Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Putkiston uusinta suunnitteilla, 3" tuplat, mitkä vois olla passelit vaimentajat, 1/puoli? Meinattiin piruuttaan kokeilla ensin suorilla, ja sitte lisätään pöntöt jos/kun tarvitsee.. :lol:

    Vitunkestävä putki aika arvossaan nykyään, ca. 24€/metri. :eek:
     
  2. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Katsastus setä saattais tykätä jos sielä olis ees yx pönttö (tietysti läpihöökivä) välis :rotfl:
     
  3. lt50

    lt50 2nd gear

    Vanhasta jauhesammuttimesta saa muuten passelit kuoret vaimentimen ulkokuoreksi, saa hymyn katsurinkin huulille. Kääntää vielä niin että leimat on alaspäin :wink:
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei mulle katsoukko sanonu pöntön puutteesta yhtään mitään vaan kurvaili suu messingillä :rotfl: .
     
  5. Rick

    Rick Gearhead

    Tukos

    Viimeinkin saatiin ratkottua mysteeri auton kulkupuoleen.
    Kuten aiemmin kirjoitin niin ravisti ja köhi kun antoi kenkää, ikäänkuin soppa loppuisi kierroksilla ja vedossa.
    No niinhän se loppujen lopuksi olikin. Hieman hämäsi kun molemmat oireet tuli samoihin aikoihin ja kovalla pakkasella. Lisäksi oli juuri hieman aiemmin vaihdettu uusi Walbro siirtämään tavaraa. Talvikauden kovimmat pakkaset vielä antoi lisää vettä myllyyn, kun oli juuri ennen oireita tankattu itäsuomessa metsäessolta jossa olen ennenkin saanut epäkuranttia tavaraa tankkiin.
    Ravistuksen syynä oli alapyörän ja dampperin kiinnityksen eli kuningas pultin löystyminen. Polttoaineen saannin eli köhimisen syytä etsittiin softapuolelta, Walbrosta ja syöttöpumpusta. Viimeisenä kokeiluna ja kyllästyneenä koko kamppeeseen, syy löytyi. Annoin 10bar paineella polttoaineletkuun painetta, siirtopumpulta tankille päin, tankissa alkoi kohta kuplia joten linjan luultiin olleen auki. Lyötiin kansi kiinni omaisilta ja päätettiin lähteä kahvitauolle kun ei kerran syytä löydy. Auto tulille ja menoksi niin eipä enää köhinytkään.... Ilmeisesti linjassa oli kuitenkin ollut joko tankissa oleva sihti tukossa tai sitten kovan pakkasen aiheuttama parafiini möltti joka nyt sitten avautui kovalla paineella.
    Kyllä taas kysyi luonnetta ja tunnetusti pitkää pinnaani. Toivottavasti naapurit ei ole saaneet kielenkäytöstäni traumoja.....
     
  6. estonian

    estonian 1st gear

    Oli kait sitten jonkinlainen ilmatasku tullut, kun vain liian vähän jäähdyttimen nestettä ja nurkka-ajoa, niin ei sitten imaissut edes tuolta paisuntasäiliöstä. Kun lisäsin suoraan syyläriin, niin ongelma poistui. Ainakin toistaiseksi.

    Nyt sitten hajosi virtalukon pohja, kun startti jäi Forssan Nesteellä jumiin ja tuli kiire irroitteleen akunkenkää papukaijatongeilla, muuta sopivaa osunut hädässä käteen, kun pelkäsin että palaa koko startti. Kun sitten hemputteli avaimia, niin sai virrat kytkeytyyn myös startin kanssa yhtäaikaa ja auton käyntiin. Siinä oli paikallisilla nauramista, kun kokouksesta tulin kovat kaulassa ja vaatteet vähän päästä ihan paskassa :rotfl:
    Korjausopas ei tietenkään kerro mitään tuon vaihtamisesta :| Kyseessä on 89-90 Fleetside K1500 4wd, onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?
     
