Corollan nitrot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 25.4.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiko corollan saada sutimaan jos käyttää 98e bensaa eikä 95 niinku manuaali käskee koska onhan se kalliimpaa kun 95 tai diiseli millä aikasemmin yritin sutii tai jos on takaveto niin keuliskohan se 98:lla
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tiiä häntä
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    tee seos sulasta voimariinista ja kossusta nini alkaa sutimaan
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    no varmasti keulii! ainakin mun mopo kulkin kovempaa räjähteeksi luokiteltavalla polttoaineella!
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    Kyllä se sillä diisselillä pitäis nousta poltolle, ku rekatki jaksaa sillä vetää isompia kuormia ku motskarit.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    juo paljon viinaa ja kuse tankkiin...keulii peruuttamallakin
     
  7. 67

    67 1st gear

    just
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa sutii PÄÄSSÄ!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaako muuten aina 95 autossakin käyttää 98 bentsiiniä, kun eikös se anna hieman enemmän tehoa? Eli lopputulos on sama hinta/kilometri?
     
  10. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    Tuskin se corolla sutii tai keulii noilla eväillä. Mutta parhaat (ja komeimmat) tulokset saat tuolla 98 bensalla kaatamalla kannullisen kyseistä tuotetta sen corollan päälle ja raapasemalla tulitikun. :grin: :grin: :grin:
     
  11. tonskulus

    tonskulus 1st gear

    Typerää edes kysyä tollasta. Miksi et vaan kokeile jos siltä tuntuu? Korkeampioktaanista kuraa voi aina käyttää vaikka tehdas suosittelisi 95:sta. Paremmin se kone kestää jos 98:lla ajelet kun ei nakuta venat nii helposti.
     
  12. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Ei muuten vaikuta venttiilien nakuttamiseen tuo oktaaniluku millään tavalla. Oktaaniluku kertoo bensiinin syttymisherkkyyden ja tätn myös puristuskestävyyden.
    Oktaaniluvun kohottaminen ei itsessään nosta moottorin tehoa, mutta mahdollistaa tehon lisäämisen ennakkoa lisäämällä tai puristussuhdetta nostamalla.
    Kusetusta ovat ne mopopoikien puheet, joiden mukaan "kaverin kaverin veli sai vakio-PV:n kulkemaan satasta kun laitto kisabensaa". Monesti kisabensa palaa siis huonommin kuin ns. kauppabensa juuri korkeamman oktaanilukunsa ja vähäisemmän happimääränsä vuoksi. Pumppubensoissa käytetään hapettavia lisäaineita, jotka mahdollistavat tavallista rikkaamman ja tehokkaamman seossuhteen käyttämistä.
    Poikkeus vahvistaa säännön. On olemassa myös kisabensoja, joiden lisäaineet tuovat lisää tehoa, mutta kyse ei tällöinkään ole korkemman oktaaniluvun tuomasta tehosta, vaan nimenomaan niiden lisäaineiden aikaansaamasta ideaalimmasta palamisesta.

    Ja tästä asiasta olen valmis kinaamaan, sillä olen opiskellut alaa jo joitain vuosia :grin:
     

Kerro tästä muillekin!