Swappi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 15.4.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Omistan 3d sierran joka on 2.0l ohc koneella,,olen alkanut miettiä jos vaihtaisi koneen
    2.0l v6 ..ja laittaisi siihen tuplat ja nokat ja peltisatsin,olisi ainakin järkevämpi kuin alkaa virittämään tota nelosta omasta mielestä,,peräksi tulisi iso atlas ja niin päin pois,,kysymys olikin että mitä inssi tuohon meinaa,,,eli tarviiko lisääntynyttä sylinterien lukumäärää muutoskatsastaa jos tilavuus kuitenkin pysyy samana?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    viritä ennemmin tuota ohc konettaa tulee huomettavasti halvemaks kun ton v6 koneen kanssa ja jos oot sinne v6 laittamassa niin eikös samalla kannatttais laittaa 2,3 tai 2,6 saman tien?? ohc kone on muutenkin reilusti viritys ystävällisempi osia löytyy helposti ja halvalla ja tietoutta on paljon!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sepä se..2,3 saattas käydä mutta 2,6 en viittis haaveilla,, eniten mua tossa v6 kiinnostaa nuo väännöt,vaikka se on vähän kalliimpi rakentaa niin lisääntyneellä väännöllä paikataan se, ja vaikka mää ottasin tosta ohc nelikosta sen 150hp ja saman kutosesta ni kyllä se kutonen aina rivakammin kiihtyy juuri vääntöjen ansiosta ja kestää paremmin...ja ne äänet :odroll:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, mikäänhän ei voita kunnon 2 litraisen vee kuutosen murinaa.
     
  5. tanari

    tanari 1st gear

    samantien sitten 2.9litranen kone(150hv), XR4i:n jarrut, eli 10" rummut taakse ja eteen 270mm levyt.
     
  6. Konte

    Konte 1st gear

    Paitsi 3.4 litrasen V6:sen tai kunnon V8:n murina :grin: :grin: :grin:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    ÖÖh..eikös 2.9 ole 24v cosworth ja hepoja noin 200 ja 2.8i sitten tuo 150hp?
     
  8. tanari

    tanari 1st gear

    2.9litrasta moottoria(efi) on myös "tavallisena" v6 ohv moottorina. ja se on 150hv, samoin kuin 2.8litranen K-jet moottori
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    epäilyttää tuo ohc ja v6 koneiden väätöero?? olisko juur ollenkaan??? kysehän on kumminkin samankokoisista koneista ja v6 koneessa todennäköisesti lyhyempi iskunpituus.. niin nyt kaipisin kyllä hieman lukemia että voiko todellakin pelkästään enempi sylintereritä antaa enempi vääntöä?? eikös pidempi isku anna enempi vääntöä ainakin teoriassa.. ja sillä rahalla mikä menee enempi v6 koneeseen saa varmasti ohc koneesta saman väännön irti!
     
  10. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    sitävaan, et ainoo ero 2.3 ja 2.6 lohkoissa on se stanssattu koodi siinä kuskinpuolella lohkon ylätasossa. 2.3:ssa se on YY ja 2.6:ssa (muistaakseni) YD. Sit sisuskaluista vaihtuu männät ja kampura (huom. kanget on samat!!). Myös sylinterikannet ovat muuten idettiset, mutta 2.6:ssa on isommat venat ja kanavat. Jos haluaa laittaa 2.3:een turbon, ni puristuksia voi puottaa vähän laittamalla 2.0 ohc:n männät. Niitten dekkikorkeus on 0.8mm pienempi, kuin 2.6:ssa. (huom. ohc:n mäntiä käytettäessä "joutuu" käyttämään 2.6:sen kamnpuraa.) Poraus on ohc:ssä karvan yli 90mm, kun taas V6:ssa se on tasan 90 (sopivasti ylikokomäntä - kaikissa V6 lohkoissa on kuitenki jo pykälää)

    ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ laittako 2.0:aa V6:ta!!! se on nii tukkonen kone ku tulee ja pääsee, eikä sitä voi/kannata juuri mitenkää viilata. kun kasaa 2.3:n lohkoon 2.6:n (ohc:n männillä 2.7:n), ni katastusinssi on mielissään :smile:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aina kun joku rupeaa vaihtamaan tavalliseen Sierraan (tai johonkin muuhun) kutosta tai kossun osia niin mulle tulee mieleen että miksi ei samantien vaihda koko autoa. Asia on toinen jos haluaa tehdä jotain käsillään mutta taloudellisessa mielessä, ottaen huomioon myös jälleenmyyntiarvon niin itse etsisin jostain hyvin pidetyn V6 Sierran.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta homma on nyt niin että tuo mun sierra on 100% ruosteeton ja mädätön+uudessa maalissa,,viime syksynä kävin läpi sen todella tarkasti, eipä paljoa tee mieli ruveta vaihtaan johonkin toiseen valmiiksi v6 olevaan sierraan joka sitten on koriltaan täysi pommi, nuita fordin v6 saapi kuitenkin sen verta edullisesti että olen katsonut että tämä kannattaa(ja tarviiko se näissä hommissa aian kannattaakaan :smile: ),esim oisin saanut tossa kokonaisen -75 tanikan -84 xr4 tekniikalla ja oli timmissä kunnossa (150tkm) ja isoa-atlasta perässä +levyt joka nurkassa..ainut vaan ettei ollu leimattu 2 vuoteen ku oli seissy lämpösessä hallissa, ja 1000e hintaa.. että semmosta..halpoja hevosia ku vrt muihin merkkeihin.
     
  13. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    V6:

    2.0 V6 : 90hv@5000rpm, 152nm@3000rpm
    2.3 V6 : 108hv@5100rpm, 185nm@3000rpm
    TAI 114hv@5300rpm, 176nm@3000rpm
    2.6 V6 : 125hv@5000rpm, 205nm@3000rpm

    lähde http://www.taunus-v6.de

    kierrosluvuista en ole ihan varma mutta käsittääkseni muut numerot on juurikin noin.

    OHC:

    1.6 : 75,5hv@5500rpm, 119nm@2800rpm

    2.0 : 102hv@5400rpm, 153nm@4000rpm

    lähde http://sun.ylojarvi.fi/taunus/
     
  14. -TH-

    -TH- Gearhead

    ja ikäänkuin vinkkinä: minulla on pihassa edelleen se rullaava V6 sierran koppa. kottero on kaverini omistuksessa ja myydään mielellään tuollaisenaan.
    vm. taisi olla 83. 5d-malli. uudehko tuulilasi. hp.200e

    050-3270450
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muista sitten konetta vaihtaessa, että moottorin on oltava tuoreempaa mallia, kuin auton, jotta se katsastusjumalien mielestä täyttää auton valmistusvuotta vastaavat päästönormit (tyyppikats.). Sitten ne nokka- ja tuplakaasariviritykset myös, jos pistät kovin rajun nokan, niin sekin on vaikea saada päästötestistä läpi.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    EIKAI täällä? Amerikassahan tuo pelleily on ollut jo jonkun aikaa.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onnistuuko laittaa xr4 2.8i tekniikka tommoseen uudempaan porrasperäseen sierraan..siis saako leimalle?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Valmistettiinko erillisjousitettuun "Iso-Atlas" murikkaa? vai jäykänkö meinasit taakse sorvata?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä vaan meinasi nimenomaan koneen IKÄ tyssätä katsastuksessa. -86 2.0i vm. -88 Riesaan (tiettävästi sama iS kone oli saatavilla myös -88) pitkän paperisodan jälkeen leima tuli. Silti putrakon takana kai vielä voi rakentaa AUTOJA!!!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Herätkää mitä puhutte. Iso atlas sierraan!
    Lisäksi tulee mieleen, et eikös se perä ole riesassa juuri (ainoa) osa joka kestää....

    Toiseks. Jos tekee mieli kakslitrasta v6:sta, niin mene ja pyydä kaverilta lainaksi auto niin pääset testaamaan. Jos vielä sen jälkeen tekee mieli 2L V6:sta, niin voisin suositella että hanki itsellesi nainen.

    Kannattaa etsiä valmis sierra kuutosella, ja isommalla kuin kakslitrainen. Kakskolmonenkaan ei mene oikein mihinkään, kakskuutonen tuntuu jo kivalta. Mainitsithan jotain väännöistä.

    Kyllä niitä sierran terveitä koppia löytyy, myy se jollekkin ja osta toinen. Osia hankkimallakin saa menemään rahaa. Ja ajattele, vaikket nyt laskekkaan omalle ajallesi arvoa, niin joskus vanhempana tunnustat tehneesi ihan turhaa työtä ja häpeet itseäsi.
     

Kerro tästä muillekin!