Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    arvelin tähän "suomi poikana" aikonaan, että staattori olisi paskana. miten tämän "mystisen" vian setviminen eteni ja mihin tulokseen ne "jenkkilän pojat" tulivat ja mikä sitten loppujen lopuksi oli ujellukseen syynä? :odroll:
     
  2. Ama83

    Ama83 1st gear

    Re: .

    Ujelluksen syy on vieläkin osittain avoin, mutta JENKKILÄN pojat auttoivat sen verran, että päädyttiin vaihtamaan/mittaamaan CTS joka osoittautui syyksi kun PCM sai väärää tietoa koneen lämmöistä. Että NIIN... :poff:
    Ja sitten kun alkaa kalabaliikki siitä, että ujelluksen piti liittyä vikaan, kirjoitin aiemmin "Aika varmasti kun konehuoneesta kuuluu ujellus, tehot tippuu" niin sattuipa vaan sopivasti suunnilleen samoille ajoille sillä nyt auto pelaa kuin ajatus. Ei omani, mutta jonkun fiksun.

    EDIT: Ai niin, meinasi unohtua, että suurin ujellus saattoipi olla osittain hihnan kiristin, sillä ääni vaimeni huomattavasti kun vaihdoin Gatesin tilalle.
     
  3. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Tässä vaiheessa täytyy kiittää GM tovereita henkisestä yms. tuesta. Terävimmät voi päätellä allekirjoituksesta missä sivuistoilla tulen liikkumaan. Ja millä! :poff:
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Eikös jontikka ois kuitenkin ollu parempi valita traktoriks, kun nyt näköjään siirryit noihin maatalouskoneisiin :rotfl:
     
  5. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    jiihaa!!! lisää stetson kansaa :rotfl: ei muuta ku kantria radioon ja heinää lavalle 8)
     
  6. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    kulutus

    On alkanut kulutus lukemat nousta jonkin verran verrattuna viime vuoteen, onko syynä mahollisesti kuluneet suuttimet? Niiden kuntoa ei pääte ilmeisesti kerro, käy kyllä kauniisti mutta tuntuu kuin auto nykis jonkin verran tasasen vauhdin (60-80) ajossa mutta kun polkasee niin nykiminen tuntuu häipyvän ja maiseman vaihtuvan... Rauhallista ajotapaani en ole muuttanut.
     
  7. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Minkä kokoiset renkut 16" valsseilla mahtuu maksimissaan vakioalustaisen '94 Subbarin alle?
     
  8. persus

    persus 3rd gear


    265/75-16
    ja 285/75-16 jos viittii vetasta etupuskurista lentävällä alakulmat pois!
     
  9. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kyllähän tuo solenoidivialta kuulostaa. Itellä teki kans samalla tavalla joskus. Rikkinäisen solenoidin muistaakseni tunnistaa myös siitä että tyhjäkäynnillä hukkaportin tanko liikkuu edestakas ihan lutona. Mut ennenku vaihdat sitä solenoidia tai alat tekee mitään turbomasteria ni tarkista et letkut on ehjät alipainepumpulta solenodille ja siitä hukkikselle, ja että ite alipainepumppu pelaa.
     
  10. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Tohon mun kempsuun sopii ihan heittäen noi 285/75/16 renkulat...
    Jää hiukan tilaakin siihen spoilelin alanurkkaan :eek:
     
  11. Ama83

    Ama83 1st gear

    Tosta rengaskoko keskustelusta tuli mieleen, että onko alustojen korkeuksissa eroja esim 1500/2500/2500HD?
     
  12. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ja jos on helmalevikkeet niin tekee noikin tiukkaa, tosin en tiiä noiden tarvikevanteiden et:tä ku tulevat edessä komiasti kaarista ulos.

    Tuosta ei nää kunnol mut ottavat kääntäes tuoho roiskeläppään kiinni.
    [​IMG]

    Nyt on sit käyny mieles kaikkee mitä meinasin etten tähän tekis eli korotust koriin ja ehkä alustaanki...

    Vai haluaako joku vaihtaa noi helmamuovit putkimallisiin?
     
