Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. gary82

    gary82 1st gear

    Tietämätön kyselee... Paljonkohan on tuon 7.3 td moottori-öljyn vetoisuus suodattimen kanssa ja Mitä öljyä kannattaa käyttää?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Öljyä menee suodattimen kanssa 15.2L ja öljynä käy mikä vaan turbodiesel moottoriöljy..
     
  3. gary82

    gary82 1st gear


    Okei. Kiitos.
     
  4. jgr74

    jgr74 1st gear

    Ohjelmointi kysymyksiä

    Moro! Olis ajatus hommata excursioniin 7.3powerstokeen dp tunerin ohjelmointi palikka. Mutta tuo usan kieli taittuu vähän kehnosti eli tarviis vähän tietoa tarviiko mitä muita laitteita että ohjelmointi sujuu sekä mikä paikka olis paras tilata. 040-8678493
     
  5. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Re: Ohjelmointi kysymyksiä

    http://akinpaja.fi/ 8)
     
  6. superduty

    superduty 1st gear

    o-renkaat

    Kertokaahan onko suuttimien o renkaiden vaihto minkälainen urakka 99 vm 7.3?onnistuuko se normaaleilla työ kaluilla vai tarvitseeko jotain erikois työ kaluja??Kun ongelma on se et ilmeisesti vuotaa jostain öljyä männän päällä kun käynnistää,savuttaa sinistä savua,ja jostain tekee painetta kun auto käynnissä avaa öljyn täyttö korkin niin pulputtamalla tulee valkoista haikua reiästä.huolto mies teki teorian et joku o rengas vuotaisi suuttimista ja sieltä pääsisi painetta öljy pohjaan.Mäntä vika se ei voi olla kun kone vetää entiseen malliin.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Erikoistyökaluja ei pitäs tarvita (voin toki huomenna tarkistaa CDltä) mut pitää tarkkaan tietää mitä on tekemässä. Esim. kannesta pitää laskea korkeapaine öljy pois ettei se valu männän päälle kun otat suuttimen/ suuttimet pois. Sitä kun ei mistää nää, ja startatessa sanoo ison poks ja hommaa uus pata.
     
  8. Rado

    Rado Gearhead

    kait tuossakin mallissa voi konetta pyörittää remontin jälkeen ensin käsin ettei tarvitse suotta hajottaa. Onko 6.0 muuten vastaava työ tuo O-rinkuloiden vaihto ?
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nyt ajatus hiukka takkuaa kun tuli tota viiniä juotua, mutta siis painetta ei pitäis kampikammioon muodostua oikeen missään tilanteessa jos huohotin systeemi pelaa koska se vetää miedot vakuumit koneeseen oikein toimiessaan. Että huohotinsysteemi tarkastaen mars ja oliks tossa joku interkuulerikin. Ruiskujen o-renkaiden läpi ei sylinterien paineet pääse öljynkiertoon oikein millään, siinä pitäis olla jo sitte kantta halki tai vähintään se ruiskiun kuppi halkipoikki ja ruiskun pää kanssa tai koko hela ruisku löysällä, mutta siinä tulee sit naftankierrot jo vastaan. Otas pari(kyt) sivuu takaperin siellä on oikeen kuvien kanssa just täst juttua. Mäntävika, noh rengas kai ennemmin, mittaa rutut siint jos aika antaa myöten emmää sit muut........
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En ole ikinä kokeillut mut millä tollaista 17:1 puristeista konetta pyörittää käsin? Vois luulla et tekee tiukkaa...
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ilman tulppeja nää toki pyörii herkästi mut onhan se oma hommansa ottaa nekin poijes. Ainakin IDIn missä ruttua saman verran saa pyörimään kyllä tulppien kanssakin melko vaivattta tai vaivan kanssa. Ainakin silloin kun sen pitäis pysyä paikallaan :rotfl: Totahan ei hiveesti tartte pyöritellä jos sen yhden pytyn hinkkaa YKK-hon muutaman kerran. Tuleeko ne kaikki pois sitte, en tiedä.
     
