08

    pertsa08 1st gear


    Sonnaxin surecure on joku ohjelma mikä pitää ajaa sinne vai..?

    Mulla vilahti pikaseen SES valo pariin kertaan.
    Toi cruise on mullakin lakannu toimimasta kesken kaiken muutamaan kertaan...oon ihmetelly miks, mut se sit liittyy varmaan tähän samaan ongelmaan?
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Se cruise, valo va toi 68 VOI olla kaikki erillisiä juttuja tai sit samaan liittyviä..

    Se surecure kitti ei oo mikään ohjelma vaan ihan mekaansita kamaa, uusia jousia, venttiileitä yms venakoneistoon, sanoisin että se korjaa muutamia gm:n tekovikoja :rotfl:
     
  9. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    battery

    Tuli tuossa pyhinä ladattua akkuja kun oli sahauksessa vähän puhti kadonnut, latauksessa huomasin että ne ei ota vastaan kuin yhtä ampeeria, aattelin että meneepä hartaasti tai sitten laturi on rikki. Kun eilen laittelin kansia kiinni akuista pisti silmääni kennojen eri väriset nesteet, ei hel... yks oli ruskeahkoa, muutama vaaleeta ja loput kirkkaita, outoa sillä en ole törmännyt aiemmin moiseen. Aion käydä liikkeessä utelemassa mistä johtuu kun akut ovat vasta vajaat kaksi vuotta vanhat.
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: battery

    [​IMG]
    kylmässä lataillessa lyjydioksidia liuskottuu helpommin irti huonosti seostetusta lyijystä 8)
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Löytyikös näiden huoltovälit jostain?
     
  12. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Re: .


    Missä noi vss -anturit sijaitsee ja miten niitä voi testata?
     
  13. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Päivän pähkinä:

    Kone rempan jälkeen ajellu vajaa 400km ku alko makea valkoinen pilvi tupruamaan pakoputkesta tyhjäkäynnillä...
    Eli nyt syö nestettä sellanen vajaa pari litraa sadalle.

    Ei vuoda ulos/maahan nestettä, öljy ei lisäänny vaikkakin öljykorkissa on hieman sellasta smägmää mitä tulee kun sekottaa öljyä ja klykolia.
    Ja paisunta säiliöstä mitattiin palokaasut, aine ei juuan reagoinut.

    Kannet on tasohiottu ja koeponnistettu Tammer-Dieselissä ennen asennusta. Ja luonnollisesti uudet kannen tiivisteet ja pultit laitettu.

    Tänään ajelin epätoivoisena parituntia Wonderweldin kanssa ilman toivuttua ihmeparantumista.

    Mikä vuotaa, missä vika...? Vinkkejä? Täytyy irrottaa pakopuolta ja paikallistaa kumpi kansi vuotaa....
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    :eek:
    -Oliko lohkon tiivistepinta kuin tasanen?
    -pieni halkeama lohkossa?
     
  15. tst

    tst Gearhead

  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    testerillä voi testata. joku täällä varmaan tietää niiden vastusarvotkin niin vastuksen mittauskin kertoo jotain. antanevat sykkivää signaalia voimansiirron pyöriessä. tuossa kuvassa nuo keltapassivoiduissa raudoissa kiinni olevat mustat osat. helppo ottaa irti ja putsata ja vaikka vaihtaa niiden paikat keskenään 8)
    [​IMG]
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    PAitsi että nelikkoversiossa toi taaempi ei ole käytössä ollenkaan.. mut sitä paremmin sillä voi testata etummaista jos sitä epäilee.
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    näin muistelinkin, siksi ehdotinkin vaihtokauppaa päikseen :D
     
  19. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Tiivistepinta tuntu kyllä tasaiselta ja lohko on hoonattu. Mutta eihän siinä välttämättä säröjä huomaa?

    Mut miten sitte eikös siinä menis männän päälle vettä ja sen kyllä huomais? :poff:
     
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ei taida olla se kaarle kustaa enää ainut kuningas, jota nyt koetellaan... :oops:
     

Kerro tästä muillekin!