Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Käytiin Wranglerilla avona uimarannalla. En voinut välttyä kuulemasta, kun muuan autoilijanalku totesi "Kato isi! Ostetaan meillekin tuommonen - sininen". 8)
     
  2. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Näistä valokommenteista paistaa lähes poikkeuksetta samanlainen asenne, että voin kyllä ajaa vaikka satasta taajamassa, rajoitukset on kädettömiä ja sokeita varten. Kun mä nään muut niin muulla ei väliä. Jos joku ei huomaa tai osaa arvioida mun nopeutta, niin oma on häpeänsä, joutaakin jäädä alle...

    Vakavuus eri luokkaa, mutta suhtautuminen kokolailla sama.

    Herneitä saa vetää, jos kokee omalla kohdallaan tarpeelliseksi.
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Viehän ne vilkun valotkin sähköä ja lisää kulutusta. Köyhät säästää bensaa/diisseliä.. -Ilmankos noita ääsholeja on liikenteessä... :odroll:

    Herneet keittoon..!! :poff:
     
  4. Milestone

    Milestone Gearhead

    ..Ajellessani kävelyvauhtia Hml Prisman edustaa astui ovesta kasseineen
    perheenäiti, joka ulvahti ehtimättä isommin arvioimaan: " kyllä on hirvee
    ääni! ". Samalla salmannopeudella mukana ollut pikkupoika työnsi sormet
    korviin ja jähmettyi paikalleen .. -repesin :rotfl:

    Noh, perjantaina Meritullin torin edessä kesähattuinen herrasmies, varmaan
    80v jo mittarissa, viittoili kadun toiselta puolelta.. ymmärsin liikennevaloissa
    siinä odotellessa että ääninäytettä ollaan vailla.. joten polkaisin kaasua ja
    herra hymyili leveästi ja näytti tämän kokkien käyttämän perfecto-merkin..
    ja mukana ollut rouvansa nyökkäili myös :D

    ..eli sisämaassa ollaan ahdasmielisempiä(kö) :eek:
     
  5. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Viikoloppuna tuli ripitystä kun tankkaali lavapirssiä.En torellakaa ollu kiinnostunu mun hiilijalanjälijestä. Pyysin ystävällisesti suksimaan kuuseen ja hankkimaan miähen elämähänsä. Meikälääsen takia kuulemma tuloo pian uus jääkausi että laittakaa kolat ja lohkolämmittimet vaa valamihiksi,sillä ei oo tullu miälehenkää autoolua lopettaa. :poff:
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No sinä se olet ehtivää sorttia. Sinun takiahan vasta tässä meinattiin paistua elävältä kun ilmasto lämpeni.
     
  7. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Tänään töissä yksi jotain 16v. kesäpoika tuli kehumaan , että onks se sun se hieno vanha kilpa-auto ? Mää olin ihan että täh, ei mulla mitään kilpa-autoa ole.. no se jota sää pesit tossa ulkona yks päivä, se Hornetti vai mikä sen merkki on..? Pienen keskustlun jälkeen selvisi, että kaveri tarkoitti minun -65 4d Bel Airia. Kilpa-auto Hornetti...? No kai sillä p*llurallia voi ajaa..
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Varmaan riippuu siitä mitä ilmataiteenlaitos milloinkin kansalle valehtelee. :poff:
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Niin, on se kumma kun Suomessa ajoneuvossa on oltava valot päällä, jotta se näkyisi valoisana päivänä. Turhaa pelleilyä koko valojen käyttö päiväsaikaan.
     
  10. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Itseasiassa kaikkialla Euroopassa ja USAssa suositellaan käytettäväksi vähintään päivävaloja tai ajovaloja, jos päivävaloja ei ole juuri näkyvyyden parantamiseksi hämärässä ja auringon paistaessa matalalta. Ongelmaahan näkyvyydessä ei päiväsaikaan normaalisti ole. Säännöt on vaan samoja kaikille olkoon ne sitten kuinka tyhmiä tahansa.

    Jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden ei pitäisi muutenkaan seikkailla ajoradalla ja siltihän se on autoilijan syy, jos ei niitä huomaa ajoissa.
     
  11. 69

    69 Gearhead

    Tää on kyllä taivaan totta. Minähän en taajamassa keskelläpäivää valoja käytä. Valojen räpsijöille vaan hymy ja tuttavallinen tervehdys. (mitäköhän aattelee, kiroo mielessään)..
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Lämmittää varmasti mieltä siinä vaiheessa, kun vaikka se vanhus hyökkää sieltä kolmion takaa eteen, kun ei nähnyt sua. Niillä kun tuntuu toi havannointi olevan muutenkin liikenteessä vähän heikompaa.

    Tietysti taajamassa ei vauhdit ole niin isoja, että jommalta kummalta henki lähtis, mutta kuitenkin...
     
