Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Mä oon ajanu niin montra vuotta riisselillä etten mä tollasta sivuseikkaa aatellu olleskaan :poff:

    Mut sanotaan se nyt kaikkien uteliaiden tyydyttämiseksi; toi td:n tietokone tekee riittävän kauan ilman sähköä oltuaan sellasen tempun että se ei suostu hehkuttamaan järkevästi ennenkuin kone on ollu kerran käynnissä..
     
  2. rkr

    rkr Gearhead

    Kannataiskos purkaa se solenoidi ja vaihtaa jäykät ja jumittavat rasvat parikymmentä vuotta uudempiin jotka vois vaikka estää jumitusta? Ihan vaan vinkkinä ennenkuin laitat rahaa palamaan. Oli joskus itsellä samoja oireita joihin auttoi pesu ja putsaus. Niin siis 25 vuotta nyt menty samalla startilla harrasteautossa.
     
  3. Ama83

    Ama83 1st gear

  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mites yleisiä cmc/chevy subut on tällaisina neekerimalleina että ikkunat on veiveillä ja vakkaria ei ole?Mitenkä näissä vakkari toimii ja onko vaikea asentaa jälkikäteen?
     
  5. zamboni

    zamboni 1st gear

    mikäköhän subulle tuli kun mäkee kiivetessä polkasin vähän karstoja, tuntu pieni nykäys ja sen jälkeen ollut tehot hukassa? joku pienoinen haju tulee kajuuttaan, haisee puoliksi sähkölle ja puoliksi öljylle.
     
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    -95 6,5td 4x4
    Mikähän vaivaa nelikolle kytkeytymistä?
    Pakkasten aikaan oli vaikea menemään neliveto päälle ja lopulta lopetti koko menemisen, eli kepistä kun tökkään nelikolle etuperän sähkömoottori ei työnnä tappia ulos, käsin tuli talvella tuo pyöriteltyä nelikko asentoon ja jätettyä pistoke irti.
    Nyt viikolla kokeilin, laitoin liittimen kiinni, nelivedolla kepin ollessa kuuluu sähkömulkusta naks ja etuperä jää päälle kun siihen sormin pyöritelty eli ok, sit kun kepistä takavedolle niin sähkömoottori ajaa etuperän irti eli ok, mutta takaisin nelikolle laittaessa ei tapahdu mitään, hiljaa vaan koko sähkömulkku.
    Viagraa etuperään?
     
  7. estonian

    estonian 1st gear

    Tämä on työlistalla, tänään löytyi peltipakosarjasta vuoto juuri tuosta startin vierestä ja kuumuus onkin valtava ja välimatkaa tosi vähän. Yritin paikkailla pakosarjaa, mutta aika haperoa on ja kestävyys paikkauksille ei ole järin suuri. Samalla asensin putken ja startin ja laatikolle menevien putkien väliin lämpösuojapellin torjumaan hulluimpia kuumuuksia.
    Taidan ostaa tuohon jostain perus valupakosarjat ja vaihtaa nuo peltiset hevon helvetiin tuolta, muutakun hapertuvat paskat 8)
     
  8. Tuomas 83

    Tuomas 83 1st gear

    Oisko ideoita mistä lähtis ettimään vikaa kun polttoainemittari toimii 1/4:san ja sitten jää jumiin ja kun ottaa virrat pois ja laittaa takas näyttää jälleen oikein , mutta toimii taas vain tuon 1/4. Jos tuosta selityksestä saa mitää selvää... :)
     
  9. Aaär

    Aaär 1st gear

    OT,mutta rasti seinään,on pelannu ko ajatus 3kk,ei ole ees tarvinu öljyjä/nesteitä lisätä,harvinaista herkkua :rotfl:
     
