Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuossahan voisi olla ajatusta perustaa erillinen järjestö mikä hoitaisi näyttelyn, power parkin, swapit ym.
    Noi tapahtumat on aika erilaisia juttuja kuin toi Fyyran normaali toiminta.

    Voisi saada uutta väkeä noihin tapahtumiin tekemään ja pääsisi tuosta kiihdytys-riippakivestä eroon.

    Mutta onkos ehdokkaita siihen hommaan?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Siis meuhkaatko sä nyt jo siitä että vuokranantaja irtisanoi vuokrasopimuksen vai mikä sun pointti on tässä tekstissä?
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Ymmärtäisin, että se pointti on se mustalla oleva teksti. Minä mitään mistään ymmärrä.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toi ei mun mielestä tarkoita että "irtisanottiin"???

    En minäkään, kunhan sohin välillä.
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    tuolla lailla tekstit yleensä muotoillaan,koska harvoin sanotaan,että päätettiin antaa potkut,jos saan tässä vähän saivarrella.
     
  6. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Minä ainakin olen Fyyran jäsen melkein pelkästään tuon kiihdytystoiminnan vuoksi!

    - Jäsenyys kannattaa melkein jo pelkästään NitroNatsien vuoksi. Ja jos käy kisoissa minimissään 2 - 3 kertaa vuodessa (kuten minä yleensä), niin se vuosimaksu on tienattu korkojen kera. 8)

    ... Minulle (x)HRA jo alkuperäistä perinnettä kunnioittaen tarkoittaa kiihdyttelyä!

    HUOM. Älkää ottako hernettä nenään, sillä tämä on minun oma syyni olla fyyran jäsen.

    T. Rami
     
  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    luigi nyt vaan puhuu ihan eri johtiksesta kun minä, eli minä puhun viime johtiksesta jossa lupelle roolia uudessa organisaatiossa tarjottiin ja asiasta puhuttiin, Fyyrassakin voi päätetyt asiat muuttua...o)
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Edelleen tosta FHRA:n roolista sen verran, et sehän on just sitä mitä jäsenistö päättää ja haluaa. Siis se äänestävä jäsenistö, Ja siitä suurin osa taitaa olla kilpailijajäseniä. Vuosikokouksessa on vissiin parhaimmillaan paikalla viitisenkymmentä henkilöä. Eli jos sitä painopistettä haluaa muuttaa ja vaikkapa siirtää noi koilpialut kokonaan toisille tahoille järjestettäväks, niin se pitäis suht yksinkertaisella kansainvaelluksella onnistua. Tekee esityksen, raahautuu vuosikokoukseen ja se on siinä. Saadaan vaikka joka viikonlopuks drive in leffa tai jotain muuta. Mut pointti on se, et se vaatii aktiivisuutta. Vaikka fyyra lopettais ton kisatouhun, ni sitä henkistä leipää ei edelleenkään tuu kukaan kruisailijoille, joihin toki itsekin osallistun, suuhun työntämään.
     
  9. ransu68

    ransu68 1st gear

    Joo niin tuntuu muutamat päätökset muuttuvan aika nopeesti niinkuin tästä ketjusta on saatu lukea.

    Nyt esitän pari kysymystä. Toivoisin että joita kysymykset koskevat niin heillä olisi munaa vastata niihin:

    Luigi: Erositko johtokunnasta Vesan palkkaamisen johdosta?
    Vesa: Erotettiinko Luppe ja jos erotettiin niin miksi?

    Näihin kahteen kysymykseen toivoisin vastaukset niin saatais toi juupas eipäs väittely loppumaan.
     
  10. nash

    nash 3rd gear

    Jussi olen aivan samaa mieltä kanssasi
     
  11. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Varmasti olis vapaaehtoisia ja aikaansaavia porukoita...mutta ketä kiinnostaa lähteä mukaan tällaiseen hiekkalaatikkoon missä jokaisesta neppisautosta kiistellään eikä asioista puhuta SUORAAN ja heti..ai niin ja ennenkaikkea REHELLISESTI! Yhteisten asioiden hoito ei ole mitään oman edun tavoittelua, kenenkään suunnalta!
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pitääkö muuten paikkaansa se maailmalta kuultu huhu, että SHAL:in (Suomen Harrasteajoneuvoliitto) uudelleen henkiin herättämistä on nimenomaan FHRA vastustanut eniten?
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Asioista voidaan keskustella ja olla montaa mieltä,mut minun mielestä on hyvä ,että on taho joka keskittynyt enempi tuohon race puoleen.Meillä on kuitenkin hemmetinmoinen tieto/taito harrastusksena race sekä menttaalipuolella ,että tieto/taitona ja osasyynä näen siihen Fhra,n joka on antanut oman panostuksensa lajin ja harrastajien iloksi.


    Eli järjestö on yleensä aina yhtä huono/hyvä,kuin jäsenistönsä.

    Toki ilman vaapaehtoisten työtä ei olisi varmasti koko organisaatiota ja itse muistelisin tuolta 80 luvult ,kun eka kisoissa kävin,että hyvinhän toi toiminta on kestänyt ja kehittynyt.

