904 perkele!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Cure, 16.7.2011.

  1. Cure

    Cure 1st gear

    nyt on toinen 904 poljettu rikki, ovatko nuo noin paskoja vai onko kuskissa vikaa? On 360 perässä, ja nyt alkoi kuulumaan vinkumista laatikosta. Öljyä on riittävästi(ei vuoda), mutta vähän tummalta näytti. Heti kun laittaa vaihteen päälle niin alkaa metallinen vinkuminen. Revin pellit pois josko siitä olis mutta ei. Kertokaas mitä kannattaisi tehdä:
    a) yrittää epätoivoissaan vielä uusila öljyillä ja suodattimella josko menisi ohi
    b) korjauttaa tuo vanha kun poropeukalo olen
    c) ostaa taas uusi 904 p***a
    d) ostaa suosiolla 727, meneehän tuo suoraan '76 360:sen perään?

    Ja, mistä noita toimivia laatikoita löytää kaupan nykypäivänä?
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Minä en noista niin tiijä, mut ei toi 904:n ainakaan ihan älyttömästi poljentaa kestä vakiona. Vahvistetuista en tiedä miten paljon sen saa kestään. Mä sain ex-vallussakin ('65) vakio 318:lla poljettua 904:sen paskaks, joten en ihmettele jos se ei kestä 360:n perässä. Varsinkin jos auto on vielä painavampi ku Vallu (~1300kg). Onks sulla laatikossa öljynjäähdytintä? Jos ei niin semmonen kannattaa laittaa... Mullakin osasyy laukeamiseen oli sen puuttuminen.

    Edelleenkään en mistään mitään tiedä, mut varmaan 727 olis parempi. Syö pikkasen(?) enempi kuulemma tehoa, mut ei varmaan tarttis ainakaan laatikon takia viettää niin paljon aikaa auton alla. Ja 727 käy suoraan, mikäli se ei ole isolohkon perästä otettu. Jos on, niin sit pitää käsittääkseni kuoret vaihtaa pikkulohkolle passeliksi.

    Nimim. "ikinä en oo tehny, mut paljon kuullut/lukenut". :lol:
     
  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kyllähän tuon 904 saa preppaamalla kestämään, melkein ehkä suosittelen sitä, rahaahan siihen menee mutta sit olis kohtuu hyvä loota.
     
  4. Cure

    Cure 1st gear

    10v sitten rempattu kun alkoi luistamaan, vahvistettiin kuulemma myös.
    Ei ole öljynjäähdytintä tuossa..
     
  5. vani91

    vani91 Gearhead

    mulla ois tossa hyllyssä uus filtteri ja pohjan tiiviste jos heti tarvitset :D
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Suosittelen laittamaan, varsinkin jos kaasujalassa on yhtään lyijyä. :rotfl: Mulla muuten hävis sillon siitä lootasta kakkonen, ja kun vein laatikon (autoineen päivineen :rotfl: ) korjattavaksi, niin paljastu et venttiilikoneistossakin oli hiushalkeama. Remppa maksoi kaikkineen kolmanneksen enemmän ku olis tullu vaihtoloota maksamaan alle laitettuna... :x :odroll:

    Sillon mullekin suositeltiin erittäin lämpimästi tota jäähdytintä. Eihän se rikkoontumista varsinaisesti estä, mut lisää ainakin hieman lootan elinikää.
     
  7. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Minkä verran tuollainen jäähdyttäjän yhteydessä oleva öljynjäähdytin jäähdyttää loota öljyjä. Vois kuvitella, että aika heikosti. Toki jos ajais talvella niin se auttaa laatikkoöljyjen lämpenemisessä.
     
  8. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Oma näkemys asiaan: Jos hommaat 727 laatikon, varmista että se on asiallisesti tehty, käytetty laatikkohan on aivan yhtä epävarma kuin käytetty 904 lodju.Valmistaudu siihen että kardaani menee vaihtoon, laatikoiden kiinnitys lienee samanlainen, ja saattaahan se 727:kin antautua, jos se jo paljon maailmaa nähnyt=remontti siihen uuteen 727 laatikkoon.

    Kirjoitit että olet poropeukalo, en oikein usko että lukemaan ja kirjoittamaan oppinut ihminen ei tuota remppaa pysty tekemään. Voin henkilökohtaisesti lainata manuaalin tuohon laatikkojumppaan, ja varmaan sinun kaveri olisi valmis auttamaan mikäli se ei omatoimisesti suju, sehän on suorastaan mielenkiintoinen laite tuo automaattilaatikko.
    Mitään kovin erikoisia työkaluja et tuohon hommaan tarvitse, täältä saat asennusrasvan tuohon hommaan mikäli tarvetta.

    Masterkit maksaa n.160-180e. esim. www.espautotrans.fi ., josta saa myös hyviä ohjeita tuohon hommaan. Siihen vielä kestävämpi band strut ja uusi kickdown lever,mikäli tarvetta.
    Syvä öljypohja ja jäähdytin ja kokonais kustannuksesksi tulee ~500e.Ja kestää kyllä vaikka mitä.

