öljynpainevalo vilkkuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pölyttäjä, 11.6.2011.

  1. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Kokeilin laittaa 1100 ja ei auttanut..
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Yhä edelleen olen tämän kannalla!!! Jos kerran muuta oiretta ei ole(kolinaa,kitinää, kolkotusta yms)
     
  3. dodge71

    dodge71 Gearhead

    "Valo voi syttyä ajoittain kun moottori käynnistetään tai moottori käy joutokäyntiä.Jos valo syttyy ajon aikana,on moottori pysäytettävä ja syy paineen vähyyteen tarkistettava(vähäinen öljymäärä)."
    tällästä lukee ohjekirjassa
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Öljypohja näyttäs olevan n. sentin läjässä sihdin kohdalta. Pitää se oikasta ensin ja katsoa sitten.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kas kun et heti moista huomannut... 8)
     
  6. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Moottorinkorvaa vaihtaessa tunkkasin siitä moottoria ylös. :poff: Nyt vasta tuli mieleen että hetkinen.. Toivotaan että vika on sit siinä.
     
  7. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Nyt taas tuli mieleen yksi asia, voisiko vika olla siinä, että nappasin korollasta pvc venttiilin kiini toiseen venakoppaan ja toisessa on tattisuodatin. Se venttiili oli semmonen, että päästää läpi vain toiseen suuntaan. Elikkä siitä kun suulla imee kovasti tai kevyesti niin kokoajan on reikä auki. Voisko se tehdä alipaineen kampikammioon ja täten vähentää öljynpainetta?? Näihin aikoihin se valo alko vilkkua, mutten ihan tarkkaan muista vilkkuko ennen remonttia..
     
  8. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Ei kyllä vaikuta. Koneen huohotuksen kuuluukin pelaa niin että toiselta puolelta imee korvausilmaa koneeseen(missä se tatti suodatin sulla on) ja sen pvc venttiilin(joka kuuluukin pelaa vaan yhteen suuntaan imemällä) kautta poistaa höyryt ja huurut. Ja vaikka tatti suodattimen tilalla olis "sokea" korkki niin ei silti vaikuta paineisiin, tai ei ainakaan mulla vaikuttanut kun Joskus sekoilin Sokeiden ja avonaisten korkkien kanssa...


    Edit: mun kokemukset sbc moottorista.
     
  9. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Niin tuli vaan mieleen että oletko vaihtanut öljyjä lähiaikoina tai lähinnä suodatinta? Mulla teki rikkinäisellä, vaikkakin oli aivan uusi niin samanlaista....
     
  10. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Öljyn vaihdoin 20w-50 mineraaliöljy. Suodatinta en ole vaihtanut..
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    mitenkä nuitten venttiillien kans,ku mulla on 318 vänkärin kopasa se tötterösuodatin mistä lähtee huohotinletku auton alle.Kuskin kopasa yksi pieni reikä mihin kuulus se valve mutta on hukasa koko kapistus...vaikuttaako johonki?
     
  12. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No kannattaa ainakin ennen koneeen purkanmista kokeilla vielä toi suodattimen vaihto....
     
  13. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Vai onkohan siellä semmonen, että virtaa ölppä ohi suodattimen, jos se on tukossa? Jenkkifoorumeita lueskelin joilla oli sama vaiva, niin ei kukaan käskenyt vaihtaa suodatinta. :-?
     
  14. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Kannet irti sen jälkeen kokeilet jokaista mäntää kädellä painamalla. Eli pyörität konetta käsin ja aina kun joku mäntä lähtee liikkumaan alaspäin niin sitten kaksinkäsin painat mäntää jos klik tai klok se us parts rok 8)
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Heh meniki väärään ketjuun, mut kyl se tännekin sekaan mahtuu
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No kaikissa halppis suodattimissa ei ole sitä ohi virtaus venttiiliä itsessään. ja Mulla chevyssä se ohivirtaus venttiili on suodattimen jalassa mut joku edellisistä omistajista oli sen tukkinut.... Että ehkä se max 10e sijoitus Kunnon suodattimeen ei vie sua konkurssiin.... :odroll:
     
  17. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    No ei tietenkään. 1000km ajettu tuolla suodattimella, noh pitää kokeilla vaihtaa se. Tuossa taas kävin yks hellepäivä ajelemassa, niin ei taas vilkkunut valo missään tilanteessa. Vähä on tuommonen piilevä vika.
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Mulla teki yorkerin 440 samalla lailla ja kokeilin kaikki mahdolliset helpot jutut ensin ja ei mitään vaikutusta.Kone palasiksi ja lähes kaikki runkolaakerit paskana,samoin akseli.Eikä kolissut vaikka tyhjäkäynnillä lämpimänä valo paloi koko ajan.
     
  19. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Mulla oli dartissa sama homma 360 koneessa, lämpimällä koneella D päällä seistessä öljynpainevalo vilkku tai välillä sytty palamaankin. Mitään ylimääräsiä ääniä ei kuulunut, kone auki niin kaikki laakerit punametallilla. Koneistamon äijä epäili että joskus ollut melko reilusti glykolia öljyn seassa, että muuten ei pitäs mennä tommoseks mitenkään.
     
  20. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Meni uus anturi rikki, eipä ihme että ei valo enää palanut. :mad: Kyllä nämä romut vituttaa aina.
     

Kerro tästä muillekin!