rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    2vko sitten, Tiistai iltana tilaus, Perjantaina iltapäivällä paketti kotiovella. Ei paljon enää napostele hommailla osia kotimaisilta toimittajilta..."joo ei oo hyllys, tilaukseen menis...joo 2-4vko ja hinta kolmen kertainen rokkiautoon verrattuna...kiitti moi."
     
  2. johu

    johu Gearhead

    Joo toimii. Arpominen jää kokonaan pois koska Rockauto toimittaa tarvittavat taric-koodit rahtifirmalle (Fedex) joka hoitaa tullauksen. Koko prosessi taitaa mennä automaattisesti eli tietokoneet vaan juttelee toisilleen joten suviuunot ei pääse sotkemaan. Se viimeinen pätkä eli paketti rahtifirman varastosta sun kotiovelle toki voi tökkiä, mutta syyn siihen selitinkin jo toisessa viestiketjussa muutama kuukausi sitten (monta toimitusyritystä = lisää rahaa alihankkijalle).
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    7 päivää ja paketti kotiovella. ei voi mottia. ja kun ruksasi sen "maksa kaikki nyt" kohdan niin ei todellakaan tarvinnu maksaa kuskille mitään. tilaustiedot pistin sähköpostilla ja se oli siinä. tilailen tuolta kyllä toistekin
     
  4. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Piti Sebringiin ostaa jarrupalat kans ja päätin tilata ja vertailla pitkästä aikaa hintoja, niin merkkiliike: 138€ ja vastaus kesti 20h, Usparts 98€+8,90€ vastasivat kolmannella soitolla sentäs ja asiallinen palvelu, muutamaa muuta en saanut kiinni edes puhelimella saatikka sähköpostilla, joten otin Rockautosta 21€ palat,5,5€ asennussarja ja 30€ postikulut. Tilaus sekä maksu kävi 2 minuutissa ja nyt mun ei tarvi kun odotella se vajaa viikko niin palat on portailla. Tässä on yks suurin syy miks tilaan kaikki rokkiautosta. Ei mee kun 2min tilaukseen ja ei tarvi lähtee mistään erikseen niitä hakemaan ja vielä puolet halvempaa :) Aina se ei vissiin kannata tilailla, mut joka kerta näissä mun osissa se on kannattanut.
     
  5. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tilasin tuolta monenlaista sälää. Tulee 4 eri paikasta, mutta kaikkinennsa jää kohtuuhintaiseksi, tosin toimituskuluja tulee aikalailla. MUTTA seurannan perusteella 2 niistä lähetyksistä on jo pariisissa ja 2 vielä jenkeissä. No tänään tuli fedexiltä tekstiviesti saapumassa olevasta lähetyksestä joka kuitenkin on vielä siellä amerikassa.? Tuleeko ne nyt sitten kaikki 4 erikseen ja mistä sen tietää mitä missäkin lähetyksessä on että tietäisi tullata ite netissä? :odroll:
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Erikseen tulevat. Rockauton lähettämässä Order ###### Shipped-sähköpostissa kerrotaan, millä rahtikirjalla tulee mitäkin tavaraa.

    Ohessa kopio yhdestä kahden tavaran eri paikoista tulevan lähetyksen ilmoituksesta:

    Shipment Notification
    Order 6544220

    Your order has shipped!
    STANDARD MOTOR PRODUCTS HR152 Shipped
    9400110200847002260161



    --------------------------------------------------------------------------------


    BECK/ARNLEY 0616014 Shipped
    751452315435904


    Carriers take up to 48 hours to update information on their web sites, so please don't worry if tracking results are not available immediately.
    If you have questions jne. jne....
     
  7. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Paketti on fedexin toimesta Suomen kamaralla. Tullaus on onnistuneesti hoidettu.

    Seuraa kysymys, että minkä firman auto sen paketin kotiovelle tuo ja onko se paketin tuoja vailla rahaa (jtn. palvelumaksua tms) ? Ja jättääks se sen paketin, jos mun :pinup: on kotona, vai pitääkö mun se hölökohtaisesti kuitata vastaanotetuksi ?
     
  8. mike-79

    mike-79 1st gear

    Itselle tuli Savon kuljetuksen autolla perille, kun en ollut kotona, soitin suomen fedexille ja vaihdoin toimituksen työpaikalle ja sinne tuli eikä sen enempiä rahaa vaadi, se on leivottu siihen rahdin hintaan jo sisään. Voipi olla, että muut ei voi ottaa pakettia vastaan, ainakaan ilman valtakirjaa. Hienosti on toimituksen aina pelanneet ja jenkkilän päästä saa usein nopeasti vastauksia jos jotain kysymyksiä on.
     
