Kummatko on autossasi. Vyö vai ristikudos valkosivut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Juila, 8.3.2011.

  1. Juila

    Juila 1st gear

    Ite hommasin Smoothiet ja Coker Classic G78-15 ristikudos renkaat 2 3/4 valkosivulla. Saa nähdä millaiset käytössä, mutta ihan tyylikkään näköiset.
     
  2. 370

    370 Gearhead

    Hankinta edessä, mutta 14" ja parin tuuman valkosivu passaisi. Mistä tilasit?
    Siis ristikudos ja kustannus oli?
     
  3. Juila

    Juila 1st gear

  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vyö.

    Muistankos väärin vai onko olemassa rättirenkaan näköisiä vyörenkaitakin? Hintakin on varmaan sitten niiden summa.
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kyllähän niitä pitäis olla seka että,molempina malleina.
    Mun pitäis tilata radial miljonääri valkkarit,kun moni kehunut että ne on paremma t ajaa.
    Tiedä sitten mutta noilla hinnoilla ei huvita suuremmin testailla:)
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Ristikudosrenkaat. On kyllä ihan kamalat ajaa :poff:
    Ehkä tulis ajettua enempi jos vaihtais vyörenkaat, mutta toisaalta nuo renkaat on kyllä ihan tajuttoman hienot.

    Voi tätä valinnan vaikeutta.
     
  7. bbford

    bbford Gearhead

    Rätit on alla. Ajoltaan on mitä on. Näyttää mun mielestä vaan paremmilta.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ajo-ominaisuuksiltaan ovat huonoimmat kai n.s. puolivyöt, G78, H78, L78 jne. Ovathan ne tietysti halvimmatkin. Oikeat ristikudosrenkaat ovat ajettavuudeltaan paremmat. Checkerin alle laitoin vyörenkaiden tilalle alkuperäiskokoiset 8.15-15 ristikudosrenkaat, eikä siinä juuri eroa huomaa.
    Pitää muistaa, että ristikudosrenkaat ovat oikean paineen suhteen tarkempia kuin vyörenkaat. Paine vaikuttaa niiden muotoon. Pääsääntöisesti rättirenkaissa käytetään pienempiä paineita.
     
  9. Juila

    Juila 1st gear


    Olihan toki osasyy hankintaan melkein puolet halvempi hinta. Jos muutamissa tapahtumissa käy kesän aikana ja töihin ajelee lyhyen matkaa, niin uskon että välttää...
     
  10. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Kyllä tommoses 40-50 luvun vaihteen kustomis noi BF Goodrichin leveet valkosivurätit on vaan hemmetin kauniit... :oops:

    Mikäs muuten olis semmonen sopiva paine tommoseen 8.20 x 15 rättikumiin?
    Nyt ollu 1.8 - 2.0 bar välillä ja aika hyvän tuntuset ollu. Eihän tommosen kuulu ollakkaan mikään rata-auto ajoltaan.

    Onneks Suomes on teillä vähän uria...
     
  11. Juila

    Juila 1st gear


    Jaa mikähän tuo ois. Ite en tullu kysynees kun kävin rattaat hakemassa rengasliikkeestä.
    Ulkonäöllisesti ainakin tuo itelle hommaama rengas- vanne yhdistelmä kyllä miellyttää omaa silmää. Ostin vielä uudet hatulliset mutterit ja tilasin bulletit peittämään rasvakupit.
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    1,8 on aika tyypillinen paine ristikudosrenkaille. Joskus kauan sitten, kun semmoiset olivat vielä yleisiä arkiautoissakin, oli eräänlainen nyrkkisääntö 1,7 ristikudosrenkaille ja 2,0 vyörenkaille.
     
  13. Ahis

    Ahis Gearhead

    Rätit on buickissa, vyörenkaat leveällä valkosivulla on paljon rumemmat. Ajamisessa ei juuri eroa kunhan auto kunnossa.
     
  14. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    [​IMG]

    Rätit on buickissa, vyörenkaat leveällä valkosivulla on paljon rumemmat.

    ...makuasiaa, radiaalit valkosivuilla, hyvät on ajaa, ikinä ei enään rättirenkaita ainakaan mun buickiin!
     
  15. bbford

    bbford Gearhead

    Makuasioita tosiaan,en mä noita vyörenkaita rumiksi väitä,näyttää vaan "oikealta" rättirenkaat tollasen 50 luku ja vanhempien alla.
     
  16. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei oo valkosivuja... No eipä ne kyllä mun vahkeisiin oikeen tyylillisesti sopiskaan :)
     
  17. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    P205/75R15, B.F. Goodrich Silvertown Radial, With 2-3/8" tuli hankittua 55` Chevyyn Vammalan rengastyöstä 2008. Teräsvyörenkaan ominaisuudet ja profiili + valkosivu niin liki alkuperäistä kuin tarpeen. Sanoivat että pitäisi kelvata niillä renkailla myös museokatsastukseen (ei ajankohtaista). Olen ollut tyytyväinen.

    No joo, pitäis olla tuumamitoituksella. Jos tulee pussihousu asiasta vinkumaan niin kerron että maksoin renkaat myös itse ja maksaja päättää.

    Parin kaverin museoidulla 50-lukuisella olen ajanut rättipyörillä ja en niissä olleisiin vanhoihin Goodrichin rättipyöriin ihastunut.

    Yksi pitää äidistä ja toinen tyttärestä. Pääasia olisi että on tyytyväinen tekemäänsä valintaan.

    KJK
     
  18. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    G78-14 Coker Classicit on farmarissa alla.Hyvällä asfaltilla ihan ok ajettavat,uraisella/paikatulla taas saa vispata ruoria puoli kierrosta suuntaan jos toiseen.Onneksi täällä on niin vähän uraisia teitä... :poff:
     
  19. tox-11

    tox-11 1st gear

    Meillä on -57 Cadillacissa Cokerin classic L78-15 rättirenkaat 4" valkosivulla+pinnavanteet sekä 235/70 15 vyörenkaat 3/4" valkosivulla+peltivanteet ja kapselit. Ajoa tulee härvelillä jokapäivä, joskus monia satoja kilometrejä, joten normi ajot hoituu vyörenkailla, koska ajo-ominaisuus muuttuu huomattavasti junamaisemmaksi vyörenkailla!! Rätit on kylläkin tuhatmiljoonaa kertaa komeemmat, siit ei pääse yli eikä ympäri, joten niillä hoituu juhlallisemmat ajelut, vaikkakin joskus auto ottaa paikatuissa kohdissa/urissa ihan omat suunnat! Myös munavaunun veto tapahtuu vyörenkailla suoraan menemisen varmistamiseksi. Seuraavat renkaat tuleekin olemaan vyörenkaat 235/75 15+niin levee valkosivu ku vaa tuossa kokoluokassa löytyy....tosin riippuu myös rahapussin paksuudest, kun näyttää tuo ajo-ominaisuus ja ulkonäkö olevan lyöty yhteen myös hinnassa.....
     
  20. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Minkälaisia kokemuksia muilla on Cokereista kulumisen suhteen?Mulla on nuo edellämainitut G78-14 kuluneet oudon nopeasti,tahti on noin milli per 1000 km ellei nopeampikin.
    Ilmaa olen pitänyt 1.6-1.8 bar.
     

Kerro tästä muillekin!