vetoauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja dd64, 28.3.2010.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hytistä "käsi"jarrupolkinen vierestä alas runkoon ja sen sisäpuolella jarruputkien kanssa samassa taakse ja johtosarjan kanssa ylös takavalon viereen liitin josta erillinen johtosarja luukulle. Vähän niitä piti jatkaa täs mallissa et yltää luukulta kabiiniin.

    Kameran virrat otin pakkivalolta et kääntyy aina kameralle kun laittaa pakin päälle. Toiminu hyvin ja kätevä on.
     
  2. lettumika

    lettumika 1st gear

    Kiitos vihjeestä. Taitaakin mennä vappu siinä kivasti, jos saan kameran siihen mennessä.
     
  3. Patrolli

    Patrolli Gearhead

    Re: blazer vm 86

    Samanlainen biili itellä paitti otteessa vain 1780kg vetopaino ? Mistäköhän tämä johtuu.. Toisaalta eihän tuo ote noita vetämisiä ole estänyt, olisi mukava vain tietää miksi samanlaisissa autoissa eri painot jotta pääsee taas kinasteleen konttorilla :odroll:
     
  4. Nuhis

    Nuhis 1st gear

    Voisko koukku vaikuttaa
     
  5. umpio

    umpio 3rd gear

    Itse vedellyt kahden hevosen koppia milloin milläkin, mutta ehdottomasti paras veturi oli classic Range (vm. 1987). Aika lailla tunteeton kuormalle, ja jaksoi vetää. Automaatilla helppo peruutella, ja tarkkaan paikkaan voi sitten veivailla hitaalla alueella. Kulutuskaan ei tuntunut oikein loikkaavan vaikka oli koppi perässä. Jos tuosta saisi etuvedon tarpeen vaatiessa pois, ostaisin samanmoisen emännälle vetoautoksi, kun se nyt katselee jotain Nippon Navarroa yms. :argue:
     
  6. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    kyllä voi. Ainaki joillakin pajeroilla saa vetää 2880kg ja toisella samanlaisella 3300kg ja taas kolmannella samanlaisella 3500kg. Pitää olla joku vahvistettu koukku ja siinä koukussa maininta että paljonko saa vetää. HJ:ssa on kai kaikissa 3500kg koukku, en ainakaan muista nähneeni semmosta missä olis pienempi vetopaino.....
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    HJ:ssa on ollu myös pienempää koukkua, vetopaino muistaakseni 2200kg. Suurin ero niissä taitaa olla että "isompi" tulee kiinni 6 pultilla, pienempi neljällä
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Re: blazer vm 86

    Mulla kanssa astrossa 1780 vetopaino.

    Viime haku reissulla 2x ratsiaan tienpäällä.

    Jos ois poliisin vaakalapuissa ollu virtaa, ois tullu putkaa linnaa vankeutta :lol:


    Eli en suosittele astroa vetoautoks
     
  9. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Laitoin ex. Blazeriin koukun ja vuosikatsastuksen yhteydessä kysyin saanko vetopainot otteeseen kun kerran nyt koukkukin on. Ei laittanut inssi koukusta mainintaa, sanoi vaan, että tienpäällä "ratsiassa" kattovat koukun tyyppikilvestä painot. Koukku oli BJ Toyotasta joten painot oli muistaakseni 3300kg.

    Nykyisessä Blazerissa oli koukku jo ostettaessa. Otteessa vetopaino 2000kg. Oon koittanut miettiä millä tuohon sais kanssa +3000kg:n koukun. Onko jollain tiedossa tapauksia joissa vetopainoja olisi saatu korjailtua ylöspäin?
     

Kerro tästä muillekin!