  10. Harbo

    Harbo 1st gear

    Näyttäs että hehkureleen vaihto oli lääke aiemmin mainitsemiini pitkiin starttauksiin.
    Yksi vikakoodi oli,viittas p-aineen esiruiskutukseen.Johtui ilmeisesti siitä,kun siirtopumppu pistettiin suoralle virralle..
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Onko Yukoneissa ja Suburbaneissa ollu 92-> joku valoautomatiikka vai mistä lähtisitte etsimään vikaa kun pitkät valot palaa aina kun virrat on päällä? Ne sammuu kyllä kun laittaa parkit tai ajovalot päälle mutta haluaisin saada ne pois ettei olis mitään valoja silloin kun niitä ei tarvi...?
    :eek:
    - Jani -
     
  12. Zlade

    Zlade 1st gear


    Pitää vähän kaveria mainostaa :poff: :poff:
     
  13. Regno

    Regno 1st gear

    Iskarit alkaa olemaan vaihtokunnossa ja uusia pitäisi haalia.

    Eli mistä ja minkälaiset iskarit vakiokorkuiseen nelivetoiseen 2500 suburbaniin jolla ajetaan usein 2.5tonninen kärry perässä.

    Ja sitten tuohon vakiokorkeuteen. Mulla on alla 295/75 16" bfg A/T renkaat jotka ei ota kiinni mihinkään ja olen antanut itseni näitä juttuja lukiessa ymmärtää ettei se pitäisi olla mahdollista, vai onko vanne valinta sattunut hyvin kohdilleen? Takana ei ainakaan ole akselin päällä mitään ylimääräistä, mutta etupäästä en tiedä jos vääntötankoa on säädelty.
     
  14. persus

    persus 3rd gear



    jotten vain jää varjoon niin minulta nyt myös kromi jauhemaalaukset :poff:

    www.metallityot-soikkeli.com
     
  15. estonian

    estonian 1st gear

    [​IMG]

    Tuoko on se kaivattu numero, taaskin joku johto ehti eteen :poff:
    Kertokaas missä on tuollassa 80-90-luvun taitteen pikupissa bensiinipumpun rele. Haynesin korjauskirja ei ole vielä tullut postissa
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Vanne valinta vaikuttaa paljon.... Vakio vanteella ja varsinkin uudemman gmt800 korin vanteella mahtuu tollaseen 95 2500 subbeen hienosti 295 75 16 mickey thompson bajat...
     
  17. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Uusi tulokas ilmottautuu pohjanmaan lakeuksilta.
    Tuli hommattua viime kesänä tuollainen chevy pick up 6,5td -95 tupla ovilla.
    Vaunu on toiminut oikeastaan moitteetta näihin päiviin asti, mutta nyt on piru merras. Kone alkasi (konkkaamaan, tyhjäkäynnillä käy vähän niinkuin vajailla pytyillä) ajossa nykäisee silloin tällöin. Testerissä käytin ja se kertoi vain että "cylinder balance". Sen jälkeen on tehty seuraavat:
    - PMD vaihdettu (D-tech) ja siirretty rivalliseen jäähdytyslevyyn viileämmille vesille.
    - Suuttimet uusittu (D-tech)
    - Suuttimien paluuputket ja tulpat vaihdettu.
    - Naftan suodin uusittu.
    - Siirtopumppu vaidettu. (pyörii kokoajan kun virta on kytketty)
    - Liittimet voideltu (mitä konehuoneesta nyt äkkiä löyty)

    joten alkaa pikkuhiljaa vit...aa kun oravalla on käpy jäässä ja hampaat poikki.
    Mitäs sitten keksis? APUA!!! :odroll:
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Arvailisin seuraavia.
    Dampperi kampuran asentotunnistin tai pumppu.
    http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... c91-98.gif
     
  19. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Näin aamu tuimaan ei tule anturin sijaintia mieleen mistä sitä kaivaa konehuoneesta. Toki enpä ole vielä paljoakaan käsiäni joutunut pikeämään pellin alla. Onko kuinka kovan työn takana vaihto? :oops:
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    Katsoithan tuon edellisen postauksen linkin? Siinä on korjaamokäsikirjan polku vianhakua helpottamaan. Itse katsoisin scannerilla ensin nuo ennenkuin vaihtaisin osia suotta.
    Se kampuran asentotunnistin on siinä dampperin takana ohjaustehostimen pumpun alla.
     

Kerro tästä muillekin!