Pickuppien peräkärrymassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja udu56, 22.3.2011.

  1. udu56

    udu56 1st gear

    Paljon olisi mazda/toyota/nissan/subaru pickup peräkärryn luvattu max massa? Onko se suurempi, jos on 4wd yksilö? Kiinostaa 80luvun loppu ja 90luvun alkupuolen autojen tiedot.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Subarut on aavistuksen hennompaa tekoa, kun se 4-veto avolava pohjaa siihen vanhaan leoneen eli hlö-autoon.

    Hiluxit sun muut on sitten ihan eri kategoriassa mutta en kyllä pysty sanomaan maksimimassoista mitään. Omassa, 80-luvun alun, hiluxissa ei lue mitään peräkärryn massoista otteella.
     
  3. Vormula-77

    Vormula-77 1st gear

    Mulla oli aikanaan -89 4x4 Mazda ja sillä sai vetää 3500kg kun oli jälkeenpäi muutettu 5hlö pakuksi. Normaalisti noilla 4x4 pick-upeilla saa vetää 2400-3000kg.
     
  4. kippo86

    kippo86 1st gear

    Joskus ollu juttua et nelikolla olis 1,5 kertaa omamassa.
    Mulla oli -84 Hilux, siinä omamassa 1460kg ja kärryä sai vetää 3000kg.
    Kun taas esim Hilux ln110 vetomassa on enää vähän yli 2tkg, vaikka painaa yli 1500kg... En tiedä mikä idea ollu Tojotalla aikanaa, ja tänäpäivänäki et sillä on pienimmät kantavuudet, pienimmät vetomassa kun muissa Jaappanin vehkeissä? Vai silläkö lienee turvaa voimansiirron kestävyyden...
     
  5. velox

    velox 1st gear

    Subarun pickup peräkärryn kok. massa 1000kg jarruin, 450kg ilman jarruja
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    se oma paino o yhdistelmä massast poijes...

    kaveril oli 80-nelikko hiluksi ni siin oli 3200kg vetopaino...

    kun taas 2010 nelikko hiöluksis mikä hänel ny o ...on 1100kg :eek:
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    se oma paino o yhdistelmä massast poijes...

    kaveril oli 80-nelikko hiluksi ni siin oli 3200kg vetopaino...

    kun taas 2010 nelikko hiöluksis mikä hänel ny o ...on 1100kg :eek:
     
  8. udu56

    udu56 1st gear

    Hyvä tiedo! Ehkä joku tiedä viellä 2wd numeroitakin?
     
  9. mke77

    mke77 Gearhead

    ^no omapaino verra ainaki! sehä se perus sääntö o!!

    sit tietty löytyy jottai ford ka:ta mil ei saa hinaa ku 200kg....ja katto kuormaa ei ollenkaa :rotfl:
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Eikös ka:ssa ollu siten että koukun sai laittaa mutta ei mitään saanu hinata. Ainoastaan pyörätelinettä varten :rotfl: No, eipä sillä tosiaan mitään kannata edes yrittää hinata.

    Yleisesti ottaen 2-vetoisella omapainon verran jos ei ole erikseen muuta mainittu.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Finlex nyt onnistui avautumaan kerrankin tähän koneelle ja sieltä ajantasaisen lainsäädännön puolelta

    Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257
    §32a (25.9.2003/821)
    Tällä perusteella, kun mistään en ole LN40 hiluxiin valmistajan ilmoittamaa peräkärryn massa löytänyt ja missään otteessa sitä ei ole, päätellä jarrutoman kärryn maksimin olevan omassa autossa 625kg ja jarrullisen 2400kg.
     
  12. cool

    cool 1st gear

    LN110 -97 peräkärrymassat 2100 ja 750
    rek.12.97
     

Kerro tästä muillekin!