  13. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    ^jep. Toisekseen, voi hyvinkin tulla itelle enemmän maksettavaa kolaritilanteessa jos ne valot ei olleet päällä vaikka ei olisikaan syyllinen.

    Eipä silti, tolla harrastepelillä ajelen itekin parkeilla jos kaupungissa mennään päivällä. Ei oikein noi tasavirtalaturit jaksa puskea pikkukierroksilla...
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eilen suhailin tuon Vallun duunipaikalta himaan, ja oli pakko sitten käydä kaupassakin sillä samalla. Kaupasta tullessa sellanen tukeva vanhempi rouvashenkilö parkkeeras uudehkon citikkansa siihen viereen, samalla ku olin just tunkemassa siinä välissä ostoksia autooni.

    Autosta noustuaan sanoi että "anteeks että tungin tähän, mutta oli niin mukavan varjoisa paikka". Sanoin et "eipä mitään, olihan siinä tilaa". Sen jälkeen tää rouva sanoi et "onpas mukavan näkönen kaara sulla", johon hieman hämilläni vastasin että "kiitos vaan, tää on 24v. odottelun tulos". Sit rouva laitto kipponsa ovet kiinni ja sano et "mulla on tuota ikää sen verran, et annas ku tuun kattoo tarkemmin mitä vuosimallia toi vois olla". Minä: "ollos hyvä vaan". Rouva: "tää on jostain 50-60-luvulta?" Minä: "jälkimmäistä, tää on kuusvitonen" Rouva: "ahaa, okei. Meillä oli joskus ku olin nuori, niin semmonen Ford Mainline missä oli semmoset siivet". Minä: " :eek: , okei, eli semmonen 50-luvun laite?" Rouva: "juu, semmonen just. Pidähän tuosta sun autostas hyvää huolta!" Minä: "juu, varmasti pidän!" Rouva: "hyvää päivänjatkoa sulle." Minä: "juu, kiitos samoin!"

    Että voikin pienen harrasteautoilijan päivä parantua hyvästä erinomaiseksi tuollaisen keskustelun jälkeen. :D 8)
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ai niin, osuhan samalle päivälle pitkästä aikaa myös se idiootti (vissiin naapuritalosta tms.), sellanen vitun idioottimainen virne naamalla; "eiks toi oo semmonen auto, et joka kerta ku tyhjäkäynnillä kaasua polkasee, ni menee desi bensaa". Just joo, moparin 170cid kutonen... :odroll: :rotfl: Sanoin et kyllä tällä pääsee helposti 10l/100km, ja kisapelit asia erikseen. Ilme näytti muuttuvan sen verran et se virne hävis naamalta, mut idiootilta se näytti edelleen. :rotfl: Kysy viel ton mun kommentin jälkeen et "ai, onks tos ruisku?" "Ei, ihan kaasaripeli." Sit sillä ei ollukaan enää asiaa. :rotfl:

    Ja tota oli myös nimim. jariha todistamassa, jota tuntu vähän toi tyyppi hymyilyttävän. Voin olla toki väärässäkin. :rotfl:
     
  16. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Sain tuossa viikko sitten -59 El Caminoon kilvet ja ajellu sillä muutamina päivinä. Lähes joka toinen ihmettelijä kysyy: Onks toi aina ollu tommone? On kuulemma perää jatkettu tai kattoa lyhennetty Impalasta :rotfl:
     
  17. Ombo

    Ombo 1st gear

    Jaa vaan desin? Mä oon kuullu että ne kaikki jenkit pitää käydessään ääntä: "litralitralitralitra....."
     
  18. 69

    69 Gearhead

    Häikii kato kromit enempi hooneloset.
     
  19. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Ihmekö tuo kun ilmatieteen laitoksen johtaja Petteri "rahatpois" Taalas on myös suomen IPCC:n puheenjohtaja!
     
  20. Electra64

    Electra64 1st gear

    Ei suoranainen kommentti,ehkä enempi ryhmäkannanotto tähän "ympäristöä tuhoavaan" jenkkiharrastukseen. Pyörähdimme viime la-su välisenä yönä Lahden satamassa ja sattuipa niin että ajoväylälle oli joku fiiu tms. pysäköity keskelle ja sitä väistessä parkkipaikan puolelle eturenkaan alle posahti lasipullo ja samat lasinkappaleet rutisi vielä takarenkaan alla,pysähdyttiin ja huomasin taksijonollisen,n.15henkilöä, ilmeisen parempaa kansaa,pukuja päällä ym. taputtavan käsiään ja hihkuvan riemusta..

    Onneksi niiden kusipäiden(harvoin tulee sanottua tuntemattomia kusipäiksi,nyt ei vaan muuta nimitystä niille keksi) päivänpelastus ei ollut täydellinen,irrotimme muutaman lasinpalan kulutuspinnoista ja jatkoimme matkaa.
     

Kerro tästä muillekin!