4-Banger tietoutta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja AFTERBURNER, 11.11.2007.

  1. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    Re: hö

    HAHAA...... BEE koneessa on VOIMAA... heh sitten se veivi lensikin kyljestä. ja rauhoittui tuo kierrättäminen
     
  2. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Re: hö

    Outs! :( Tuli sitten vähän räväkämpi kauden avaus. Siinä on paikat kovilla kun voima puhuu. Mikä petti? Kiertokanki vai sen pultti?
     
  3. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    Re: hö

    se sattui jo ennemmin, viime kesäkin ajettiin taas ehjällä koneella.

    Vikana tai ainakin seurauksena oli irronnut mutteri, kun alaleuka oli poikki ja toinen pultti paljaana ja toisessa mutteri kireällä. Itse tarkistin noin 500km aiemmin alakautta että kaikki on ok. Voi olla että mutteri tuli jenkoineen pois.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    tuppu
     
  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Re: hö

    Saavutin itsekkin ton maagisen 80kmh nopeuden! ilman ongelmia! :p
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Minkälaiset sytytys ennakot ois makeimmillaan! kellään kokemusta!
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    banger

    Ajelin eilen leimalta tullessa nopeusnäyttötaulun ohi "pintakaasulla" 83 km/h ja huiput vanhalla speed head/vakiokaasarisella motilla on jotain 110 km/h 3.33:1 välityksillä. Vedet ja öljyt on taas sekaisin, joten on taas aika alkaa kasata ja vaihtaa nokalle sitä jo pari kertaa kokeiltua erikoisempaa mottia eli Norm Frick-Ardun/H&H-bigboreshittiä, jolla on ollut huono karma. Jyrkkä EHKÄ, että se alkaisi pelittämään odotetusti. Tarkoitus olisi työntää sillä isompi satanen puhki eli 100 mph, viimeistään sitten kun saan QC:hen vielä pitemmät rattaat.
     
  7. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    kansi

    Onko tullut vastaan tietoa että kukaan valmistaa välilaippaa jolla 4koneeseen sovitetaan samanikäisen 4chevyn kansi?
    Kuvia kasatusta koneesta löytyy netistä, mutta tuollainen laippa voisi kiinnostaa. Tai linkkivinkit.

    Porailin tuossa kampiakseliin reiät. Näyttää onnistuvan öljynporausten teko vaikka en ammattikoulusta koskaan valmistunutkaan. 4mm pitkiä teriä wurhiltä ja pora pyörimään. hintaa tulee melko vähän jos onnistuu kaikki nappiin.

    Työntää ruskeeta oksennusvaahtoa syylärinkorkista kun ajaa lujaa, lienee aika kiristää kannenpultteja taas.

    Onko nelosajelijat kaikki bahnalla vai onko sormet paskassa? (vai molemmat)

    tuppu
     
  8. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

  9. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Pohdiskelen tässä aakkos nelosen kunnostuksen yhteydessä osavalintoja, joskos asiaa tuntevat voisi neuvoa?
    Näillä näkymin kone tulee jäämään babbit-laakeroiduksi ja voitelukin hoidetaan Henryn suunnitelman mukaan, joten mitään viriviriä tästä ei tehdä vaan pieni peruspiristys vain.

    Eli asiaan;
    Olen ymmärtänyt että vakio 1,5" pakoventtiilien suurentamiseen ei ole tarvetta? Imuventtiilejä näkyy saavan jopa 1,7" kokoisina, lienevätkö liioittelua? Kanavien kohdistukset kannattaa tietysti tarkistaa, mutta mites toi kanavien snurrailu, ei toi virtaustekniikka ole se vahvin ala...

    Entäs nokka-akseli, Winfield SU-1R -hiontaa tuntuvat kehuvan katukäyttöön, onnistuuko hioa vakionokasta? Käyttökokemuksia?

    Kanttakaan ei ole vielä hommattu, onko kenelläkään LION speed headia, vaikuttaa hyvältä vaikka kallis onkin.

    Mielipiteitä, kokemuksia, linkkejä yms otetaan ilomielin vastaan.
     
  10. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Eikö kukaan muka tiedä? Vai eikö nöösille vaan tahdota kertoa? :-?
    Sama se, pitäkää tunkkinne.
     
  11. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Aakosen piristys

    Kahdella eri aakkosella olen ajellut toisessa Brumfield kansi päällä ja toisessa ennen s-s speed head, jonka halkaisin ja nyt on -34 C hattu. Vääntö paranee lisäpuristuksilla paljon, C ei kulje niin hyvin kuin noi aiemmat. Tuplaweber ja peltisarja, niin saat "ylemmille" kierroksille enemmän voimaa. Mulla on näissä ollut ihan orgistyyppiset alakerrat ja hyvin ne on kestäneet.
     
  12. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Re: Aakosen piristys

    -34 C -kansi on kait 4.6:1 puristussuhteella eli ei ihme jos kulku on vaisumpaa. Brumfieldiä saa näköjään useaa mallia, oliks sulla toi regular 5.9:1?
    Pakko kysyä miten tuollaisen kannen saa halki?
     
  13. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    banger

    Joo, regular 5,9:1 ja se kone oli 0,060" överi ja männät muistaakseni 0,7 mm yli tason. Tiiviste oli Larry Brumfieldin suosittelema Felpro.
    Kannen saa halki ajamalla pakkasella pelkällä vedellä niin, että syylari jäätyi. Matkahan jatkui perille saakka ja patti oli niin kuuma, että kärkien muoviosat suli jakajassa. Sääli on näet sairautta. Se kansi halkesi keskeltä kolmosen palotilaa.
     
  14. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    imusarja

    Nyt kun kausi on alkamassa..

    Mulla jäi ylimääräiseksi rallimallin imusarja ja kärjetön jakaja fourbangeriin, on siis myynnissä jos jollakulla neloskonetta menottaisi....

    ks kuva: http://www.tuppu.com/P5030422.JPG

    tuppu
     
  15. T-bird

    T-bird Gearhead

    Re: imusarja

    Nostetaanpas tätkin.. Ruutihattu varmaankin myynyt jo ko. osat??

    Saa vinkata rallimalli osista 4bangeriin..
     
  16. 3830

    3830 Gearhead

    Mulla taitaa olla vielä laippa teille "Tee se itse miehille" imu- / pakosarjan tekoa varten, 15 eur/kpl. Nämä ovat niitä surullisen kuuluisia joiden tekeminen kesti niin kauan, että hukkasin tilaajien nimet, sorry kaikille v....untuneille.

    Lahjoitetaan myös laippa sellaisenaan koko auton ostajalle...

    Täytyy katsoa jos ottaisi miinan liikenteeseen Galsa Raceen kun on talvirenkaatkin jo alla.

    Antti B
    040-517 6827
     

Kerro tästä muillekin!