1 Gen Camaron ohjauskulmista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja tapio.t, 18.5.2011.

  1. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Moro! Onko kukaan askarrellut putkitukivarsia ja hammastankoa camaroon talven aikana? onko mitään hajua minkälaisia arvoja suositellaan ohjauskulmien säätöön? Itelle tuli -67:aan heidtsin tukivarret ja 1" droppaavat spindelit+tuuman madaltavat jouset,sekä unisteer hammastanko mutta pitäisi saada kaikki vielä säädeltyä.
     
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  3. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Kiitti vinkistä! Täytyy yrittää tavata.
     
  4. fmila

    fmila Gearhead


    Omassani vakio akselisto, höystettynä paksummalla vakaajalla ja vanhoilla Konin D-Sporteilla. Simpukkana nopea tehostettu. Kulma arvot olleet ton Gullstrandin "touring specs" mukaiset jo kymmeniä vuosia. Kiva ajaa kadulla, kääntyy hyvin, eikä lähde helposti puskemaan, vaikka vedättää mutkassa reilumminkin. Renkaatkaan ei pahaa tykkää, eli kuluu riittävän tasaisesti :rotfl: :rotfl:

    Tolla Heidt:lla voi kait lisätä Casterin jopa 5-6 asteeseen?? Vakiossa loppuu pyöräkotelo/kääntymisvara kesken, tai sit pitää olla enempi off setia vanteessa, kuin mitä orggis 7"x15" "rally wheelsistä" löytyy :mad:

    Mulla ainakin tulee aisaan jälkiä jo nyt, vaikka kääntymistäkin on jo rajoiteetu :soosoo: :soosoo:
     
  5. GM-67

    GM-67 Gearhead

    Juu. Itsellä ollut -69 kapistuksessa samanlaista harrastetoimintaa. Eli unisteer ja putkivarret asenneltuna paikoilleen. Lisähöysteenä qa1 säädetävät coil-overit edessä.
    Pitäisi vain tosiaan jostain löytää "ystävällinen" säätöpaikka, jotta pääsee camberia ja yms säätöjä mittailemaan ja shimmailemaan....
    Vielä en ole ohjausakselia saanut ujutettua pakosarjan läpi, mutta ainakin näyttää, jotta voisi mennä ilman isoa kipua....
    Ajattelin lähteä tuolla Herra Herb Adamin säädöillä liikenteeseen, eli:
    Herb Adams recomends these alignment specs for the street:
    1 degree positive caster ( I would use 3.5 degrees if PS)
    1 degree negative camber.
    1/16" toe in.

    Täytyy vielä kikkailla tuon keulan korkeuden kanssa, kun nuo ö-pohjat ovatkin aika lähellä maata.
    Muuten autoa pudotettu rauhalliset 3" takaa ja etupää siis edelleen hakusessa, mutta tuota mutteria voi säätää mukavasti +-3", joten eikähän sekin saada kodilleen.
    Vinkkejä harrastajaystävällisistä säätöasemista pk-seudulla otetaan vastaan :D
    EDIT: Juu tuolla yleistä osastolla onkin ja näköjään tuosta säätöpaikasta oma threadi, joten seurataan sitä...
     

Kerro tästä muillekin!