Bemarikuskit puskurissa kiinni koko ajan!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja poekonen, 3.7.2011.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Itse olin lähellä tulla museoikäisen BMW:n ostajaksi, mutta tosiostaja olikin vienyt auton, ennen kuin ehdin päästä autoa katsomaan.

    Mutta uudempaa Bemaria en pystyisi mitenkään harkitsemaan kun on huomattu että perus-Bemaristin maailmankuva on niin erilainen kuin omani. Mutta Turduksella on ihan hyviä pointteja. Monet kun laittavat automerkkejä paremmuusjärjestykseen niin liian paljon todellisen tiedon puutteessa yritetään selvitä soinimaisilla sutkautuksilla ja jos joku vetää maton väitteen alta niin sitten hermoillaan viitataan johonkin tilastoon, mitä ei juuri sillä hetkellä voi näyttää toteen.
     
  2. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kun joku liimaantuu oikein lähelle takapuskuriin tuossa tilanteessa, minä vaihdan oikealle kaistalle ja päästän kiireisemmän ohi ahdistelemaan sitä joka oli minun edessä alunperinkin hidastelemassa. Sitten vaihdan heti takaisin vasemmalle.
    Kyllähän se minuakin vituttaa kun joku urpo tukkii nopeamman kaistan! Siinä saa vähän kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
     
  3. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Kyllä sitä on ainakin itse oppinut tässä vuosien varrella katsomaan myös peileihin.....kun ajelee välillä vähän nopeampaa ja välillä vähän hitaampaa ajoneuvoa, niin oppi ottamaan huomioon muita....myös niitä takaa tulevia. Ei ole kovien vaikeaa ottaa vähän reunemmas, että takaa tuleva näkee paremmin tai antaa merkkiä. Toisaalta joskus tuota samaa odottaisi muiltakin mutta..........ja vihjeeksi niile perässä tulijoille.......ihan puskurissa kiinni ajaen ei näe MITÄÄN muuta kuin sen puskuritarran ja hermostuneen edellä ajavan keskisormen joka näkyy takalasista. Hiukan etäisyyttä, niin ohittaminen on huomattavasti helpompaa.
     
  4. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Toisaalta ymmärtää myös hektisen perästä ohittamisen nimenomaan Bimmerillä. On ihan sama kuinka läheltä ohi lähtee, sutimisen rajalla se naukasee nopeiten heti puskurin takaa, ohitusaika 4s vakio. Kauempaa lähtien ohitus kestää 2s kauemmin ja ylinopeus samoin :)
    Kunnon repäsy on kiva!
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei se kauempaa lähtien se ohitus kestä yhtään kauemmin, vaan vähemmän aikaa jos ohituksen huippunopeus on sama. Moottoriteholla tai kiihtyvyydellä ei ole sitten mitään tekemistä asian kanssa, vaan tehoista riippumatta kauempaa ehtii nopeammin ohi :p
     
  6. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Lyhyemmän ohitusmatkan aika ja huippunopeus ovat pienempiä samalla moottoriteholla lähellä pidon rajaa.

    Ohitan laskien vastaan tulevien välin maamerkeistä 8s. Kaukaa aloittaen, sovittaen kun aukko aukeaa rinnalle ja takaisin jarruttaen matkanopeuteen - alta 3s keskiviivasta laskien. Kokonaisaika kiihdytyksen aloituksesta on kuitenkin puskuriohitusta suurempi. Kupla WV:llä opin kun Bemari- ja Volvokuskit aina kiusas. Kuplan moottoriteholla ei ohita kaukaa ohjeen mukaan toimien ja odotellen (kiusaavia) eli moottoriteholla on merkitystä! Ainoa tapa kuplalla oli kerätä vauhti ja ajoittaa.
     