    Työtähän siinä on yhdelle ihmiselle pariksi päiväksi kun asiallisesti tekee, mutta tolla 500e:llä et todennäköisesti kunnostettua laatikkoa saa.

    Ja Enemmän laatikoita tehneet varmaan kertovat oman näkemyksensä asioista. Itse olen oman 904 laatikon tehny ja toimii kyllä.
    Rohkeasti vain ite tekemään, jos ei tosiaan luonnistu niin kyllähän siihen varmasti apuvoimia löytyy.
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ei juurikaan, mut mä tarkotinkin ihan erillistä jäähdytintä. Ite ostin sillon joskus us-partsista ja makso jotain 120€. Ja sijoitettiin se kaverin kanssa jäähdyttimen etupuolelle (lukkopeltikö se lienee nimitykseltään, mihin se ruuvattiin?), mut sen verran sivuun ettei haitannu moottorin jäähdytystä.
     
  10. Simo

    Simo 1st gear

    Lieneekö vika siinä, että 904 on kuutosen laatikko. Samarunkoiset 998 on 318:lle ja 999 kolmekuuskymppiselle, siis tehtaalta.
     
  11. ramman

    ramman Double Gearhead

    määpäs sain polkastua vasta rempatun 904.sen aikoinaan paskaks ihan perskynällä jossa oli voimaa uhkuva vakio 225.nen keulalla :rotfl: tultiin kaverin kanssa kouvolasta - lappeenrantaan koko matka käytännössä kaasu pohjassa, eli ei kovaa :rotfl: seuraavana päivänä ei sitten oikeen mikään vaihde menny päälle... no seuraava loota kesti sitten maltisella ajolla sen mitä se autokin. Mutta alkuperäiseen aiheeseen. osta vaan se 727 suosiolla nii ei tarvi jumpata ton laatikon ihan niin useesti.
     
  12. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ja mä taas muistutan siitä että pelkkä numerosarja 727 ei välttämättä tee sua yhtään onnellisemmaks, vaan varmista että se on asiallisesti tehty, tekijä kyllä osaa kertoa mitä sinne on pistetty, milloin, millä välyksillä, ja kenen osilla, hyvillä vai huonoilla.Kyllälähän 727 laatkoistakin saa huonon jos se on huonosti tehty.
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Jep olen samaa mieltä,toi laatikko ei todellakaan ole mikään avaruusraketti ja masterkitin asentamalla ja välykset tarkasti huomioituna kestää varmasti.Siihen TODELLAKIN kannattaa heittää jäähdytin ja syvä öljypohja.
    ja jos meinaa "oikein"polkea,löytyyhän siihen Red eaglea ja kolenia......
    904:sta saa mahtavan laatikon pikkulohkolle...
     
  14. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Tarkoitan myös itse että siihen kannatta laittaa kolenet ja red eaglet, ne ei maksa juurikaan enempää kuin tavis levyt, ja niistä ei mitään haittaakaan ole. Myöhemmässä vaiheessa niistä voi olla jopa hyötyä=Lisää voimaa mottiin, Myyt laatikon eteenpäin yms......
     
  15. Cure

    Cure 1st gear

    Jalkaa nyt joskus satunnaisesti lapsettaa :D

    Osaako joku sanoa mistä tuo vinkuminen voisi johtua, koska vaihdot tuossa vielä toimivat oikein. Vapaalla ei mitään ääntä, mutta kun laittaa jonkin vaihteen silmään niin sitten alkaa kuulumaan metallista vinkumista.
    Jos vaikka pääsisi vielä alle tonnin remonteilla hyvällä tuurilla..
     
  16. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Epäilen aika ekana planeettapyörien ääntä,vois olla jos ovat itteensä ottaneet..?mulla aikoinaan 403 buick piti sitä ja pikkuremontilla siitä.
     
  17. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    laatikko vaan auki ja tutkimaan.luultavasti ei iso/kallis remontti ja noi 904 on aika kestäviä laatikoita mun mielestä.
     
  18. Cure

    Cure 1st gear

    Kourallinen metallihileöljypaskaahan sieltä tuli kun öljypohja avattiin, prkl!!
     
  19. Cure

    Cure 1st gear

    Turbiinihan sieltä oli mennyt, se kenellä löytyy uusi turbiini hyllystä huutaa hep, tuun heti hakemaan pois kun noi kaupatkin on tänään kiinni. Siis lukoton 904:sen turbiini.

    Alkaa toi forssan pick-nick lähenemään vähän liian nopeasti..
     
  20. Coronet -73

    Coronet -73 3rd gear

    Kyllähän se loota kannattaa ehdottomasti nyt auki käyttää ja tarkistaa / vaihtaa kuluneet osat, sitä metallisilppua on varmasti vähän joka puolella lootaa. Joudut sen sitten myöhemmin kuitenkin avaamaan kun jotain muuta särkyy sen silpun takia... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!