322nailhead+ chevyn loota (aaapuvaa)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Deathmobile, 6.6.2011.

  1. Deathmobile

    Deathmobile 1st gear

    Voisiko ketään antaa vähä vinkkiä että mistä vois saada väli palat et sais chevyn lootan sopimaan tuohon naulapää 322. Meinaa toi oma dynaflow syödä pois kaikki voimat koneesta.
     
  2. rötvä

    rötvä 1st gear

    Jos sulla on tuo 322 siinä autossa mihin se on tehtalla laitettu, menee taka-akselista lähtien vaihtoon..
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  4. Deathmobile

    Deathmobile 1st gear

  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ylihinnoiteltuja Buickin osia? *haukotus* mulla on kasa made in finnland alumiinilevyjä. Niitä joutuu käyttää 4kpl. Miten oot ajatellu kardaanipolitiikkaa? Putkikardaanin saa letukan lootaan. Ja nykykardaanin dynaan. Molempia olen täällä nähnyt. Ihan vitun kauheita rävellyksiä. Ota nyt ihan iisisti Buickin kanssa ja jos kuumottaa niin vaihda merkkiä millä pääset helpommalla ja halvemmalla.
    Tämä vanhan neuvo, ei vittuilua.
     
  6. Buick59

    Buick59 Gearhead

    pidetään buickit buickina...
     
  7. Deathmobile

    Deathmobile 1st gear

    Jortaani ja perä vaihtuis siinä samalla, mull on yks ylimääränen 10 bolt
    Lootan ja perän haluasin vaihtaa mut molopää sais jäädä...
    Vie toi dynaflow niin pirusti voimaa...
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei muuten vie. Voima tulee molpäästä katuun, jo sitä motissa on. Dyna tietysti pitää olla kunnon öljyissä ikä se saa olla vajaana. Mulla ois jouten pikku molopään Weiand 2X4 imusarja 50 luvulta. Ainiin, Buickin osat maksaa
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt poika ihan ekaks otat Dynasta öljypohjan pois ja peset suodattimen. Ei, siinä ei ole vaihdetavaa nykyfilsua. Samalla kattelet mistä se eniten vuotaa ja mitöä suht helpolla tukittaissa kun siellä Buickin alla olet. Sitten kiristät pannat. Sisällä kardaanitunnelissa on luukut mitkä helpottaa elämää. Löysät pois, kiristä tappiin ja sit avaat kuusi kierrosta. Uudet laadukkaat type A tai F öljyt lootaan. Ei mitään halpispaskaa biilhelvetistä tai mätänetistä. Sitä menee muuten noin parikymmentä litraa. Kun pohja ja muut on kiinni kaada parikolme litraa mittatikun putkesta. Sitten molopää käyntiin ja kaatelet lisää sitä mukaa kun sinne menee. Huom ei koskaan putken ylärajaan asti. Muuten saattaa öljyt ottaa itteensä ja muttuu pinkiks vaahdoks. Dyna on vitun tarkka öljyn lämmöstä, määrästä ja laadusta. Se kuumenee jopa -yllätys yllätys- enemmän aamuruuhkassa kuin motarilla normaaliajossa eli kaasu pohjassa. Kuumenneet öljyt meneettää ominaisuuksiaan mitä on laatikoissa varsinkin Dynassa tärkeät. Ajelet pari sataa mailia öljyä tarkkaillen. Sit teet koko puuhan uudestaan samalla korjailet lisää vuotavia paikkoja. Niitä on. Jos Dyna ei vuoda öljyä, -siellä ei ole öljyä!. Kas Dyna saattaa toimia niin kuin pitääkin. Tämä normihuoltoa mikä pitää tehdä säännöllisesti pitääkseen laatikon ehjänä.. Sitten kun on ison rempan aika niin se maksaa tuhansia, mutta kestää isonkin vähän duunatun molopään väännön saaden sen katuun.
    Jatkanko vai joku luovut ja siirryt halvempaan merkkiin tai harrastukseen?
     