    Huolissani olin siitä,että mielestäni viimevuosina on laji ,ehkä vähän hiipunut,toki voin olla väärässäkin ja toivottavasti olenkin.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Omalta kohdaltani vastaan kyllä. Asiaan liittyy myös muita argumenttejä, jotka monet liittyvät Vesaan ja hänen toimiinsa FHRAssa. Noita argumenttejä en kuitenkaan aio tänne julkisesti kirjoittaa, sillä ne ovat asioita, mistä johtokunnassa keskusteltiin, mutta jätettiin auki. Kenties asioista voi sitten puhua vuosikokouksessa. Mutta vain jos joku on tehnyt ehdotuksen syyskokouksessa käsiteltäviin asioihin toimitusjohtajan luottamuksesta äänestämiseksi. Muuten niistä asioista keskustelu on turhaa ja haittaa FHRAn toimintaa.

    Vastaan Vesan puiolesta: Kyllä :-?
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hieno puheenvuoro. Just noin sen pitää mennä. Jokainen tekee työnsä pyyteettömästi yhteisen hyvän eteen 8)
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Juuri tämän takia laaja- alaisempi jäsenistön aktiivisuus olisi suotavaa, ellei jopa pakollista.
     
  17. ransu68

    ransu68 1st gear

    Kiitos Luigi. Toivottavasti Vesakin uskaltaa vastata.
     
  18. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mulla ei ole asiasta mitään salattavaa, lupen työmoraaliin on kiinnitetty huomiota jo pitkään, mutta irtisanominen tuli mulle vähän yllätyksenä, mutta kuului ilmeisesti johtiksen "kaikki uusiks" linjaukseen....o)

    itse pidin viime johtiksessa avautumisen johtikselle ja lupelle lupen hyvistä osa-alueista ja työmoraalista, ja ilmoitin haluni lupen mukana olosta tietyissä projekteissa, luppe jäi pohtimaan asiaa ja ilmoitti että juuri tällähetkellä hän ei pysty välttämättä antamaan sitä työpanosta mitä häneltä odotetaan ja kieltäytyi toistaiseksi.

    Niin kuin aikaisemmin sanoin hieno teko lupelta.

    Fyyralla on erittäin pieni ja pippurinen organisaatio ja totuus on se että vain hyvällä teami hengellä tuloksia syntyy ja kaikkien on puhallettava yhteen hiileen. Nyt rupee tuntumaan taas siltä että ilmapiiri on hyvä ja sen näkee jo nyt työskentelyssä.

    Noihin lajin kehitys juttuihin sen verran et kiihdytys jatkaa samaa rajua nousuaan niin yleisö ja kilpailijamäärissä laskettuna mitä se on viimeiset 10 vuotta tehnyt, eli laji voi hyvin...o)

    hyvillä fiiliksillä kohti kalajokea......

    Eli nähdään siellä....
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niinkuin aikaisemmin sanoin Vesa.... ei puhu totta. Luin juuri Vesan lähettämän sähköpostin asian tiimoilta, missä hän antaa ymmärtää johtokunnalle, että olisi suotavaa erottaa näyttelynjohtaja Luppe tehtävistään.

    Mulle on tietysti ihan sama kuka fuulaa ja ketä mutta kyllä toimitusjohtajamme uskottavuus pitäisi olla korkeammalla tasolla, jotta häneen voisi uskoa. Varsinkin kun samantyyppisiä ongelmia siunaantuu hänen kohdalleen näköjään vuosittain. Nytkin johtokunta päätti antaa Vesalle "vielä sen kuuluisan yhden mahdollisuuden" Sattumaako. Tosin se on vaan mun mielipide. Voinhan mä olla väärässäkin.

    Silti suosittelen kirjallisen esityksen lähettämistä FHRAhan seuraavaa syyskokousta koskien. Kaksi asiaa tulisi sisältyä tohon paperiin. Ensinnäkin keskustelua ja äänestys toimitusjohtajamme uskottavuudesta ja jatkosta sekä keskustelua ja äänestys muuttamisesta niihin toimitusjohtajamme omistamiin ylisuurellisiin tiloihin, jotka tulevat FHRAlle mielestäni liian kalliiksi. Voihan olla, että FHRAn 4 töissä olevaa henkilöstön jäsentä tarvitsevat sen 300 neliön toimiston jossa on varaa laajentaa vielä 200 neliötä lisää. Siis NELJÄLLE henkilölle. Järkeä vai ei, mutta kyllä tommonen rahantuhlaus vaikuttanee joikaisen jäsenemme elämään. Tääkin on vaan mun mielipide ja voin edelleenkin olla väärässä, mutta.... päättäkää te.

    Tossa vuokratiloista faktaa Vesan yhdestä sähköpostista:

    Toimisto + parvi n.300+200 m2

    Korjaamo n. 200 m2

    YHTEENSÄ 700 m2

    • Hinta a´12/m2

    • FHRA voi rakentaa parven tilaan toimistoksi, ei nosta vuokraa

    • Saunaosasto (n.300m2) käytössä veloituksetta

    Vanhan tilan vuokra 2009 5532,34€

    Uuden tilan vuokra 6000,00€

    + tietysti ALV

    Tarvitseeko FHRAn jäsenistö tosiaan tota. Vähän pienemmästä toimistosta tulevat vähän pienemmät kulut toisivat mahdollisesti +merkkistä kassavirtaa FHRAn kassaan entistä enemmän ja näin esimerkiski paljon kritisoituja osallistumismaksuja voitaisiin huojentaa. Tämä siis vaan esimerkkinä :rotfl:
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Hieman kummastuttaa tuon kokoiset toimistotilat...
     

Kerro tästä muillekin!