  9. Bat

    Bat 1st gear

    Itellekin tuli taas tilailtua Rokkiautosta tavaraa Caddy-projektiin ja nyt ekaa kertaa tullasinkin ite. Ja yllätys oli suuri, kun huomasin, että nettitullaaminen jopa oikeasti toimii!! Ja tulee hyvä mieli kun ei tarttee maksaa fedexille mitään ylimäärästä asiasta jonka tekee ite muutamassa minuutissa 8)
     
  10. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Elämäni ekan rokkiautotilauksen tein viime tiistaina.
    Just äskön Kiitolinjan kuski soitti ja sanoi olevansa hetikohta oven takana paketin kanssa. Ainakin toistaiseksi homma on toiminut tosi hienosti, vielä kun sattuis, että paketissa on halutunlaisia osia :poff:
     
  11. vilunki

    vilunki 1st gear

    itekkin tullu kuskailtua noita kyseisiä paketteja, niin ainakin meilläpäin on aivan sama vaikka naapurin koira kuittaa sen lähetyksen. kunhan vain osaa kirjoittaa nimenselvennyksen 8)
     
  12. jusssi

    jusssi Gearhead

    Missäs vaiheessa noita tietää alkaa tullaamaan, kun nyt näyttäis 3 olevan Vantaalla fedexin seurannan mukaan.?
    EDIT2: Eiku joo, noi 3 onkin sen verran halpoja että tuli suoraan kotiin ohi tullin, mutta toi yks on vielä pariisissa ja se pitäis site tullata...
     
  13. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Noniin... kamat viimeinkin perillä. Tasan kaksi viikkoa meni tilaamisesta, toimitusmuoto FedExin economy. 29. heinäkuuta oli arvioitu toimituspäivä joten siitä venähti 5 päivää vaikka tullasin netissä varsin pian sen jälkeen kun paketti oli saapunut maahan ja lähetin luovutuspäätöksen sähköpostilla.

    Jos oikein kiire on niin silloin taitaa olla paras käyttää sitä priority-kuljetusmuotoa ja antaa FedExin hoitaa tullaus.

    Muuten olen ihan tyytyväinen ja hoidan tullauksen itse jatkossakin jos ei hirmuinen kiire ole.
     
  14. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tilasin jokunen aika sitten nopeimmalla toimituksella mitä sai, mutta Fedex sössi tullauksen Suomen päässä ja paketit myöhästys muutamalla päivällä. Kaikesta siitä sössimisestä joutui kuitenkin vielä maksamaan heidän taksansa, joka paketille tietenkin erikseen. Mulle tuli nimittäin tilaus viidessä eri paketissa... Seuraavalla kerralla tullaan kyllä ihan itte!
     
  15. jusssi

    jusssi Gearhead

    No nyt olis viimeinenkin paketti kotona; ensimmäiset, jotka sujahti ohi tullin, oli viikossa ja viimeinen tullattava kaksi päivää jälkeen, ei paha. FedEx:n seuranta vähä hanurista; paketti pysyi pariisiin kirjautuneena, kunnes olin sen tullanut ja lähettänyt luovutuspäätöksen.
     
  16. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Selvittelin vähän noita maksukuvioita Rockauton suuntaan. Jos ei omista luottokorttia tai ei muutoin halua käyttää Paypalia joka ottaa kuukauden kuluttua niitä uusia välistävetomaksujansa käyttöön niin halutessaan voi maksaa suoraan euroina SEPA-maksuna saksalaiselle pankkitilille. Parinkolmen pankkipäivän viive siinä tosin tulee ennen kuin tilaus otetaan käsittelyyn.
     
  17. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mitäs maksuja sieltä on tulossa? Mulla menny ihan ohi?
     
  18. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    melkein neljä prossaa extraa, 4-sivul tarkemmin.
     
  19. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Katos vaan. Loppu Paypalin käyttö Rockauton osalta meikäläisen ostoksissa. Täytyy maksaa suoraan Visalla.
     
  20. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie oon monesti meinannu tilata rock autosta, mut niillä nousee aina rahdit ihan kohtuuttomiks..esimerkiks joskus meinasin Astron monitoimi viiksen tilata (n. 30 $) ni siihen ois noussu rahti suomeen tuotuna yli 150$. Tilasin sen sitten tutulle floridaan vitosen rahdilla ja hän lähetti sen kirjeenä suomeen 10 taalan kustannuksella..

    Muutenkin kaikki mitä oon meinannu tilata on ollu ihan sikarahdeilla tuotteen kokoon/arvoon nähden.
     

Kerro tästä muillekin!