New Yorker vai Seville?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja umpio, 13.7.2011.

  1. umpio

    umpio 3rd gear

    Armoton polte alkaa olla; -95 Yorkerin ajamisesta se alkoi eikä loppua näy ennenkuin on auto pihassa :( Ensi alkuun katselin nimenomaan -95 tai uudempaa Yorkeria, mutta nyt on alkanut myös kiinnostaa Seville, sen ulkomuodossa on jotain, mikä kiinnostaa. Voisiko joku ns. "järki"perusteilla kertoa kumpaa kannattaisi harkita? Cadillacista olen sen verran selvitellyt että jos ns. lievän projektin hommaa niin rahaa saattaa palaa yllättävän paljon, rysyssä olisi vähän enemmän ns. vakiotekniikkaa. Kumpaakaan ei kannata ajatella jälleenmyynnin kannalta kovinkaan vakavissaan; suht vaikeita taitavat olla molemmat myynnin kannalta. Sevillen kyseessä ollen ei ehdoton vaatimus ole Northstar, 4,9 rautapatakin kelpaa, mutta kumpi olisi vaihtoehtona parempi?

    Oma lista, Yorker:

    + "jenkin" ulkonäkö
    + iso ja tilava
    + perustekniikka, osia löytyy
    + oli mielestäni hyvä ajaa, tuli semmoinen leppoisa fiilis

    - aika vähän tarjontaa
    - "harvinainen", hankala myydä eteenpäin
    - 3,5 l:n kutosen kestävyys?
    - lämmityslaitteen paneelin vaihto jossain vaiheessa edessä?

    Seville

    + yllättävän hyvä tarjonta
    + vielä kiinnostavampi ulkonäkö kuin Yorkerissa
    + _kasi_
    + tehokkaampi
    + "no onhan se ratillakki"

    - "no onhan se ratillakki" -> vaikea myydä eteenpäin
    - eksoottisempi tekniikka, osien hinta (ja saatavuus)
    - norttikoneisena tarkempi huolloista (ja edellisten omistajien mokista)
    - pienempi sisätiloiltaan
    - onko janoisempi kuin rysy? (norttina tai rautapatana)
    - ilmaiskarit tyyriin puoleiset
    - en ole ajanut metriäkään, en edes istunut sisällä

    Sniff...

    Edit: Ja juu, olen tuon Seville -ketjun lukenut...
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei se 4.9 oikeastaan mikään rautapata ole,eikä osat ole kalliita kuin suomessa,iskarit joku oli ostanut kaikki 4 oliko 1700€,eihän niitäkään joka viikko tarvii uusia,käy ihmeessä koe ajelemassa caddyjä,rysleri on ikävä kyllä nykyään ollut vähän sekamelska,taitaa osien saaminen olla kalliimpaa/vaikeampaa(eri vuosien osat ei käy niin moneen malliin kuin caddyssä)osta se kummasta tykkäät eikä naapuri.
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei hätää,moparin 3.5 kone on varma kone,niitä on valmistettu aikojen halki ja hyvissä käsissä ja huolloissa on lähes ikuinen.95- malliseeen yorkerin tekniikka on ihan samaa kuin visionissa/concordessa/300m 92 -98,osaa on paljon saatavilla.
    Puolustan moparia ettei siinä ole havaittu mitään "lastentauteja" ja jos onkin niin ei mitään vakavia ainakaan. Toiseksi caddy on tiloiltaan minun mielestä ahtaampi.
    Mitä tarkoitat lämmityslaitteen paneelin vaihtamisella? Sen mistä säädetään automaattiilmastoinnin jutut vai itse lämmityslaitteen kennoa ?
    Sen säätimien panelin vaihtaminen on erittäin yksinkertaista , mutta itse kennon vaihtoon en alkaisi ollenkaan,se on jopa mainittu vaaralliseksi työksi ja vaatii koko kojetauluston purkamisen ja vaatii aikaa,tilat, tieotaitoa mitä tekee ja 2 -miestä,ja ei ole ihan mikään edullinen juttu vaikka itse tekeekin.
    Säätimen panelin vaihto on helppo,vedät siinä ympärillä olevan muovikehyksen pois,on samaa kehystä radion kanssa,lähtee vetämällä.Näet kiinnitysruuvit sille panelille ja irroitat ne,vedät sen ulos , kaapelipistokkeet irti ja sama toisinpäin.Mennee aikaa noin 10 min.
     
  4. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Moi
    Itse sevillen omistajana sanoisin että suotta pelkäät. Ota koeajoon, veikkaan ettei paluuta ole. Iskarit tilasin tuolta, ainakin ragtop64 kehui paikkaa. Talviautona mitä mainioin, kulkee vakaasti kuin juna. Etuveto tosin sylettää joitakin.
    Tietokone herkänpuoleinen, valittelee milloin mistäkin, suurelta osin turhaan. Kulutus yllättävän pieni laivan kokoon nähden.

    http://www.arnottindustries.com/part_CA ... pid31.html
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Se automaatti-ilmastoinnin säätöpaneeli lakkaa jossain vaiheessa toimimasta, ei tottele säätöjä ja/tai puhaltaa pelkkää kuumaa. Syynä huonot juotokset sen paneelin sisällä.

    Ei toi lämppärin kennojen vaihto ole mikään ihmeellinen homma, vittumainen se vähän on. Vaihdoin viime kesänä molemmat kennot koska ilmastoinnin höyrystin oli alkanut vuotaa. Tein vaihtohommelin rauhalliseen tahtiin itsekseni, n. 2 päivää siinä meni. spring-lock avaimet täytyy olla, että saa ilmastoinnin letkut irti.
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    normivika tuo että se paneli sekoaa,isku kylkeen auttaa myös.

    Kojetaulun purkamiseen + kasaukseen ei kannata kenen tahansa ryhtyä ,siellä on airbagit jne joten on syytä jättää ,ja kuten sanoit omat erikoistyökalut ja ilmastointi menee uudelleen täytettäväksi.En suosittele kenellekään tätä huoltotoimenpidettä ihan oman turvallisuuden vuoksi.
     
  7. gran sport

    gran sport 1st gear

    Avauduinkin jo tuosta New Yorkerista asiaankuuluvassa ketjussa mutta sen jälkeen tuli -95 Eldorado Touring Coupe nortilla taloon joten vertailupohjaa on molemmista 3 vuoden ajalta kummastakin.
    Minusta ei voi edes verrata, kyllä Cadillac on niin paljon voimakkaampi, luotettavampi, tukevampi ajaa ainakin kovemmassa vauhdissa ja kulutukseltaankin samaa luokkaa.
    Pisteet tässä kohtaa Caddylle tennistermein 6-0.
     
  8. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Molemmissa tapauksissa kuset vastatuuleen....
     
  9. umpio

    umpio 3rd gear

    Tälle olisi mukava kuulla perusteluja? Myös suositusta jostain toisesta autosta, jos eivät nuo kaksi kelpaa?
     
  10. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Helppoa ... osta se mistä itse eniten pidät. :lol:
     
  11. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Just niin - osta mikä miellyttää...
    Minun mielestä kaikki isot etuvedot ovat p...kaa. Olen vuokrannut ja en ole tykännyt yhdestäkään.
    Takavedot ovat kaikki parempia!
    Jos Seville pitää saada osta wanha takaveto tai tämä (saa 5-8000 taalaan Jenmkeissä ja on MAKEAN näköinen):
    http://milanroadster.weebly.com/
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ootko ajanut -95 fleetwoodia,takaveto.
     

Kerro tästä muillekin!