  13. Rick

    Rick Gearhead

    Kone rytkyttää

    Eipä ennen ole tätä ilmiötä ole tullut vastaan. Kone käy rytkyen tasaisin väliajoin. Tarkoitan sitä että joutokäynnillä kone käy hetken tasaisesti sitten rytkyää niin että paikat tippuu hampaista ja taas tasoittuu käynti. Tämä toistuu ihan säännöllisin väliajoin, liittyy mikä tahti on menossa koneen kierrossa. Väliä on noin 3 sekunttia. Ensimmäinen epäily oli MAP- anturi mutta ei vaikutusta, FSD ei aiheuta tuota ilmiötä, kokeiltu kuitenkin toisella FSD palikalla. Sitten epäiltiin suuttimia, vaihdettiin toisiin eikä vika poistunut.
    Koneessa on öljyt ja vedet normaalit ja pouhtaat eikä paisariin kerry painetta joten pahvissa eikä lohkossa tahikka kansissa ole vikaa. Puristuspaineitakin mitattiin ja oli samat arvot kaikissa mitkä voitiin järjellisesti mitata. Vuotoa ei siis ole sylinterien välissäkään. Vikakoodeina oli 62 joka ehkä viittasi tuohon MAP anturiin, kaksi muuta koodia herjasi kaasupolkimen asentotunnistinta ja hukkaportin solenoidia. No ne ei ole realistisia kun tuo hukkaportin ohjaus on jousella ja lastutettu. Kaasupolkimen koodi tyulee taas siitä että kone kiersi hyvin 2500 kierrokseen ja sen jälkeen vaikka pojki kaasua niin jokin alkoi laittaa hanttiin ja jopa kierrokset alkoivat laskea ja kone alkoi rytkyä. Puolella kaasulla kiertää mutta ei pidä polkaista pedaalia pohjaan.
    Onko kenelläkään mitään omakohtaista samaa ilmiötä tavattu?.
    Seuraavaksi pitää ajaa softa läpi vaihtaa/ kokeilla toisella tietsikalla ja sitten alkaa olla jo pumpun vaihto kokeilu tiedossa. Koneen metallipuolella en vielä uskoisi olevan ongelmaa koska siinä olisi muita kolisteluja ja kalketta oireena sekä öljyjen ja vesien sekamelska.
     
  14. Ukko75

    Ukko75 1st gear

    Veikkaisin tuohon ongelmaan pyörintänopeusanturin vikaa, tai sitten pumpun optista anturia. Siinä saattaa käydä niin että antaa oikeaa tietoa mutta sitten sekoaa jostain(johto menossa poikki, liitin hapettunut, likaa hammaskehällä tai anturin sisäinen vika). Siitä ei välttämättä tule edes vikakoodia jos anturin arvot ovat oikeat mutta tunnistinkoloissa jotain likaa. En tiedä miten nämä vertaavat eri anturien tietoa keskenään. Eli jos pumpun anturi antaa eri tietoa kuin kampiakselin anturi. Viisaammat valaiskoon enemmän.
     
  15. Ukko75

    Ukko75 1st gear

    Sellainen tuli vielä mieleen jos se saa ilmaa jostain polttoaineen joukkoon välillä jolloin kaikki pytyt eivät saa ruokaa tasaisesti.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    kampuran päässä on 4 ISOA sakaraa joita kampuran tunnistin laskee, optisessa anturissa on tavallaan 2 eri tunnistinta eli 512 hampainen ja 8 hampainen, tietokone vertaa noita kaikkia kolmea keskenään ja jos se missaa 8 pulssia niin pukkaa koodin, skannerilla näkee ihan yksittäiset puuttuvatkin.
     
  17. hyeena

    hyeena 1st gear

    Tuosta voi vahan haarukoida asiaa, fsd-wikista:
    Pituuden erot tais tulla puskureista, leveyden lokareista ja korkeuden alustasta + vakio renkaista.
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    Vai haluaako joku vaihtaa noi helmamuovit putkimallisiin?


    multa saa putkimallisia :wink: itellä oli ne vateet 0 et ja leveyttä 8"
     
  19. Regno

    Regno 1st gear

    HELP!


    Sisko soitteli juuri Siuntiosta ja kehu että subbari on rikki.
    Vaihdevalitsimen ollessa P:llä kuuluu kolinaa ja laite ei muutenkaan liiku.

    Autossa on hinausturva ja kysymys kuuluukin, että minne se kannattaisi hinauttaa? Sisko itse asuu Vantaalla ja mä taas Toijalassa.
    Itse hinauttaisin sen Hämeenlinnaan american powerille, mutta on vähän epäselvää mitä se turva kattaa.
     
  20. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Mä kyselin tuota kun vakuutusta ottelin niin sanoivat että lähimmälle sellaiselle korjaamolle jossa laitteen vois saada korjattua.
    Tosin jokaisel vakuutusyhtiöl taitaa olla joku 24h palvelunumero niin sieltä ehkä kannattaa tarkistaa koska varmaan lähempääki siuntiota löytyy joku amerikkalaisiin perehtyny korjaamo.
     

Kerro tästä muillekin!