Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. pee5

    pee5 3rd gear

    Tämä '55 Diplomat esitelty Tekniikan Maailma 15/72, sieltä löytyy 3 sivun juttu. Auton rakentaneet Rauno Urkko ja Erkki Nieminen Pälkäneeltä. Rek.nro oli tuolloin HAU-43.
    Mobilistissa kuvia autosta on ollut muistaakseni useamman kerran, aina on vaan kunto huonontunut :(
     
  2. muthafukka

    muthafukka 1st gear

  3. Remu63

    Remu63 1st gear

    Tuo Diplomat lojui tosiaan tuossa aika kauan ja viimeisen kerran kun sen näin tuossa niin lojui taempana metsikössä heikossa kunnossa. Liekö
    mennyt sulattamoon lopulta? Ei tullut kysyttyä sen kohtaloa. Sama kuva
    ei ole ollut moblassa mutta varmaan moni muukin sen tuossa kuvannut.
    Copyright tiedot kuvassa on mun kuten kaikissa muissakin kuvissani.
     
  4. MercComet

    MercComet Gearhead

    Sama mielikuva on itsellä että heikosti tuolle kävi!? :-?

    Jäken(kin) kollina muistan kun tuo oli auto-Parikan rivistöissä näytillä 30vuotta sitten. Siirtyi sitten tuohon pihapiiriin. Komeissa rivistöissä esim. Parikalla oli varsinkin 70-luvun laatikkojenkkijä myynnissä linjakkaampien Trans-amien ja Camaroiden kanssa.

    Valitettavasti autokaupoissa ei tullut (faijan) kameraa kannettua, vaikka noilla Tuusulan autoliikkeillä (TB:n piha, Auto-Parikka, Hallivuori,...) on oma vaikutus mun jenkki- ja jaggehulluuteen.
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Jippii ! Taas maalainen sai sivistystä : Nyt tuli tietoa, mitä tuo Bn-logo yhdessä patenttipullon korkissa tarkoittaa. Kiitti !
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kerro lisää!
     
  7. Remu63

    Remu63 1st gear

    Sama piha kun soto kuvassa samoihin aikoihin mutta eri suunnasta
    kuvattu.

    [​IMG]
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    "tyylikkäät vanteet, ajomukavuutta parintavin renkain, ja koko komeuden kruunaa maukkaat irto penkin pääliset mallia leopard" ...näin olis aikanaan v8-magazine kirjottanu :rotfl:
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Lepardi on aina muodissa, vieläkin.
     
  10. cuda1971

    cuda1971 Gearhead

    Noup ei havaintoo,meni muistaakseni Auraan silloin?
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    hä hää, vanhoja patenttipullon korkkejani:

    www.aarnio.com/caps

    OT rules ! :rotfl:
     
  12. scamp

    scamp Gearhead

    Häkä-pönttö De Soto oli 80-luvulla L. perheen omistuksessa, myivät ensin autoja Hyrylän TB-pihalla ,kun saivat Mazda edustuksen muuttivat ko. paikaan.Taustalla oleva Rämpylä oli muistaakseni Rogue 2d ht, tuttu Porvoo kaduilta.Auto-Parikan pihassa oli myös Soton näköiset 3 Tzaikaa!
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt menee vakavaks eikä ooteeks koska tää pyhä asia mulle. Tosta HT Roguesta oli huhua että niitä enemmän kuin yksi. Erot näkyivät kattoverhoilusssa mitkä oli eri maahantuojilla erilaiset. Toi Rogue oli mulla pinen, hyvinpienen aikaa. Vaihtoautoani otteessa 1,3 Escoa mis oli 1,6 ei kelpuutettukaan vaihdossa. Vähän mua vitutti. Ehdin ajaa vähän sillä. Silloin se oli 232 kuutosella. Noi listat suorastaan huutivat maalaa minut kaksiväriseksi. Sitä en tehnyt. Porvoossa tekivät, mutta ei sillä visiolla mikä mulla oli. Porvoossa siihen tuli V8 ja kaiken hifistelyn lisäksi jopa TV.
    NNNNNaargha! Lisää tulee joskus..
     
  14. Remu63

    Remu63 1st gear

    Kyllä niitä Roguja kaksi(ainakin) on,AMC forumin kuvissa näkyy sen
    UC kilpisen joka oli Porvoossa lisäksi toinen selvästi eri auto.
     
  15. Remu63

    Remu63 1st gear

    Kuvakin väliin ettei eksytä topicin aiheesta

    [​IMG]
     
  16. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Nämä Roguet löytyi mun albumeista

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ja lisäksi olen kuulut vielä yhdestä aihiosta
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kuulehan Remu63,

    väkisin tulee mieleen vanha V8 Magazinen mainoslause: "Lue Suomen jenkkiautoista suomeksi".

    Sun tapauksessa pitäisi tietysti olla: "Näe kaikki Suomen vanhat jenkkiautot Overdriven vanhoja valokuvia -ketjussa".

    On sulla totta maar melkoinen arkisto vanhoja valokuvia.
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jessus tuota "perälaudan" toppausta...
     
  19. Remu63

    Remu63 1st gear

    Kiitos C5_Z06 :D
    Mutta ei oo kaikista vanhoista :(
     
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mustangista vielä sen verran, että mikäs toi punainen sulka -tarra takalasilla olikaan? Ei se mitenkään liittynyt jenkkiautoihin, vaan johonkin ihan muuhun. Mutta mihin?
     

Kerro tästä muillekin!