  7. Harbo

    Harbo 1st gear

    Täällä oireilu jatkuu.Aamusin lähtee hyvin käyntiin.Sitten kun on seisonut ajon jälkeen 1-4h,niin starttuuta pitkään,käy hetken rykien ja tasottuu pian.Lyhyen pysähdyksen jälkeen lähtee hyvin käyntiin.
    Joku mainitsi jossain jonkun anturin termostaatin kotelolla joka voisi hämätä tietokonetta..
    Vai voisiko hehkurele tehdä tuommosta?
    Sähköhommalta jotenkin tunnostas,teki tuon ekan kerran n.2kk sitten,sitten oli pitkä väli ilman oireita,nyt sitten oireillu pari viikkoa..
    Täytyy lähteä potkimaan taas renkaita..
     
  8. estonian

    estonian 1st gear

    Tuli tänä ehtoona vaihdettua ja todettua, jotta ikävään rakoon tuokin on tarvinnut asentaa :-?
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

  10. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Onhan itse lukkosylinteri kunnossa? Mä vaihdoin kans lukonpohjan ja totesin ettei vika ollu yksin siinä vaan myös lukkosylinteri jumitteli jättäen pohjan väärään asentoon. Oireina radion ja puhaltimien mykistyminen, ABS ja AirBag valojen iloinen palaminen ja vaihteen olessa N tai P asennossa startin päällemeno vaikka kone olikin jo käynnissä
     
  11. estonian

    estonian 1st gear


    Kyllä tuo nyt on napakka ja hyvä, itsellähän tuo jumitti jättäen startin päälle. Muuten mekaanisesti vaihdevivun ja lukon synkronointi toimii oikein, ainakin vielä :)
     
  12. HMW

    HMW 3rd gear

    Tumpelo töissä osa 123:

    Vaihtelin tossa oikeeta etunapaa.. ja kaikki meni perseelleen heti alusta sati,
    mutta kun "kaikki" vastoinkäymiset oli voitettu niin kasatessa huomasin että vetoakseli ei pääse liikkumaan jostain syystä laippa päässä.. Se on muljahtanut jotenkin ihmeellisesti. Sain sen (vahingossa ) irti. mutten saa oikein paikoilleen niin millään. elikkä mikä meni vikaan?

    Anteeks että oon olemassa.
     
  13. Ama83

    Ama83 1st gear

    Onkohan kenellekkään jäänyt ovikytkimia paria kappaletta ylimääräiseksi tai antaa vinkkiä mistä sais?
     
  14. HMW

    HMW 3rd gear

    Tumpelo töissä osa 137:

    Oli laakerit hajonnu vetarin sisäpäästä.

    Ei muuta kun laakerikaupoille.
     
  15. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Nippeli Tepolla saattais olla varmaan..........
     
  16. Ama83

    Ama83 1st gear

    Eip näyttäny olevan... :-?
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

  18. estonian

    estonian 1st gear

    vaan eihän se vika sitten tuossa ollutkaan. Tänään olin ostamassa motonetistä päävirtakytkintä vastaisia vikoja varten, niin pihassa sitten startti jämähti taas huutamaan päälle :| Tätä tapahtuu ilmeisen lämpöisellä koneella, joten varmaankin se sitten on joku solenoidin jumitus :poff:
    Nyt sitä sitten ei pelästy ja uudelleen yrittäessä sitten auto käynnistyikin :-?
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Sitten kun laitat sen päävirtakytkimen sillai kun ne yleensä laitetaan niin älä ihmettele kun hehkut ei enää toimi. :poff:

    Eiks se ois parempi ettiä se vika ja korjata se kun rakentaa uusia ongelmia?
     
  20. estonian

    estonian 1st gear

    tottakai vika korjataan, mutta päävirtakytkin on silti hyvä olla 8) bensakonetta ei hehkutella :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!