New Yorker -95 ->

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja umpio, 22.4.2011.

  1. umpio

    umpio 3rd gear

    Tämä amiriikkalaisten autojen maailman tuntuu olevan erittäin vaarallinen... Jouduin eilen ajamaan pakon sanelemana -95 Yorkeria, ja alkoi sitten tietysti tehdä moista mieli :cry: Mitä kokemuksia moisesta kulkineesta; osien saanti ja yleinen kestävyys lähinnä mielessä. Ajettavuus yllätti pelkästään eurooppalaisia ajaneena positiivisesti. Ja onko talvella kuinka lämmin? Voi !&%€#"!! sentään...
     
  2. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

  3. Windsor

    Windsor Gearhead

    Itse ajelin `95 New Yorkerilla reilu pari vuotta. Oli oikein mukava auto ajella, tilaa piisasi, tekniikka pelasi moitteettomasti, oli lämmin talvella jne. Luovuin autosta, koska työmatkaa on 84km päivässä ja on vähemmänkin kuluttavia autoja.
     
  4. umpio

    umpio 3rd gear

    Paljonko vei sekalaisessa ajossa? Helsinki - Häme välillä (maantietä ja motaria) näytti ajotietokone 9,4 l/100 km. Ei mun mielestä paha. Nelivetopassatti V6 -"koneella" vei tuon saman, ja mun mielestä puhutaan vähän eri autoista...
     
  5. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ja jos haluaa ja osaa niin ton Yorkkerin pystyy päivittämään uudemman 300M/Concorde/LHS ruiskulla ja moottorinohjauksella jolloin kulutusta saa myös vielä alemmas.
     
  6. Windsor

    Windsor Gearhead

    Maantiellä meni just yheksän pintaan ja kaupungilla n. 12l.
     
  7. umpio

    umpio 3rd gear

    Näyttää olevan kahdella eri varustelulla tarjolla autoja; toisessa rattikeppi ja toisessa erilliset etupenkit ja lattiavalitsin. Onko noissa muuta eroa kuin vaihteenvalitsimen paikka? Jos ei ole, niin rattikeppi (ja yksi lisäpaikka) taitaa viedä voiton...
     
  8. Windsor

    Windsor Gearhead

    Taitaa olla sillai, että amerikan mallissa (LHS) on useimmiten sohva edessä ja rattikarahka, mutta sit nää exportmallit (New Yorker) on erillisillä etupenkeillä ja lattiavalitsimella. Itse halusin New Yorkerin, koska oli erillisillä mustilla nahkapenkeillä, noissa LHS malleissa oon nähnyt myös kangaspenkkejä. Oma autoni oli vielä Limited Edition malli, tiedä sitten mitä se siinä tarkalleen tarkoitti, mahdollisesti kattoluukkuvarustusta.
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Itsellä -95 new yorker,eurooppamallia,keltaiset vilkut ja CE-hyväksynnät lampuissa ja laseissa ,ilmeisesti viimeisin vuosikertaa jolloin valmistettiin,sen jälkeen totteli sanaa LHS,näyttäis olevan kumpaakin mallia,käsikarahkalla ja lattiavalitsimella.Ei pahaa sanottavaa,tilaa on ainakin riittävästi ja takaluukku luokkaa kuutio,hyvin mahtuu vaikka siellä asustelemaan.Takapenkillä matkustaa herroiksi,ei tule tilanahtautta.Perus mopari jossa tilaa paljon.
     
  10. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    LHS ja export New Yorkerit ovat erillispenkeillä ja Jenkki New Yorker ratti karahkalla ja sohvalla.
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Exported yorkereita ei ole montaa olemassa EU-versiona ilmeisesti?.Lhs on exported myös karahkalla ja lattialla?

