Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No ainakin jos on (ja varmaan onkin) Oldsissa toi sähköinen kaasari, niin ei tuu vähemmällä kulkemaan jos Chevystä mekaanisen kaasarin vaihtaa...
     
  2. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    307 sähkökaasarilla, kannet sökönä, pakovenat palaneet ja motti muutenkin kävi miten sattuu- muijan käytössä matkakulutus ~12l satkulle :eek: nyt kun koneeseen on tehty täydellinen yläkertaremppa niin tuskin kulutus ainakaan nousee... ainakin kone käy todella nätisti, jopa niin nätisti että piti näin nättinä päivänä hakea puuhakilvet ja vähän kurvailla ennenko leimalle kerkee :lol:
     
  3. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Tarvii ny ensinnä hommata tuohon rochesteriin korjaussarja ja putsata kunnolla, sellanen kutina että jumii ryyppyä päälle että olis sen takia alkanu syömään yhtäkkiä pirusti.
     
  4. SolIT

    SolIT 1st gear

    Mulla oli se alipainekellon ja ryypynläppien välinen vipu vääntynyt/väännetty siten, että lämmetessään, vaikka ryypyn jousi ja alipainekello toimi oikein ei vipu kuitenkaan kääntänyt läppiä kokonaan auki. Kulutus oli riittävä ja pakoputkesta tuli palamatonta bensaa.
     
  5. hamppi

    hamppi 2nd gear


    Jotai tällästä mäkin ajattelin.. Tota kulutusta en ole päässy mittaileen kun auto ei ole leimassa, joten runnottu vaan hallia ympäri = )

    Palamatonta bensaa tuokin putken päästä valuttelee, ettei ihme jos on autolle kakku kelvannu.
     
  6. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ei mitään palamatonta bensaa voi putkesta tulla prkl :rotfl:
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kyllä mullakin jatkuvasti caprisessa 307 sta valuu putkista,,,mutta että bensaa :rotfl: :poff:
     
  8. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    eikö nuo putkesta tulevat bensat kannattas kierrättää jotenki nii kulutus pienenis :rotfl:
     
  9. hamppi

    hamppi 2nd gear

    AAttelinki että koska huomataan : D

    Värkkään siihen sellasen itseään ruokkivan järjestelmän että bensan myyjät vapisee :D
     
  10. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    tulee tuosta mieleen kaverin pikkuveljen hieno keksintö,sähkö moottorin pyörittämä auton laturi :rotfl:
     
  11. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kerrankin meni päästöt nappiin ilman turhaa säätämistä. katti ja happipumppu lens metikköön, mitä sillä pumpulla kun katissakin oli rautakangen mentävä reikä keskellä. co 0.8 ja hc 120

    iltapäivällä konttorille kokeilemaan onnea

    ja arvatkaa pelasiko se käsijarru :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  12. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    kyl menee. mul oli co 1,28 ja hc 984
     
  13. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    aika jumalaton hc. mulla oli jossain 1000 paikkeilla, riitti kun vaihto ei haljenneet kannet ja koneisti venttiilien seetit uusiksi. millään muulla vippaskonstilla ei saanu kohilleen ja moottorin käyntikin oli sellaista "putsuttavaa"
     
  14. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Tutkailin tänään sitä ryyppysysteemiä ja havaitsin sellaista ettei mun järkeni mukaan se ryyppyläppä voi aueta missään asennossa sillä vivustolla, ääriasennosta toiseen vääntelin niin läppä vaan oli löysästi kiinni joten lukitsin sen auki ja nyt ei enää tuntuisi kone tukehtuvan.

    Alipainekello oli siinä asennossa että ryypyn ei pitäsi olla päällä.

    Onko nuo quadrajetin korjaussarjat minkä hintasia?
    Vois piruuttaan purkaa&putsata kaasarin.
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Se rikastinläppä aukeaa kokonaan ainoastaan sen bimetallijousen lämmettyä. Alipainekello vetää rikastinläppää hiukan auki (yläreunasta 3-4,5mm) kun kone käynnistyy ja sinne alipainekellolle tulee imusarjan alipaine. Samoin se alipanekello ohjaa toisiopiirien ilmaläpän aukeamista ja vaikuttaa täyskaasutehoihin.

    Vivusto liikkuu vapasti koneen ollessa sammuksissa ainoastaan silloin kun kaasua painaa vähän (jolloin rikastimen kierrostennostaja vapautuu).
     
  16. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    nyt on taas yks pitkäkatto ajossa 8)

    [​IMG]
     
  17. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Ensikuussa täytyy kanssa vetää lakanat sivuun ja ajaa ruumisauto navetanvintiltä päivänvaloon :D Rupee kesä läheneen!
     
  18. hamppi

    hamppi 2nd gear


    Meinaatko sellasta arviolta 30mm pitkää jousta siinä vivustossa?

    Tuntui aika vapaasti liikkuvan vaikkei kaasua painettukaan, jossain on häikkää. Täytyy ny herkistellä vivustoa ja odotella korjaussarjaa.
     
  19. mazeos

    mazeos 1st gear

  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tässä taas kohta kolmen vuoden jälkeen alkaa hiipimään ajatus itsellekin, että mitäs jos...
    Näkyy vaan nuo nettiauton tarjonnatkin olevan aika heikkoja, hyvin on hävinneet katukuvasta ja markkinoilta.

    Toisaalta, kulkuneuvoja on pihassa liikaa ja astrostakaan ei välttämättä ihan oikeasti viitsisi luopua, eikä hiluxista, millä niitä rojuja ja polttopuita sitten ajelee. :D
     

Kerro tästä muillekin!