Mitä tehdä yön päristelijöille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Antti Asukas, 23.4.2011.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Eli minä en ole jenkkiautoharrastaja, olenkin jenkkiautokorjaamisen harrastaja kun mulle se korjailu on ollut pääasia tässä harrastuksessa.

    Parhaat kiksit mulle tulee kun saan jonkun vaikean jutun korjattua ja toimimaan. Sellaisia kiksejä mulle ei tule siitä että joku ihailee mun autoa tai että käyn autolla ajamassa tai tarkoituksella häiritsemässä toisia pärinällä.

    Mutta enpä sitten olekkaan mikään jenkkiautoharrastaja :odroll:
     
  2. Tuskaa

    Tuskaa 1st gear

    No onpa jutut. Semmonen jenkkimies joka pitää harrasteautoonsa käyttöautona, ei olekkaan harrastaja? Mitä vittua?
     
  3. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Tuli mieleen sellaine juttu, että on olemassa myös lentokone- sotilaskalusto- juna- ja laivaharrastajia, eikä juuri kellään ole omaa lentokonetta, panssarivaunua, junaa tai vaikka lentotukialusta. Silti nekin on harrastajia..:eek:
     
  4. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Henkilö, joka rakentaa kitaroita, osaa todennäköisesti myös soittaa kitaraa, joten häntä voi sanoa kitaristiksi. MOT

    (Vai oletko tavannut kitaranrakentajaa, joka ei osaisi soittaa :rotfl: )
     
  5. Astennuz

    Astennuz 1st gear

    Hmm. Pitänee hankkia jokin riisikuppi ja alkaa ajeleen sillä jotta voin kutsua itseäni jenkkiharrastajaks... :(
     
  6. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Kuka täysjärkinen oikeasti ajaa kesät talvet jollain jeesuksen aikaisella malmikasalla...kyllä mä itse näen itseni jollain muotoa jenkkiharrastajana vaikka käyttöpelejä pelkästään on ja kesät/talvet noilla paskoilla ajan.

    Jos olisin järkevä enkä haluaisi rasvata vähän väliä käsiäni, ajaisin jollain riisipussilla...lompakon ohuus estää aidon harrastepelin hommaamisen...
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No olenkos minä sitten ihan oikea tosiharrastaja kun mulla on käyttöautona pakoputkivammainen Mitsusipsi, ja harrastevehkeitä on viisi, joista kahden oli tarkoitus olla käyttiksiä kunnes sitten ruostuivat poikki..?
    Ainakin olen sellainen yön päristelijä, mutta en ollenkaan noilla jenkkirasseilla. :eek:
    Ajaisin kyllä jeesuksen aikaisella malmikasalla jos se ei olis poikki.
     
  8. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Olet :D
     
  9. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    perskule, tää harrastus hommahan menee nytten vaikeeksi... nääs kun nuo hulikupterit on aina kiinnostanut, niin kait sitä tarvii pistää jonkunlainen vispilä nyt tilaukseen että olis oikee harrastaja kun sillä pörräilis päivin öin
    [​IMG]
     
  10. ajomies

    ajomies Gearhead

    Näitä mä teen mitä haluun tyyppejä löytyy varmasti monien harrastusten parista, mutta kaikkien harrastukset eivät välttämättä leimaannu "häirikön" toimista. Tuskimpa postimerkkien keräilijöitä ahistaa jos joku keräilijä kuseksii rappuihin tai soittelee poppia keskiyöllä jossakin himmelissä tai potkii kaikki eteen osuvan uuteen muotoon. Eikä noista tempauksista sitä harrastusta välttämättä voi päätellä, mutta jos julistautuu jenkkiauto harrastajaksi ja sitten vielä siellä ratin takana tekee juuri kuin itse huvittaa, se on se mikä vaikuttaa ja kolahtaa sitten jossakin, jotenkin sen oikean ja asiallisen harrastajan eteen eikä varmasti myönteisenä.
    Nyt kun aselakia ollaan uusimassa ja aseiden poistaminen entistä helpommin, pitäisi ulottaa vastaavanlaisena myös liikenne- ja muunkin tahallisen häiriön tekijän "vapauteen" puuttumisena ja pakolliseen tapakasvatukseen kunnes osoittaa yhteisö kelpoisuutensa. Toivottavasti joku vaikka sitten kukkahattusetä ottaa asian ihan tosissaan ja lakialoitetta väsäämään.
     
