Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Kiitos henkisestä tuesta :D Älysin ihan itsekkin katsoa tuon ovitarran herättyäni, joten homma tällä selvä.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Paremmin tietävät hoi!
    Onko suomessa autokäytössä missään vehkeessä 4bt koneita?
    Siis tehdasasennuksena.
    Tollasen vois keulille heittää mutta päästönormien kanssa saattaa tulla tappelu jos kone on traktorista.
     
  3. dustez

    dustez Gearhead

    Re: lyhyt lava 12v

    levikkeet korin väriin ja toi etupuskurin harmaa muovi mustaks niin alkaa irrota 8)
     
  4. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Gearman oy uusissa tiloissa,Hitsarinkatu 5 Turku,1.6 alkaen.
    Vaihteistokorjaukset,perä-ja moottori korjaukset,Rough Country alustasarjojen asennukset,D tech varaosat
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

  6. Hyvä mainos. Pitäiskö laittaa foortti osioon toi :rotfl:
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Ei parane. sit aletaan kitisemään siitä et Fordin kokonaisyhdistelmäpaino paperilla on 1500paunaa enempi :D
     
  8. simu_l

    simu_l Gearhead


    Tästäpä hyvä ja näppärä aasinsilta kärrynvetohommiin, mikä rajottaa ja missä kohin mihin painoihin kun aletaan dodgen perään laittaan kärry?

    C-kortti
    -maks. 750kg jarruton
    C1E-kortti
    -kärryn kok massa maks vetoauton omamassa
    -maks yhdistelmä paino 12t
    -50mm kuula 3500kg
    ?
     
  9. URPO

    URPO 1st gear

    Eikö se tuossa aika selkeästi lue? Tosin ilmeisesti isoilla autoilla on omat säännöt sillä eihän tukki/hiekkarekka mene tuohon ikinä. Säälittävää että omalla voisi tuon pykälän mukaan hinata kaikki 3000kg (plus hilut päälle) kun jollain 80-luvun Nivalla voi pykälien mukaan hinata 3500kg... Suomi, järjen maa. Vai oonko mä taas vaan kännissä ja onko tässä joku äly mikä on multa jäänyt huomaamatta?
     
  10. Seal

    Seal 1st gear

    Kiitokset taas vastauksesta, sieltähän semmoinen löytyi.. Tosin nyt kun olen tuota Autokeskuksen sällin kanssa selvitellyt, niin Moparin kirjat ei tunne tuota limppua, vaan taitaa olla jenkeissä asennettu lisäkilke kovaa ajoa varten? Tuo oma laite ei kulje kuin sen vajaa 90, joten tuon dampperin voi varmaan jättää pois kokoonpanosta?

    Tarkoitus olisi viedä kardaani Ko-metille, saavat vaihtaa ristikot ja poistaa tuon dampperin.

    Ja sitten toisenlainen ongelma, (tuntuu, että kaikki paikat risahtaa kerralla :) )

    Rami alkoi pätkimään matalilla kierroksilla, tai oikeestaan kierrokset tuntuivat puutuvan hetkeksi, aivan kuin olisi löpö loppunut. Tätä toistui muutaman kerran.
    Huomenna olis tarkoitus asentaa siirtopumpulle löpöpainemittari, mutta mistä se mittari ryöstetään? Ja minkälaisia mittareita porukka on asennellut? Mekaaninen vai sähköinen, ei huvittais tuoda mekaanista mittaria kabiiniin..

    Ja ei sitten menty Ahvenanmaalle Ramilla, veturin virkaa toimitti Korean Chevy :D
     
  11. simu_l

    simu_l Gearhead

    Lähinnä sitä että onko muita rajoja?

    Entä jos kuskilla onki iso E niin saako sitten vetää isompaa kärryä jolloin tuo 50mm kuula rajottaa?

    Tietty jos vetoauto painaa enemmän niin sittenhän saa taas isomman kärryn, mut sitte onki taas kokonaispainoo tod näk enemmän ja dieselvero nousee, onhan se niin hurja näissä ja vuojenvaihteessa vielä laskee :lol:
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    ton mainoksen takia prospectorin veli sai ny töitä 8)
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

    Tarkenna?
     
  14. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Jep, CE-kortillisella kuula on ainoa rajoittava tekijä.
     
  15. kippo86

    kippo86 1st gear

    Mitä? Miten paljon? :D
     
  16. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    2-akselisissa, 12 tonniin asti -40%. Trafin sivulla kohdasta verotus löytyy lisää tietoa.
     
  17. http://www.trafi.fi/filebank/566-Kuorma ... mavero.pdf Vaikka toi vero tippuu noin 55€ vuodessa niin ei se musta merkkaa mitään. Jopa 40 litraa dieseliä saa säästetyllä 55€ / voi ajella hiukan alle 300km tolla summalla. Mä maksaisin ennemmin hiukan korkeampaa käyttövoimaveroa jos litra hinta laskis 1.15€ vaikka.
     
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kyllä meikän kipolla pääsee matka-ajoa 40litralla noin 430km 8) metässä/montulla rymytessä nippanappa tunnin kuovittaa :lol:

    Mutta oishan se joo juhlavaa jos dieseli maksas vaikka 1€/L , tosin nuo verohommathan auttaa jonkunverran oikeesti nuita isompia kuorkkeja joissa diiselivero on aivan käsittämätön.
     
  19. Lapamies

    Lapamies 1st gear

    Kysymyshän kai oli, mikä rajoittaa Dodgen vetopainoa, eikä kuskin.
    Sitten millä tahansa 50 mm kuulalla ei saa vetää 3500kg. Täytyy olla koukussa riittävät D-arvot, että painot riittää. Kannattaa laittaa samalla riittävän iso, jos ostamaan lähtee.
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    onkos ketään menossa huomenna alastaroon kokeileen mitä kajakki kulkee?
     

Kerro tästä muillekin!