Bemarikuskit puskurissa kiinni koko ajan!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja poekonen, 3.7.2011.

  1. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    Jos ei nyt joku ole vielä ehtinyt heittää legendaarista niin ei se ensimmäinen auto sitä jonoa tee vaan se toinen. Kolmannella on jo pidempi matka lähteä kahta autoa ohittamaan kun kakkosena on joku alitehoinen kikkare tai mummo kaksitehot tuulilasissa kiinni...
     
  2. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Jos Bemari ajaa puskurissa kiinni, muutaman kerran vilauttaa jarruvaloa niin johan alkavat jättää gäppiä :wink:
    Ettei liising-Bemari vaan mee paskaks ja vaimo suutu :wc:
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mikäs tuo autojonon kuittaus-juttu on? Kuulostaa aika tyypilliseltä lapsuudesta juontavalta asennevammalta, juuri sellaiselta joita bimmerikuskeilla näyttää olevan keskimääräsitä enemmän :odroll: Minä ainakin ohittelen todella paljon jonoja kun työkseni paljon ajan eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Tuo kuittausmentaliteetti on jäänyt sinne varhaisnuoruuteen finnien joukkoon, onneksi.
    Nykyään kiinnostaa enemmän se oman matkan joutuminen, muut saavat ajella niinkuin ajelevat.

    Tietä mulle ei tarvi kenenkään antaa, aina olen ohi päässyt. Jos olen myöhässä, on vika lähtöajassa, ei kanssaliikennöijissä, aina pitää pelivaraa niiden varalle jättää. Jos myöhästyy esim. asiakastapaamisesta, menisi maine jos sanoisi että oli hitaampia liikenteessä. Typeränähän sitä pidetään sellaista joka ei varaa aikaa tarvittaessa.

    PS. r.w voitko kertoa että miksi bimmerikuskit loukkaantuvat usein kun heistä ohi ajaa? Ei se ohitettavaksi tuleminen ole henkilökohtainen loukkaus.
     
  4. r.w.

    r.w. 1st gear

    Löysää sitten pipoasi hieman ja kerro toki mikä olisi korrektimpi tapa kertoa autoletkan ohituksesta.

    Samaa mieltä. Minä kyllä annan tietä ja toivoisin muidenkin antavan, pysäkille tosin olen tähän mennessä joutunut kurvaamaan vain kuorma-auton ratissa, mutta toivoisin samaa myös henkilöautoilijoilta jos taustapeiliin vilkaisu sellaista indikoi, sitä perässä roikkuvaa letkaa ei kiinnosta yhtään hidasteleeko edessä rekka, vanha jenkki vaiko sitten hevoskärry. Mun on muutenkin vaikea käsittää tätä suomalaista liikennekulttuuria, jossa kaikenlainen kiusanteko ja luupäisyys tuntuu menevän kaiken edelle. Eron huomaa hyvin selvästi vaikka vierailemalla niinkin lähellä kuin rakkaassa länsinaapurissa. Rajoitukset ovat monin paikoin alemmat mutta liikenne huomattavasti sujuvampaa.

    En voi. Se ei ole mulle ongelma. Selkeästi hitaampana väistän aina, maantiellä näytän ohitse pyrkivälle tarpeen vaatiessa vilkulla ohitusmerkkiä, motarilla siirryn takaisin oikealle, mikäli takaa tunkee nopeampi. Kerrotko sinä miksi vanhalla jenkillä pitää aina vetää tusinan auton letkaa perässä? Ei kaikkia kiinnosta cruisailla, nauttia maisemista kuin kotisohvallaan istuskellen. Toinen ja kolmas auto toki jonon tekevät, mutta pientä pelisilmää toivoisin muiltakin tuolla liikenteessä.
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jahka saadaan bemari nippuun, niin tavoite on, että muut bemarit pysyvätkin siellä takapuskurissa. Eli endurancesta on kyse :lol:
     
  6. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Joo, liika hätäseen tuli ajeltua. Ei tollasessa kipossa huvita istuksia itekseen kovin pitkälti. Mutta perkale opeta se neiti polkeen kaasua, ettei hätähousut säikyttele!
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    vähä pitkä matka aina täältä Oulusta lähteä ketään sinne etelään opettaan:)Kyllä tämä friidu osaa polkea kaasua,mutta kuten sanoin ,toista kertaa syslerin puikoissa.
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ehdotan, että tää keskusteluketju siirretään "yleistä keskustelua"-osion tilalle.

    tai ainakin liimataan pysyväksi näkösälle. tässä on klassikon ainekset lähes kaikkineen kasassa. moottoria on verrattu limupulloon, turbot on leimattu silmänkääntötempuiksi (tosin ei jos kyseinen häristin on laitettu Moottoriin eikä moottoriin), vertailtu vakiomoottoreita toisiinsa ja viritettyihin moottoreihin, leimattu pitkään aikaan fiksuimmat autokeskustelukommentit (kiitos TursusMerula) suoralta kädeltä trollaamiseks, laitettu popkornikuva... listaa vois vielä jatkaa, mut ylipäätään poikettu sivuraiteille niin ettei tiedetä missä edes ollaan.

    -"vittu tää o hianoo!"
     
  9. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Jotain perää tässä ketjussa on. Tollanen bemarikuskitöyhtöhyyppä
    harrasti kaistanvaihtopujottelua, oli koko ajan väärällä kaistalla stadin
    iltapäiväliikenteessä. Ajelin samaa (oikein valittua?) kaistaa liikenteen
    mukana ja ohitin tämän pujottelijan kolme kertaa. Tästä suivaantuneena
    kyseinen geelipää veti komeasti ohi n.100km/h sörnäisten rantatiellä.
    Kulosaaren sillalla kun olimme taas rinnakkain, heppu näytteli mulle
    "nyyh-eleitä", pyyhki kyyneliä kun "hävisin kisan". Mä ajelin pakettivolkkarilla.
    Joo, kyllä itketti kun beeämvee meni ohi. Hertsikassa oltiin taas peräkkäin
    samoissa valoissa.
     
  10. Maria

    Maria 1st gear


    Sana hallussa ja mulla kahvit näppiksellä.. :lol:

    Joo, se on kumma että vaikka ajaa noin kuten tämä bemarikuskitöyhtöhyyppä, niin ei oo yhtään sen nopeampaa perillä jos vertaa niihin jotka ajaa liikenteen mukaan virrassa...
    Mutta ne kun on niin sokaistuneita siitä ihanasta kulkineestaan, niin eihän se sellaista hoksaa ajatella..

    Mä oon muuten joskus Blazerin kanssa blokannut tommosen bemaristin Vihtarilla..
    Ympyrä Shelliltä asti kattelin sen touhuu ja Vapaalan kohdilla iski pieni piru ja sopivasti yks kuorkki osu viereiselle kaistalle bemmin eteen..
    Ei se bemaristi vissiin ajatellu että Blazer liikahtaa edes sen tarvittavan ja ei jäänyt jätkälle väliä tulla mun eteen tai uskallus loppu kesken..
    Juu, enkä ois himmannu jos se olis tullut kun ei kertaakaan käyttäny vilkkuja touhuessaan.
    Niin että rajoitusten mukaan, vähän yli, mentiin ja bemaristi joutui tyytymään kohtaloonsa.
    Rikos on vanhentunut ja kyllä, hiukan lapsetti.
     
  11. JHämming

    JHämming 3rd gear

    se olis kato kuulunu vetästä ns. miilu kiinni ja alkaa ajaan pikkasen alle rajotuksen ku heppu jumii takana :odroll: :lol:
     

Kerro tästä muillekin!