904 temppuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja valsu67, 11.5.2011.

  1. valsu67

    valsu67 1st gear

    Jee auto leimattu,mutta eikö alkanu laatikko temppuilemaan heti.
    Eli ykkösellä nyhtää aivan omituisesti,lämmetessä pahenee vaan,tuntuu että veto loppus aina sekunnin osiksi,eli liikkeelle lähtö helvetin nyhtävää,sitten alko kakkosellakin oireilemaan samaantapaan. Kolmosella mennään sitten tasaista kyytiä.Ja vika tuli oikeestan talven aikana seistessä/ensimmäisellä ajo lenkillä...mikähä tota rupes närästämään.öljyä on,suodatin on uusi.pannat säädetty,kikkari säädetty....
     
  2. L.P.

    L.P. Gearhead

    Öljytkin olet siis vaihtanut lähimenneisyydessä vai kuinka? Tarkasta vielä vaihdevivuston säätö. En kyllä usko että se on talven aikana mennyt sekaisin mutta helppo tarkistaa kuitenkin.

    Epäilisin, että siellä alkaa olla iän tuomaa kulumaa havaittavissa kytkimissä. Jos on 30-40 vuotta ajettu ilman remonttia niin ei ihme. Toinen minkä voi tarkistaa lootaa irrottamatta on keskipakosäädin laatikon hännässä. Kai sielläkin joku voi mennä vikaan, mutta useimmiten tuntuu vika löytyvän laatikon sisältä.

    Kokeiles vielä sellaista, että kiihdytät räväkästi kolmosvaihteella esim. ylämäkeen siten, ettei kakkoselle vaihtoa tapahdu. Jos tällöinkin havaitaan nykimistä ja luistoa niin omat epäilykseni kohdistuvat loppuunkuluneeseen takakytkimeen.

    Oma kävi nykimään kolmosella just samalla tavalla öljynvaihdon jälkeen kevään ekoilla ajoilla. Korjasin toisen lootan ja vaihdoin tilalle, mutten vielä ole tutkinut mikä vanhassa oli vikana.

    ---

    Toinen vaihtoehto, mikä tuli mieleen. Eihän vain moottorissa ole käyntihäiriötä, jota ajon aikana voisi luulla vaihteiston viaksi.
     
  3. valsu67

    valsu67 1st gear

    öljyt vaihettu viime kesänä,sitä ennen loota seisonu ties kuinka kauan,mutta viime kesän pelasi hyvästi.Nyt vaihdoin suodattimen kun vika ilmeni,hyvän näköset öljyt oli,kippasin takasi lootaan.Jarrua vasten jos vaikka antaa kierrosta ykkösellä vähä enemmän niin nyhtää ihan perhanasti,mootori pyörii kyllä tasasesti...liikenne valoihin pysähtyminen jo rupes pelottamaan että pääseekö kohta minnekkään.
     
  4. L.P.

    L.P. Gearhead

    Sepä näissä käytetyissä laatikoissa on ongelmana - huoltohistoriasta ja aikaisemmista vioista ei mitään tietoa.

    Lataa tuolta linkistä korjausopas ja käy vianetsintä läpi. http://www.slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=33288

    Lopullisen vastauksen vikaan saa varmasti sitten laatikon irrottamalla ja avaamalla.
     
  5. valsu67

    valsu67 1st gear

    jep,no tilalle sattu löytymään toinen loota,kylläkin 727. kuhan suapi purettua ramvanista irti...
     
  6. duster73

    duster73 Gearhead

    sitten tarviit ainakin toisen turbiinin ja kardaanin,jos 727-lootaan vaihdat.
     
  7. valsu67

    valsu67 1st gear

    eikös ne siellä ramin alla luulis olevan nekkii :eek:
     
  8. duster73

    duster73 Gearhead

    turbiini varmaan,mutta kardaani tuskin ainakaan lyhentämättä käy.jos ymmärsin oikein että valianttiin tulee?
     
  9. valsu67

    valsu67 1st gear

    Rälläkkää ja hitsiä,niin meillä on käypäinen kardaani :D
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Perän joukki voi myös olla erilainen, ristikkoa on kahta eri kokoa.

    Jos kardaanin lyhentää niin mieluummin sorvissa kuin rälläkällä.
     
  11. duster73

    duster73 Gearhead

    näinpä.
     
  12. valsu67

    valsu67 1st gear

    Sorvissa tietennii,tuo nyt oli vaan heitto että käymättömästä saa aika usein käypäsen sen rälläkän ja migin avulla... :rotfl:
     
  13. duster73

    duster73 Gearhead

    on tullu joskus lyhennettyä käyttäen apuna miggiä,rälläkkää,viilapenkkiä ja vatupassia.eikä edes täristänyt ja rääkkiäkin kesti hyvin :)
     
  14. valsu67

    valsu67 1st gear

    juu nytkii on vielä paikallaan kardaani mikä on lyhennetty rälläkällä,hitsattu kulmaraudan päällä kasaan melko räkäsaumalla.eikä täristä juurikaan,ja on kestänyt suunilleen kymmenen vuotta jo...
     
  15. guru

    guru Gearhead

    hik tuota onkos se rami isolla pannulla kun 727 niissä on muuten YLEENSÄ tolkuttoman paksu jortaani ja pienet ristikot okei jos vanha malli niin ei tietoa?
     
  16. valsu67

    valsu67 1st gear

    suht hanurista purkaa kone ja loota paketti pois ramvanista...
     
  17. valsu67

    valsu67 1st gear

    ja matka jatkuu 727 lootalla...
     

Kerro tästä muillekin!