  7. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Teinejä tuntuu vaivaavan tuo lebarooni kans valtavasti.Perseessä kiinni ja hulluimmas paikas ohitte. Ittellä on jo sen verran harkintäkykyä etten lähre kiusaamaha.Jos siitä joku saa megaorkun ku ohitti oikee turbojenkkipaskan niin se hälle suotakoho. :rotfl:
     
  8. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Nyt ollut kolmen päivän ajan taas liikennekuntoisen mummomallin 121:n omistaja muutaman kuukauden tauon jälkeen ja oikein yllätti kuinka se kerää puskurissa ajelijoita ja motarilla ohitustilanteessa kiihdyttelijöitä. Myös yksi "säikyttelijä" jo osunut kohdalle (tullaan kovemmalla vauhdilla takaa ja ohitetaan takakulmaa hipoen ja jäädään eteen ajelemaan alle rajoitusten). Yllättäen kyseessä ollut saksalaisvalmisteiset autot, tosin vain yksi bemari, tuuninki ooppeli ja toisaalta kolme mersua.

    Kait se on oma valinta että ajaa tämmöisellä autolla. Tosin täytyy noiden säätäjien itsetunto olla todella matalalla jos ei pysty "haastamaan" muita kuin ulkoisesti täysin vakiota japanilaista pikkukippoa. Vai onko tuossa taustalla joku "säikäytetään se mummo"-tyylinen ajattelu? :)

    Sorry, meni hieman ot:ksi
     
  9. TurdusMerula

    TurdusMerula 1st gear

    Ei, vaan ne ovat ilmeisesti vain kateellisia kun joutuvat ajamaan ruoskilla, kuten jotkut asiaa tässäkin ketjussa ovat pohtineet?
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

  11. Jukka

    Jukka 3rd gear

  12. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

  13. HMW

    HMW 3rd gear

  14. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Olikohan nyt viikonloppuna joku bimmerparty, kun JKL:stä pohjoista kohden ajellessa lappoi matalia pulkkia yhtenä metelinä vastaan. Ja olihan sen näköisiä ajosuorituksia että...

    Ehkä eniten sääliä aiheutti räkänokka, joka Viitasaaren Scanburgerin sateen kastelemalla pihalla rääkkäsi E30:stään sivuluisuun.

    En haluaisi yleistää kaikkia bemarikuskeja, olisiko sitten näissä partyissä enempi niitä, joilla kivekset ei ole vielä laskeutuneet ja ne pyrkivät sitten finneinä ulos haitaten ajattelukykyä?
     
  15. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Vitut sulla mitää jenkkiä ole, Joku susiruma 530-malli ehkä mutta jenkkipeli on 60-luvun jenkkionjeesford mikälie... Aika huono trollaus...
     
  16. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    -67 Mustangi vanhemmista viesteistä päätellen. En kyseenalaista. Turhaahan tuo porukan kategorisointi automerkin perusteella, kun porukkaa on moneen lähtöön joka sakissa.

    Yks päivä eräs M3 nuoli Camaron takapuskuria koko matkan kun ajo perässä ja viikonloppuna joku tuuning Bemari ajeli 15km perässä pitäen normaalia turvaväliä ja muutenkin moitteetta. Ainoo mikä noita yhistää on ne BMW logot autossa, mut ei se tosta jälkimmäisestä kuskista kusipäätä tee.
     
  17. TurdusMerula

    TurdusMerula 1st gear

    Ei tietysti pitäisi lähteä mukaan tällaiseen "keskusteluun", mutta jos nyt vähän. Eli mielestäsi trollauksen merkit täyttyvät, jos vastaa kärjekkääseen aloitukseen samalla tavalla kärjistäen? Ookkei, pitäisi vain hymistellä sitä proudly made in Usa-messua ja liittyä persutyyppiseen apinalaumaan muita länsimaisia autoja/kuskeja vastaan?

    Ja mitä autoihini tulee, on minulle herttaisen yhdentekevää, mitä asiasta ajattelet. Itse tiedän, mitä autoja tuolla tallissani majailee, se riittää. Tällaisistakaan asioista en jaksa länkyttää ns. muunneltua totuutta. Mutta kuten sanoin, ihan sama, mitä joku herneet nekkuun vetänyt, patalaiskalla, (jopa vielä laiskemmalla kuin Fordin c-koodin 289) STW:llä ajava asiasta kuvittelee väitteidensä "perustaksi".

