Imperialeista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigBlockHead, 5.6.2011.

  1. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    No niin, aloitellaanpas tänne vähän keskustelua Chrysler Corporationin lippulaivasta, Imperialista, kun en ainakaan sellaista ihan tuoretta löytänyt. :)

    Kenelläs täälllä sellainen on ja missä päin ? Itse kaivoin juuri oman 1962 Crown Coupen naftaliinista pari päivää sitten ja siirsin sen tänne asuinpaikalleni Espooseen. Hieman ihmetyttää tuo ohjaus, kun tuntuu, että menee sinne sun tänne, varsinkin motarilla (on ollut aina sellainen). Tällä hetkellä alla on BF Goodrichin silvertownit, mutta oli tosin jo vyörenkailla "huono" ohjailla.
    Kehuakin täytyy sen verran, että tyhjäkäynti on kyllä todella tasainen :)

    Työkaveri tuossa tsekkaili, että tällä hetkellä on 77 imperialia rekisterissä Suomessa.
     
  2. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Vuoden verran tuli kurvailtua 58 lebaronilla, siinä oli kans ohjaus semmonen vähän hakeva vaikka aurauskulmat oli säädetty ja väljä apusimpukka vaihdettu uuteen... Taitaa olla tän ikäisten ominaisuus enemmänkin kuin vika. :wink:
     
  3. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Olen ajellut jonkun verran 64 Imperialilla, ja mielestäni siinä oli kyllä aivan erillainen ohjaus, huomattavasti parempi.
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Lauantaina 18.6. Turussa, "111 Klasis" , ajoissa olivat Imperialit hyvin edustettuna. Ajoihin osallistuivat '56 limo, '58 4d ht, '58 2d ht ja '67 avo.
    Toinen viiskasi oli Virosta.

    Ajojen nimi tulee siitä, että 111 vuotta sitten tuli ensimmäinen auto Turkuun/Suomeen.
     
  5. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Simo, oliko tuo Viron 58 kenties tämä ? Näin sen Haapsalussa, mutta kuski tuntui sen verran kiireiseltä, etten ehtinyt juurikaan hänen kanssaan mitään juttelemaan.

    [​IMG]
     
  6. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Tässä muutama kuva vuosien varrelta:
    Missäköhän nämä mahtavat nykyään mennä ? Osa on skannattu paperikuvista ja ovat vuosilta 61-63.


    Tämä 62 on kuvattu Forssasta 2006.
    [​IMG]

    Forssasta 2009:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämä 62-mallinen 2d ht Crown oli Raision Autokeskuksessa vuonna 2001.
    [​IMG]

    Jossakin Tampereella:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. siipa

    siipa 1st gear

    Meiltä löytyy Nastolasta: Impperial Grown Southampton 2d ht vm. 1957

    Ollut muutaman vuoden vähän heikommalla huollolla mutta nyt kun loppuu ajokausi laitetaan kunnostus alulle ja eiköhän se valmistu ens kesäksi :D
     
  8. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Millainen se on sun mielestäsi ohjata? Meneekö ihan minne sattuu vähänkin kovemmassa nopeudessa ?

    Mikä korimalli, onko kuvaa ? : )
     
  9. Swinkeri

    Swinkeri 1st gear

    Toi Raision Autokeskuksessa ollut auto on edelleen samassa kunnossa joskin rikkinäinen loota korjattu,vaimon veli omistaa auton ja sillä ei ole ajettu piiittkäääään aikaan kun ei kiinnosta.Jälkikasvulle auto luvattu kuulemma

     
  10. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Noi kaksi ylintähän on sama auto eri kuosissa. Toi oli mulla scalloppimaalattuna JOO-12 kilpisenä joitakin vuosia sitten. Yllättävän hyvä ajaa ja hiljainenkin laite tienpäällä lähes samanikäisen Cadillacin luokkaa :D
     
  11. Rico

    Rico 1st gear

    Joo toi sininen 62 on mulla eli majailee viialassa,olis kiva tietää auton vaiheista.Toi on mulla toinen samanlainen, ekan rekkari oli NOL-62... :D
     
  12. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    80-luvun lopulta, 90-luvun alkuun mulla oli -62 avo.
    Aluksi vaalean sinisenä, valkoisella rätillä, myöhemmin valkoinen auto ja musta rätti.
    Auto tuli purettua,korjattua ja kasattua lähes joka ruuvilta ja mutterilta.
    Kunnostuksen jälkeen toimi, kun kello ja kokoisekseen hyvä ajaa.
    Kulkikin ihan riittävästi, oikeastaa kovempaa, mitä 413cid sitä vei ei juuri sillä korilla olisi pystynyt ajamaan.
     
  13. Geebe

    Geebe Gearhead

    [​IMG]
    Kaverini auto, MAF-1 vaihtoi väriä siniseksi ja makasi mun tallissa käyttämättä vuosikausia jolloin poistui rekisteristä. Joku osti maksukilpinä rekisterinumeron johonkin jättimaasturiin eli eivät olleet enää vapaana. Auto myytiin muutama vuosi sitten uudelle omistajalle joka varmaankin on palauttanut auton liikenteeseen.
     
  14. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Niinpä muuten onkin sama auto tuo JZI-45... nyt muistankin.

    sekoitin sen tähän, eli on ilmeisesti Rico se sun toinen ;)
    [​IMG]

    JZI-45 oli joitain vuosia Paattisilla kaverilla ja käytiin sillä mm. Västeråsissakin yhtenä vuotena (olisikohan ollut 2000).
    [​IMG]

    Tässä vielä samainen auto kaverin omistuksen jälkeen Tampereella Hot Rod & Rock show'n yhteydessä 2002
    [​IMG]

    Tuossa kuvia siitä avosta, ilmeisesti ASENTAJAn auto ?
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Keravalla musta -60 (?). Seisonut samassa ruudussa viime syksystä asti.
     
  16. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Yks Imperialin omistaja Pirkanmaalta ilmoittautuu. Mulla on nyt vähän yli vuoden ollut ensimmäisenä jenkkinäni 64 vuoden Imperial, jonka ostin Valkealasta.Mielestäni hyvä auto ajolleen ja todella hiljainenkin, jos vielä sais uudet katon ja oven väliset tiivisteet hommattua. Ps. kaverilla jolta oman auton ostin oli tekeillä muistaakseni 60 vuoden Imperial, en oo autoa nähnyt sen koommin, mutta vaikutti siltä, että siitä tulee todella komea ja viimeisen päälle hyvin läpikäyty auto aikanaan, kun valmistuu.
    Oliskos muuten mitään ideaa, järjestää jossain päin Suomea Imperialien kokoontuminen, ei varmaan mitään massatapahtumaa tulis, mut jos vaikka yks huoltsikan parkkis vaikka saataisiin täytettyä Imperialeilla, niin olishan sekin jo aika komea näky 8)
     
  17. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Valkoinen avo, jossa palkinto pokaali on eri auto,kun alempi.
    Tuo alempi on tuossa kuvassa oli mun omistuksessa.Valkoiset sisäloksut ja toi "kustom" ketunhäntä antennissa.
     
  18. siipa

    siipa 1st gear


    Imperial Grown Southampton 2d ht......ja kuvan liitän kunhan vilää opin sen :odroll:
    Meillä tuo on ainakin ihan hyvä ajaa.
     
  19. met59

    met59 Gearhead

    Ja tämä kaksikko on tuolla myytävänä palstalla.

    [​IMG]
     
  20. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

Kerro tästä muillekin!