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei pidä paikkaansa tuo väite :soosoo: Mä oon tehny neljä sähkökitaraa, pari roikkuu tuossa seinällä ja pari oon lahjoittanut pois. Sinnikkäästä yrityksestä huolimatta soittamisesta ei tullut mitään, muutama sointu menee epätahdissa, eli todellakaan en osaa soittaa saati että olisin kitaristi. Kitaroiden lisäksi oon tehnyt kolme kanteletta jotka myös on jaeltu sukulaisille. Veneen rakentamiseen käytin neljän vuoden vapaa-ajat, kippo kerää pölyä tallissa jo ainakin kuudetta vuotta. Harrastejenkkiautoa kunnostin metsäraadosta kolme vuotta, muutaman sata km ajelin ja myin pois muutama viikko takaperin.

    Pitäis varmaan keksiä joku harrastus ittelleni. :rotfl:
     
  12. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    Rockmaple, se on sitten tuon hulikupterin hankinta! Olishan se mukavempi lennellä ku olis joku toinenkin taivahalla samaan aikaa. Niinkus skycruising meinenkiä... :rotfl:
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^^^^^¨ jakezzzz.

    jos joku ostais mun katilakin järki hintaan, ostaisin tilalle jonku 50 luvun puolen välin käyttökotteron, vaikka voort fairlanen tai lassik sevyn, 6bangerilla, ilman jarru ja ohjustehostinta, ja tietty loikkarilootalla.
    Ja tervaisin sen kunnolla !!!!

    (jos vaimo suostuis tähän :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: )

    olis taatusti pomminvarma peli !!!!
    hermot menöö uusien kanssa.. helvetin sähkövempeleitä piisaaaa.... tänään katos katilakista puhallin...
     
  14. tequila

    tequila Gearhead

    Tämmöstä aihetta ei pitäisi edes aloittaakkaan Aivan turha. Alkoi heti v......maan. Terve! Itse vejättelen ja revittelen silloin ku siltä tuntuu MUTTA en vaaranna koskaan kenenkään turvallisuutta JA autoni on AINA katsastuskunnossa.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Voikos tuommoisella kolihepterillä kuravailla keskustassa yöaikaan?
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    menee yli täälläkin,30 v luullu olevani harrastaja,mut kun niillä ajan en ookkaan harrastanut jenkkejä,v-u äkkiä primeran ostoon ja käkkylä talliin puheautoksi niin pääsen harrastajaksi. :cry:
     
  17. jhämis

    jhämis 1st gear

    En kans oikeen ymmärrä tätä ei saa ajaa jenkillä... Ku eihän Cowboy voi ratsastaa aasilla.
     
  18. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Jos on laulava cowboy ei saa soittaa kitaraa vaikka on rokkari, mikäli korjailee omia soittimia. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
     
  19. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    No tuohan se vasta hyvä vaihtoehto keskustan skurvailuun on! Ei nääs tarvi tööttäillä jaloissa pyöriviä moppeja, voortteja sun muita letukoita edestään, senkus vispilöi muutaman 10 meetriä ilmassa ja tilaa on!
     
  20. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Pitää kertoa asiaan vähän liittyen.
    Tuossa naapurissa, kaupunkialueella siis, on aika iso vuokratalo, jossa asuu kaikenlaisia nuoria, osaa opiskelee, osa käy töissä, osa ei käy töissä....
    No, muutama vuosi sitten, uutena vuotena, jäin yksin koiran kanssa kotiin (koira pelkää ilotulitusta ja paukkuja), vaimo ja tyttäreet lähtivät kaupungille.
    Tulevat sitten kotiin järkyttyneinä, kotikatua pitkin oli ammuttu raketteja ja seinät oli paukkuneet!
    Minun piti sitten mennä sanomaan suorat sanat nuorille, vaativat ladyt!
    No, piha oli täynnä eri kunnossa olevaa sakkia ja heti oltiin tarjomassa olutta.
    Aloitin puhuttelun, kunnes joukosta tuli kaveri ja sanoi, että etkö sä omista ton Oldsmobilen?.
    Sanoi, että on ihaillut sitä 7-vuotiaasta asti, tyttäret oli joskus hänen perheessään päivähoidossa ja oli poika aina kytännyt milloin tulen hakemaan kersoja autollani.
    No, eipä muuta kuin sanoin porukoille, että ottakaapa rauhallisemmin ja kaikki lupasivat pyhästi tehdä näin...
    Menin kotiin, jossa odotettiin vihaisena olinko sanonut suorat sanat.
    Kerroin tapahtuneen ja hyvä, kun ei lynkattu siihen paikkaan.
    Ja tietysti samalla napsahti naapurista raketti ikkunaan...
     

Kerro tästä muillekin!