Bemarikuskit puskurissa kiinni koko ajan!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja poekonen, 3.7.2011.

  1. Ahis

    Ahis Gearhead

    Teen samaa camarolla, ei aina onnistu silti.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Se oli muuten minun auto Henkseli hyvä,ja jos traktori kulkee 40km ja ajaa ensin perässä ennen ohitusta, niin miten siinä ajaa 80?Saatanan idiootti!!!!!!!täälä pohjosessa tuommoset pieksetään.
     
  3. Ahis

    Ahis Gearhead

    [​IMG]
     
  4. ata

    ata Gearhead

    Ei tähän keskusteluun muuten varmaan olisi tullut osallistuttua, mutta eilen tapahtui sen verran erikoinen tilanne, ajelin illalla tuossa 3-tiellä Hämeenlinnasta Helsinkiin GTO:lla ja Hyvinkään liittymästä perään tuli virolaisilla kilvillä varustettu joku 15-20 vuotta vanha maailmaa nähneen näköinen 300-sarjan Bemari, sitä nuorison suosimaa mallia, onko se nyt E36 tai joku sen tapainen. Itse ajelin cruise päällä rajoituksen mukaan ja Bemari tuli aivan takapuskuriin kiinni ja ajoi siinä todella pitkään, kunnes lopulta jossain Nurmijärvellä ajoi ohi. Kyseessä kuitenkin moottoritie, ei mennyt minulla kaaliin mitä liikkui virolaisten Bemarityyppien päässä. Eivät menneet aiemmin ohi, eivätkä jättäytyneet taaemmas, vaan siis liittymästä rampista tulivat tuohon ihan puskurituntumaan ja pysyivät siinä kymmeniä kilsoja, itselläni oli cruise päällä koko ajan... Päätin olla provosoitumatta moisten takia enkä sen enempää niihin kiinnittänyt huomiota. Kunhan vain vähän ihmettelin, en ole moista käytöstä aiemmin havainnut, ja osui juuri tähän ketjun otsikkoon...
     
  5. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Luulis kudan kiihtyvän nopeemmin kun sen kuskin? Entä kuppasitko siinä keskiviivan päällä kuten henkseli sanoi? :eek:
     
  6. JKF

    JKF Gearhead

    Meno lienee ollut yhtä villiä kuin tässä :wink:
    https://www.youtube.com/watch?v=ohesgZWDaXk
     
  7. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Hieno auto sinulla. Ohitit traktorin ja ohitin sit sinut, ei ollut vastaantulijoita ja näkyvyys hyvä. Olisit lähtenyt perään ja piekseny. Ajelin sen jälkeen n.80+10%.

    Aiempi viestini oli tahallaan kärkkäästi kirjoitettu eikä sillä varsinaisesti ollut mitään tekoa ao. tilanteen kanssa. Kunhan kirjoittelin pöljiä, niinkun moni muukin tässä ketjussa.

    Prööt!
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Asiaa! :D
     
  9. Maria

    Maria 1st gear

    Juu, ei niistä Bemaristeista ole edes vetoavuksi.
    Tulin kerran kolmostietä etelään ja totesin, että kun edessä ajeli joku bimmeri sellaista 180km/h, niin sen beesissä saan ajella ihan rauhassa..
    Ja pa**at, tyyppi vetäs samointein tien suurimpaan sallittuun nopeuteen ja vetäs vielä turvavyönkin kiinni. :poff:
    kai sekin oli yksi niistä kymmenistä ellei sadoista joka luuli mun kippoa siivilikytäksi :soosoo:


    Jenkin kanssa tulee kummasti väliä takapuskurissa ajelevaan kun avaa takaikkunan...
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    istuin ite vänkärin paikalla ja kuskina ollut neiti ajoi mun autolla toista kertaa,säikähti vaan aikalailla moista ohitusta.
     
  11. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Eniten mua kuitenkin vituttaa liikenteessä nää (tahallaan tai tahattomasti) wannabe-poliisit. Miks pitää ajaa harmaalla/valkosella avensiksella, missä on tummennetut lasit ja peltivanteet.. huoh.. Tai skeida octavia samoilla spekseillä. Aina mietin että onkohan tuo poliisi :S Useimmiten sitten kun moottoritiellä tommosen ohittaa, niin siellä on se perus vastavalmistunut dippa-inssi pipo korvilla ja naaman kokoset aurinkolasit silmillä.

