Onko bmw-porukalla vastaavaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ajm, 9.6.2011.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jep, sama juttu täällä.
     
  2. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Ollaan kahvipöydässä Lahtikon kanssa pitenpää suunniteltu Valianttia johon istutettaisiin bemun tekniikka ja tietysti projektista avattaisiin aihe oodeellekin. Olisi meinaan kiva katsoa kuinka nopeasti ensimmäiset :mad: :poff: :soosoo: :argue: :wc: :wc: kommentit tulisivat. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ja mä joudun kai laittamaan Ooppelin ecotecin Aspeniin, että saa kerrankin hyvän käyttöauton.
     
  4. Quest

    Quest Gearhead

    Tämmönen kelpais mulle
    [​IMG]
     
  5. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Ollu muuten kumos aika kauan :( Se on kyllä tavallaan hauskaa että bemaristi mielletään mulkuksi :poff: Itse olen lähes henkeen ja vereen bemaristi. e30 suosikkikorina ja näitä keräilenkin lähes joka käyttöön.. tänne oon rekannu itteni lähinnä sen takia että ramin kanssa en oo sellasta päivää nähny ettei se jotain vittuile :wink: mutta tosiaan asiaan.. btcf on tosiaankin niin kattava ja tietorikas foorumi että toista saa hakea. oikeasti. aluksi tosin hankala käyttää koska aiheita on käsittämätön määrä ja haku on mitä on mutta sekin kyllä toimii kun jaksaa pyöritellä hakusanoja :) ei herneitä.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Joku vuosi takaperin suunnittelin kaverini kanssa pikku Chevyn pudottamista 635 csi bemun keulalle.Olisi varmasti ollut toteutuessaan mielenkiintoinen combo.

    Olen seuraillut mielenkiinnolla em.tallikaverini edesottamuksia Toyotien kanssa(samoin kuin hänkin minun harhailua Chevrolet maailmassa).

    Ei näytä olevan 4 pyttysen turbokoneen rakentaminen halpaa verrattuna esim. sb.Chevyyn.

    Taannoin vertailtiin kustannuksia,niin luokkaa 400 heppanen letukka on luokkaa 5 tonnia,kun taas 400 horse turbo nelikko moottoriohjauksineen ja mitä kaikkea siihen mahtaakaan kuulua on noin 20 tonnia.

    Joku aika sitten tallikaverini osti imusarjan,joka on ollut käytössä WRC kilpurissa ja hinta oli 1500 euroa.Mainitsin että AFR on ruvennut tekemään komposiitti imusarjaa Chevyyn hintaluokaltaan 600 euroa;hänen mielestään halpa.

    Olin hiljaa.
     
  7. shark

    shark 3rd gear

    Tää on mun favoriitti 8)

    Kerran olin kyydissä ja en mee toiste :oops:

    Kuski ihan umpiluuta ja auto....voi Varajeesus sentään.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ainut vika ettei kestä :pari viikkoa sitten meni kytkin ja viimeviikolla katkes kampuran kaula.että silleen :odroll:

    Tossa vanha filmi miten kumi palaa ja tosta on vielä"pahennettu" vuosien varrella.
    Startti kolmosella ja viime vedossa lentää nakinkehät taivaalle :eek:

    Enkka Eskilstunasta Tukholmaan 40 minuuttia 110 kilsaa matkaa ja liikennettäkin oli.

    Kaveri ei sen keikan jälkeen istu Bemun kyytiin :rotfl:

    Klikkaa "BMW filmer ja sitten "Blandade långburnisar..."

    http://www.pro-mille.se/
     
  8. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    No oon retkahtannu kaikkiin V8 / -6, asenteella tehdyt autot sykkii, ajokalusto nyt:

    [​IMG]

    Tämä sivusto on toinen btcf:n superamisten lisäksi koukuttava (muita en seuraakkaan).
    Overdrivessa on mukana jenkkihistoria ja radat, hiukka vanhaa raggaritunnelmaa,
    pussihousujen ehdottomuus, varttimailarien rakentelu, käyttännön kokemustaito.

    - - - ja Overdrive on ytimeltään se osa autoilun mystiikasta jota ei enää hyväksytä...
     
  9. jknR

    jknR Gearhead

    ^ Mikäs toi oikean reunan bemu on?
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei niin. Vähän siisti sisusta. En ole yhtään tuollaista nähnyt täällä. Kaikki tympeitä harmaita.
    Tosta linkistä löysin pari myytävää XJS Jaggee niillä 260km/h mittareilla mistä ollu puhe.
    P.S. Älä unohda asiaa..
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: Täällä myös.. naureskelin kun kaverin autosta kirjoiteltiin, siitä siniharmaasta 4d Belvederestä jossa oli Hemi pellin alla. Jutussa oli tyylinä suunnilleen se että se oli jokin suomilegenda tms mutta Vaasan suunnalla se auto liikkui arkiliikenteessä ja eiköhän jokainen sen ajan paikallinen harrastaja tiennyt mikä auto oli kyseessä... ;) Luultavasti Mannermaakin tiesi auton todellisen tilan mutta ei halunnut paljastaa liikoja..? Toki sillä hetkellä autossa oli vakio 318 mutta se ei poista sitä tosiasiaa mikä siinä oli tehtaalta lähtiessä ollut..
    :wink:
     
  12. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ai tässä keskustelussa saa tunnustaa omistavansa Bemarin. :wink:

    750iAL löytyy iteltä. :)
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ole unohtunut. Tarjontaa olisi jenkeissä turkasesti enemmän, mutta kun se ei nyt pahus auta. Yksi S-type olisi, mutta siitäkään ei liene iloa.
     
  15. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Jos jotakin olen 30 vuoden harrasteessa oppinut, on se kriitiikki "ainoa"- lausuntoja kohtaan. Kertoisitko perustelut väitteellesi? Tarkoitako, että autosi on valmistenumeron mukaan viimenen tehty jenkkimalli?

    Jenkkimallin E28 Mfemmoja tehtiin yli kaksinkertainen määrä Euro-malleihin nähden (587/n. 1350 kpl) ja jenkkimallin auto oli aikoinaan ja on yhä niin yleinen, että suuresti epäilen autosi olevan ainoa meren yli takaisin tullut.

    Jenkkimalin historia toki on mielenkiintoinen valmistajaa vastaan nostettuine joukkokanteineen ja on se toki alkuperäisen idean mukainen urheiluauto sedankorissa. Euromalliin verrattuna se kuitenkin on jenkkiläistetty alkuperäisen idean melkoinen vesitys:

    -teho laskettu 10%:a alkuperäisestä saastemääräysten vuoksi
    -painoa lisätty rutkasti turvapuskureiden vuoksi
    -> todella paljon heikentynyt teho/paino-suhde. Euro M535i ja 535i 12-venaisella M30 peruskuutosella (218 hp) pistävät osaavan kuskin käsissä pataan jenkkimfemmaa.

    -autot valmistettiin 98% samoilla vakiovarusteilla: metallimusta, tan leather sisusta, a/c, ei jäänyt mitään epäselvää oliko auto M5 vai ei kun sellaisen näki

    Hieno auto joka tapauksessa ja tervetullut lisä maahamme.
     
  16. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Otsikkoon liittyen on joskus tullut mieleen, että bmw-porukalla ei ole vastaavaa.

    On vaan parempaa. Rekkautukaa ja katsokaa esim. projektijuttuja, jos autot kiinnostavat.
     

Kerro tästä muillekin!