  12. superduty

    superduty 1st gear

    huohotus

    minkäslainen huohotus järjestelmä näissä on?mistä alkaa ja mihin päättyy???
    kai se huohotus järjestälmä jollain lailla toimii kun tuo korkin huohotus ilmenee vain tyhjä käynnillä,heti kun antaa kierroksia haiku häviää kokonaan.tänään taas kun käynnistin niin tuli reilusti sinistä ja valkoista savua.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Elä availe sitä korkkia turhanpäiten :rotfl:

    Kaikki moottorit huohottaa erilaisia sauhuja, ja usein tyhjäkäynnillä imuveto ei toimi tai on heikko. Empä nyt edes muista miten se omassa vetää tyhjäkäynnillä. IDIssä vetää, se on helppo nähdä ja kuulla.

    Mun kuulerittomissa vanhemmassa versiossa huohotus koostuu yhdestä (1) lyhyestä putkesta mikä menee venakopasta suoraan turbon ja ilmanputsarin väliseen kohtaan ilmanottoa. Korvausilmaa ei koneeseen tule mistään, eli Ford/chevy bensakoneiden tyylistä läpivetoa ei ole järjestetty. Sun kuuleriversiossa on kuitenkin varmaan jollain tapaa erilainen huohotus kun mun vanhemmassa(?).

    Sanoisin että koneessa ei välttämättä ole mitään vikaa, semminkin kun et ole sanonut että pakoputkesta tulis ylimääräisiä savuja. Varsinaista painettahan kampikammioon siis EI muodostu? Jos joku osais kuvailla tarkemmin sen huohotinsysteemin, niin sen tukkeettomuuden jne vois varmistaa. Tai sitte ottaa ihan konepellin auki :eek:
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Surkea nopeusmittari tässä F350:ssä kun lukemat eivät piisanneet. :D
     
  15. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    moro

    Nyt tarvis jeesiä !
    95 PSD alkoi tiputtamaan nestettä kun auton sammuttaa ja jättää seisomaan niin kohta on lammikko alla.
    Elikkäs jonkin näköinen juorureikä näkyi olevan vesipumpun alla josta alkaa tipuuttamaan heti kun auton sammuttaa. Auton käydessä mielestäni ei tule nestettä.
    Vesipumppu rikki?
    Voikos tolla päästellä menemään minkä matkaa, kunhan pitää huolen et nestettä piisaa tai onko Helsingin seudulla asiaa ymmärtävä paja jolta löytyy pumppu ja vaihto?
    Kiitos jo etukäteen!
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pumppu on rikki. Sillä pääsee jotain,1-1000km, vaikee sanoo. Henk.koht vaihtaisin hetimiten. Juorureikä kertoo et stefa vuotaa ja neste pääsee laakeriin.
    Se jos hajoo ajossa niin sit on isompi lasku kun tuuletin särkee jäähdyttäjän.

    Vaihto on suht helppo juttu, netistä löytyy työselostuksia.
     
  17. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Mikä on vm 2000 7.3 moniuraremmin pituus et tietäis tilata rockautosta oikean mittaisen kun siellä tuntuu olevan muutamaa eri pituutta!? Kiristin kannattaa varmaankin vaihtaa samalla mut onko muuta mikä kannattais vaihtaa samalla?
     
  18. lettumika

    lettumika 1st gear

    Mulla 7.3 -99:ssä on karkeasti 3 metriä. 1,5 mitattuna päästä päähän s.e hiha oli niin kireällä kun sen sormi sai. Talon 10:stä eri mitasta löytyi vain 1.5 metrinen joka riitti just.
    Itse tilasin Motorcraftin viimeeksi, ei tarvinnu miettiä pituuksia :)
     
  19. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Vaivaan vielä yhdellä kysymyksellä kun tuo on vielä hieman outo laite mulle!

    Mitä ne varoitusäänet on? 1ääni=on se pimputus kun avaa oven avain virtalukos ja ilmeisesti sama summeri pimputtaa kun avaa oven ajovalot päällä
    2ääni= on turvavyön pimputusääni
    3ääni= pimputus joka on eri kuin nuo kaksi mut ääni tulee samasta summerista kuin ovipimputin mut ei kait liity oveen ollenkaan on mulle mysteeri!! Yleensä alkaa pimputtaa heti liikkelle lähdettäessä ja hiljenee muutaman pimputuksen jälkeen,alkaa pimputtaa myöhemmin ajossa ja kestää n. puoli minuuttia! pimputtaa silleen tasaisesti...

    3 pimputusääni pitäis siis saada selville et mitä se varottaa jotta sen sais hiljennettyä!

    Olikohan mahd hankalasti kuvailtu....
     
  20. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Tä? Turvavyö?
     

Kerro tästä muillekin!