    En ole nähnyt yhtään toista EU -versiota kuin omani,hauskaa on että takavalon lisäjarruvalo ei ole hyväksytty ja se on tulpattu,siinä ei ole hyväksyntää.Tarkkaa on ollut ja on saattanut amerikkaa ihmetyttää tämäkin pikku asia.
    Sumuvalot ja ajovalot ovat myös vaihtaneet paikkaa Eu ja ei Eu-malleissa,mistä mahtanee sekin johtua?
    Ajovalojen säätö korkeuden mukaan on näköjään laitettu mukaan myös Eu-malliin.
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ajettavuudesta sen verran että on leppoinen ajettava,samalla jämäkkä.Kun vauhtia alkaa olemaan puolitoistasataa saa ratista pitää kahdella kädellä,jousitus on tehty mukavaksi ja hakkaa mennen tilavuudeltaan kaikki.Kun vauhtia on niin saa pitää oikeasti ratista kiinni ettei lähde lapasesta.
     
  13. gran sport

    gran sport 1st gear

    Juu, leppoisa ajettava, tilava, mielestäni tosi hyvän ja persoonallisen näköinen, kokoisekseen taloudellinen ja todella miellyttävä matka-auto.
    Valitettavasti kuitenkin huonoin koskaan omistamani auto teknisesti. 137000km mennessä ensin kansiremontti koska vesipumppu leikkasi kiinni (kuulemma tyyppivika), täydellinen vaihteistoremontti sisältäen turbiinin koska oli niin täynnä metalliromua ja sitten lopulta leikkasi kiinni...
    Näiden lisäksi koko ajan jotain pientä häikkää
    Osat järjettömän hintaisia, hakiessani moottoria kiinnileikanneen tilalle pitkin eurooppaa niin autoja kyllä löytyi romuttamoilta useitakin mutta kaikista puuttui moottori... (oli imeisesti ollut muitakin koneen tarvitsijoita)

    En halua yleistää, voi olla että meillä oli joku maanantai-versio mutta en kyllä oman kokemuksen perusteella viitsi suositella kenellekään

    Rouva leipääntyi sen verran että meille ei kuulemma tule ikinä koskaan enää mitään Chrysleria, heh
     
  14. Windsor

    Windsor Gearhead

    Itsellä oli New Yorker Export-malli saksasta uitettu ja kyllä siinä toi lisäjarruvalo toimi ihan normaalisti. Mutta tuokin seikka on hyvinkin riippuvainen siitä, missä se auto on katsastettu.
     
  15. harri60

    harri60 Gearhead

  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Nonii, nyt tuli sitten hankittua tuollainen '94 New Yorker (LHS?) kahden-kolmen viikon harkinta-ajan jälkeen. Kone on kuulemma remontoitu ja kuittejakin löytyy, en kyllä tutkinut niitä sen paremmin. Saa nähdä miten tällä pärjää. On kyllä mun mielestä tyylikkäämpi kuin 300C mikä oli työkäytössä kolmisen vuotta mutta makuasioitahan nämä on.
    Taitaa olla suomi-auto, ainakin 2000 vuodelta on joku Dinitrol-tarra takalasissa. Muutamia pikkuvikoja, mutta kuuluu asiaan tämä ikäisissä.
     
  17. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Toimiiko sulla ilmastointi? Jos ei niin syy on todennäköisesti siinä paineanturissa. Kannattaa hakea käytetty jostain uudemmasta Chrysleristä niin saa halvalla ilmastoinnin pelaamaan. 8)
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    ^Niin kiitos yv-vinkeistä ja käyttäjäkommenteista. Ilmastointia en ole kokeillut vielä, pyyhkijät pätkivät, onkohan niissä jotain vakiopaikkaa josta lähtisi vikaa etsimään?
     
  19. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Luultavasti se viiksi on lopussa. Uuden saa vaikka Us-partsilta. En ole kuullu että pyyhkijän moottorissa olis hirveesti ollu vikoja. Itselläni ei aina toimi se kertapyyhkäisy.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eli pitää aloittaa vianhaku tuosta viiksestä, miten muuten nuo xenon-valot? Näkyy olevan umpioissa ainakin paikat niille ja johdot menee lamppuihin, onko polttimoiden vaihtaminen ensimmäinen asia kun eivät pala? Vai onkohan ne poistettu toiminnasta aikoinaan asetusten vastaisina?
     

Kerro tästä muillekin!