  10. Deathmobile

    Deathmobile 1st gear

    Tunnut tietävän hyvin dynaflown toiminnast... Loota on rempattu 2 vuotta sitt, tuli maksamaan reilu tonnin... Tonn huollon mun pitäis suorittaa. Sitt olis yks juttu, voisitko kertoo et mikä on syy sille ku silloin tällöin ku pistää käyntiin niin se sylkäsee öljyy täyttöputkest, onko liikaa vai onkos käyny joku asennus virhe? Se täyttöputki on joku oma valmiste et enn oovarma et paljoko siellä pitäis olla, olen vaan yrittäny pitää sillee et mielummin liian paljo ku et liian vähä... Ja sitten voisit selittää sen vippstakin joka lähtee laatikosta kaasuvipuun et onkos se joku kiihdytys venttiili?? Ku tuntuu siltä et se vetää paremmin 60 jälkeen ku nollast...
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuten em sanoin, Dyna on tarkka öljyn määrästä. Liikaa öljä nii siit tulee huohotajasta pinkkiä vaahtoa. Se siis vuotaa joos sä lisäilet ja miel liika ku liian vähän? Jos se on pari vuotta sitten rempattu ei siihen pitäisi muuta tehdä kun pitää se hyvissä öljyissä. Ei tarvii em parii kertaa ölppiä vaihtaa. Tonnin remppa? No comments paitti että täysremppaa sillä ei tee. Ei ole ollu aihetta muuta kuin esim pakin panta tai etu- tai takapään runsas vuoto. Toiv on kunnon tiivisteet saanu ja rempaaja esim turbiinin olessa auki laatikossa kiinni kiristänyt sen oikeaan välykseen ym.
    Se vipu on ns kick down, vaikka se ei vaihdetta pienempään vaiihda. Se toimii vain D asennossa ja kun polkaiset pohjaan niin turbiinin stall speed nousee samoin kierrokset. Se tuntuu siltä kuin loota vaihtais pienempään mutta Dynaflow ei vaihda vaihteita muusta kuin vaihdekepistä.
    jatketaanko?
     
  12. rötvä

    rötvä 1st gear

    Sen "kikkarin" pitäs toimia vasta kaasupolkimen viime senteillä. Jos on liian kireellä ja luistaa älyttömästi normaalissa kaupunkipyörityksessä, menee tosiaan tehoja harakoille.
     
  13. Deathmobile

    Deathmobile 1st gear

    Vähä päälle tonnin verran tuli osat maksaan ku jenkeistä tilasin, pannat hela sarja master kit jne.... Pannat meni vähä halvemmaks ku ne otti vanhat vaihdos...
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onko tuossa kombinaatiossa turbiini toteutettu siten että se pitää pultata kahtia ennen kuin sen saa kampiakselista irti?
    Vai muuttuuko naulapään kampiakselikiinnitys oleellisesti, samoin pulttikehä siinä vaihessa kun siihen tuli st400 (eli ~th400) vuonna 64. Mulla on tiedossa yksi Cadillacin th400 (64?) jossa on irrotettava välikappale koneen ja laatikon välissä, se voisi ehkä olla sopiva aihio sovittamiseen jos th400/th350 turbiinin saa kiinni siihen 322:n kampiakseliin.
     
  15. Deathmobile

    Deathmobile 1st gear

    Ei, lootas se istuu siihen tyyliin...
     
  16. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Dynassa on tosiaan purettava turbiini,kehällä on parisenkymmentä pulttia joista 4kpl on kiinnitys vetolevyyn,kannen poisoton jälkeen näkyy turbiiniakselin päässä pultti/rikka sydeemi jonka irrotuksen jälkeen turbiini irtoaa.

    Nuo kaikki "parisenkymmentä"pulttia näyttää olevan vetolevyssä kiinni mutta vain noissa neljässä on se kiinnitys,muut pultit kehällä mahtuu tulemaan vetolevyyn poratuista isoista reijistä,siis pultin kanta mahtuu.

    Noihin pultteihin pääsee käsiksi vain siitä turbiinikopan alla olevasta pikku luukusta johon turbiinia pyörittämällä katsotaan oikeat pultit kohdalleen,irti otetaan vain ne jotka pitää turbiinin vetolevyssä(ne 4kpl),kun loota on maassa niin sitten voi irroittaa ne loput ettei tule öljyt syliin liian aikaisin siellä auton alla ähkiessä :D
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vitun nokian commari mobiiliversio yhteyden aikakatkaisu väärä palvelimen nimi! :mad:
    Tällä ei voi kirjoittaa pitkää. Kun mä pääsen kunnon tietsikan ääreen tuun kirjoittaa tänne asiaa.
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mulla on tollainen setti 401:n jatkeena.Täällä on aikaisemminkin vatvottu noita alle ´60:ten Buickien tekniikan vaihtoja.Kun muistaakseni ´61 tuli ekat avokardaanit.

    On siinä oma duuninsa vaihtaa putkikardaaniperä nykyaikaiseen,mutta ihan tehtävissä se on.Toteutus pitäis olla sitten mielellään aika asiallinen eikä vain roiskaistu sinnepäin.


    http://www.eelcoequipped.com/index.php? ... ad276u29f7
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Se on todella ihan tehtävissä. Buickin runkoon alatukivarret melkein istuu just kohilleen. Mutta ne kiinnikeet pitää tehdä kunnolla. Suurin osa mitä olen nähnyt on aivan vitun juosten kustuja. Kapeat 10 ja 12 pulttiset taitaa olla kiven alla nykyään ku jengi laittelee lankkujameksien leveitä periä niihin. Kyllä sekin sinne menee, mutta hirveen näköinen ja renkaan vaihto todella vittumainen puuha. Asmo 58 AA-22 en tarkottanut sua, vaikka kaposen perän voisitkin vaihtaa Buikkiisi.
     

Kerro tästä muillekin!