    Bemareita en halua yleistää perässä roikkujiks, koska yleensä jos mun perseessä on bemari kiinni, niin se on joku 18v vasta kortin saanut kloppi, joka ei muutenkaan tiedä vielä mistään mitään. Annettakoot anteeks.. Vanhempien bemari-herrasmiesten kohdalla laitan lusikan rauhassa pohjaan ja nautin jos on pakko näyttää ettei se 530DEE oo niin kova peli mitä autokauppias valehteli. Kiitos ja anteeks.
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei ole cudaa enää,vaan iso sysleri,eikä sillä tehä mitään banzai ohituksia varsinkin ku kuskilla ei ollu ajokokemusta moisesta kovin paljon.Ite olen ajanut vuodesta -78 eli enköhän osaa ohittaa :poff:
     
  13. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Koodi:
    Onko muut törmänny vastaavaan onkelmaan että nimenomaan pemarikuskit roikkuu niin helevetin lähellä puskurissa kiinni heti kun näkee jenkin??!! oikein kiihytetään valoista tms että päästään perseeseen kiinni, näin ainakin lappeenrannassa. sitten tullaan reteesti valoihin viereen tekno soiden ja keltasella kaasua, sit tuhrustetaan melkein itkua kun jäädään toiseks.... en tiijjä, ihme homma.[quote][/quote]
    Eikös ne nopeat kiindytykset ole taloudellisen ajon perus asiat?

    :D

    Omista myös bemarin ja jenkin, ja en välitä yhtään millä edellä ajava on liikenteessä. Jos se ei osa aja rajoitusten mukaan, niin roikun sen perseessä niin kauan kunnes pääsen ohi.
     
  14. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Ooon huomannu et mun pappabimmeri herättää intohimoja motarin rampissa ja valoissa, n. joka neljäs kohtuu tehokkaan Audin, Mini Cooperin, jopa Mersun omistaja koitaa ja järjestään kaikki antautunnu (tosin aina ei vaan jaksa pelleillä) :)
    Ajan usein 1,5s etäisyydellä "vakkarinopeudella" kulkevaa kun nopeuden saa sovitettua just omaan ja tasanopeudesta arvaan.

    Tutkittua tietoa: kun väli putoaa alta 1,8s alkavat peräänajot jyrkästi lisääntyä. Alta 0,7s ei reaktiot + auto millään ehdi mukaan, tähdättävä keskikaistalle tai pientareelle.

    Mielenkiintoinen pohdittava:
    - Ihminen skannaa ympäristön n. 20 - 30 kertaa sekunnissa, siitä signaali aivoihin >0,1s.
    - Tilannearvio ja toimina alkaa >0,1s.
    - Toteutus >0,1s.
    Koko paketti jos täysin skarppina on havainnosta toiminnaksi 0,2s - 0,35s + hidasteet eli "kun mitään ei kumminkaan tapahdu" (ihmisen reaktioaika yllättävissä tilanteissa on 0,8-1,2s).
    Jokainen voi testata omat reaktionsa ja laskea motarinopeudella minimietäisyytensä 30m/s + arvio omasta skarpiudesta matka-ajossa (1s oikeesti vakkarilla nukkuessa) + auton tekniikan reaktioaika 0,2s:
    http://www.autokaupat.net/reaktio.htm
     
  15. VR 37

    VR 37 1st gear

    Jos joku ei aja rajoitusten mukaan, hän ajaa ylinopeutta, eikö totta?
    :soosoo:
     
  16. daimleri

    daimleri Gearhead

    :eek:

    kyl se muuten taitaa olla aika kova peli

    -11 mallissa 300 hv, 600 nm, keskikulutus 6,1 ltr/100, 0-100 5,7 sek (tiedot suomen bimmerin sivuilta)

    pitkäkattoinen "tavis"p*ska jossa lisäksi ihan v*tun hyvät ajo-ominaisuudet, mun mielestä ihan loistava sleepperi, ton kun viel lastutat ni avot 8)

    harvassa on minkätahansa maalaiset vakioautot jotka noihin lukuihin pystyy
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    torstaina kun ajelin etelää kohti ni toholammin nurkilla tuli noita b kuskeja letka vastaan ja yhestä avosta nousi lapanen tervehykseksi.ei ne kaikki oo .........ku morjestaa vanhaa jenkkilahnaa :rotfl:
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jaa vaparinako? :odroll: Riisut siitä sen turbon niin jää koneen oikea teho,ehkä 150 ja nollasta hunttiin 14-16....ne OIKEAT arvot mihin kone ITSESSÄÄN pystyy..... :D :D :rotfl:
     
  19. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Noi lukemat on mulle ihan se ja sama, eipä se mun vakioauton perässä pysyny.
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mut ihan tottakin puhuen,dieseltekniikka ei oo kehittyny läheskään niin paljon kun luullaan noitten teholappujen perusteella.Turbotekniikka on kehittyny,ja laakerit koneessa lujittunu jotka kestää kovempaa ahtoa.Siitä dieselin kulku,sama nokivasara se olis kun ennenkin,jos ei olis näitä nykysiä apuvälineitä. Mikäs se on se tehokkain vaparidiesel tänä päivänä?
     

Kerro tästä muillekin!