T5 jumii vaihteita rankasti..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Little Camino, 29.6.2010.

  1. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    faktat
    -90 camaro orkkis t5 lootalla
    -kytkin uusi centerforcen dual friction
    -kone kireähkö 350(+350 hp)
    Oireet:
    Vaihteet jumii päälle erityisesti lämpimänä/reippaamman kiihdytyksen jälkeen. Esim. kunnon kiihdytys ykkösellä ja vaihde pysyykin ykkösellä.
    Pakki ei mene lämpimänä päälle oikein kirveelläkään.
    Kone tuottaa itsessään lämpöä aikalailla. Voisko olla että kytkimen sylinterit ei kestä lämpöä? Vai onko ainoa mahdollisuus että kone on ihan liikaa lootalle?
     
  2. GTO

    GTO 1st gear

    vähän/väärät öljyt
     
  3. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Öljy on oikeaa. Määrän vois toki tarkistaa.
     
  4. Razorass

    Razorass 1st gear

    Tuskinpa lootassa mitään vikaa, katse kytkimen suuntaan joka ei vaan irrota. Aski kestää nuo tehot kyllä mukisematta.
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu tuolta kuulostaa minustakin...
     
  6. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Elikä kytkinsylinteri puolelle menis? Kuitenkin levy, asetelma ja painelaakeri uusia. Ja kylmänä pelaa hyvin..
     
  7. Razorass

    Razorass 1st gear

    Kylmänä varmaankin irrottaa kun poljin on jo melkoisen pohjassa? Lämpimänä ei sitten irrotakaan kun vehkeet sen aavistuksen muuttaa malliaan lämmöstä. Melekeen sanon että liikerata ei riitä, jos olis vaijerilla niin sanosin että kiristä säätöä, mutta kun on nesteellä niin kiristä sitä jotain muuta. Jonkunmoinen säätö sielläkin pitäis jossain kohtaa olla.
     
  8. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Jep. Aika pohjassa irrottaa kylmänä.
     
  9. s.vainionpaa

    s.vainionpaa 1st gear

    omassa malibussa oli samaa vikaa, joka korjaantui laadukkaamalla kytkinnesteellä (tais olla jotain motulin nestettä) ja sit jos sulla on siinä peltisatsit ni nehän tossa korimallissa tulee aikas lähelle työsylkkyä, joten vähän siihen primääriin muutoksia ja rättiä päälle..

    ja askissahan sulla varmaan on atf öljyt?
     
  10. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    atf on askissa.. :soosoo: Kytkinnesteet on kyllä aika paskat luultavasti. Pittää kesempänä kattoa ja ajella impalalla. Toki houkuttelee myydä rullaavana ja ottaa kone itelle tosta camarosta.
     

Kerro tästä muillekin!