    Keskustelutyylisi leimaa sinut _vähintään_ yhtä ikäväksi ja ääliömäiseksi ihmiseksi, kuin jotkut törpöt minkä tahansa automerkin ratissa.
     
  18. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Siis jos rakastat autojen tunnelmaa:
    "Voima, vaara, tyyli, parasta, vapaus, aurinko, tuuli!"

    - BMW:t ovat paraita käyttiksiä, mersua jahdannu mut toistaiseksi polttoainetalous, pääoma-arvon nousu ja itsehuolto, BMW E28 isokoneinen suora 6 = "kuin hanska kädessä".
    - V8:t ovat tunnelma ajoon, vaimo tänään MGBGTV8:lla: "Oli ihan kuin ois lintsillä käynny!"
    - Haaveita: Volvo Amazon punaisella nahkasisustalla, Taunus 12 MTS ihan perus, Taunus 2000 XL vinyylikatolla, Citroen SM, Ferrari Mondial, Cortina tähtiperä, Ford Custom 1950 alkuperäisenä, Ford T.
    Mahdollisia käyttiksinä itse huoltaen siinä kuin uusi keskiluokainen!
    Kaikkia ei voi saada, mutta keskivertoon ei pidä tyytyä!

    Bimmerikuskeissa on tuota pioneerihenkeä (lue amisjäärää) ja samoin jenkkiharrastajissa "best ever in the world" (varmaan turha selittää jos et jo tiedä mistä puhun). Ehkä parhaiten tunnelmaa kuvaa pitkäveteinen toisinto aikansa huipusta Suomellekin - nuori mies ja 1000hv+:
    http://www.youtube.com/watch?v=QiD7l17vji0
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja leimaamisesta puheen ollen ei ehkä kannata leimata kaikkia jenkkiharrastajia kuuluvaks tuohon ihme persu-klaaniin... :) . Paljonhan niitä kyllä on muttei onneks kaikki.
     
  20. tug3

    tug3 Gearhead

    Tästä bemarien parjauksesta tyhmä päähänpistoni sai aivan uutta potkua. Laitan bemarin dieselin vielä tohon meitin pihalla inspistä odottavan veronsiirtovehkeeseen! - Siinä saa puristit näppylöitä kun yhdytän Detroitin ja Münchenin vehkeet keskenään...

    Juu, ja sen päivän kun näkis että olis oikeesti aikaa toteuttaa jotain visioitaan... ...ehkä sit eläkkeellä?

    Mut vakavammin. Onhan vanhoissa bemareissa kohtuu paljon teinejä päästelemässä testosteroneitaan virtaamaan. Mutta kyllä niitä samoja löytyy japsien ja jenkkien ratinkin takaa. Eikä se järki yleensä missään niistä päätä pakota kun hormoonit hyrrää. - Enkä yritä jeesustella, että ite olisin yhtään parempi ollut. Tyhmyyksiä tuli tehtyä, mutta tuurilla selvisi silloinkin.

    Se mitä Suomessa yleisemmin liikenteessä huomaa on yleinen töykeys, teinillä kuin papallakin. Erittäin agressiivinen ajotapa ja jatkuva provosoituminen. Jenkeissä vain New Yorkissa törmäsi yhtä hyökkäävään ajoon, joskin silä erotuksella ettei siellä kiilauksesta provosoiduta. Siellä tuntui kiilaaminen olevan vain ainut tapa päästä mihinkään. Alkuun oli Härmän poika ihmeissään, kun ei mistään löytynyt riittävän isoa väliä johon mennä. Chicagossa on kuulemma jenkkilän toiseksi töykein liikenne. Tosin se tuntui jo kohteliaalta verrattuna tähän Härmäläiseen.
     

Kerro tästä muillekin!