Vastustavat autoremontit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Aamupaisti, 1.8.2011.

  1. apukuski

    apukuski Gearhead

    Tää on niin totta :rotfl: Siksi olenkin oppinut jo kotonakin pajalle lähtiessä sanomaan että tässä sitten kestää. Enkä edes yritä sanoa että tää on helppo homma tunnissa oon takasin. :poff:
    Esimerkki: Opelin jarruremontti. Taakse kaikki osat uutta levyt ja kaikki. Helppo homma se on tunti nii toi on läjässä :eek: ankkurisokka jolla käsijarrun kenkä on kiinni jarrukilvessä tulla poksahti kilvestä läpi kun kilpi oli siitä reijän ympäriltä sopivasti pehmentynyt. Siinä sitten 2,5 tuntia piti kikkailla että oli sokan korvike paikallaan :argue:
     
  2. manninen81

    manninen81 1st gear

    kavereiden kanssa naureskeltu sitä perinteistä... juu ei täss oo ku puolen tunnin homma... ja menee vähintään puol päivää :)
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tein kansiremonttia kaverin LT-1 pontsoon,käsiinvaliidi kun olen,ni hommaa tehtiin pääasiassa vasemmalla kädellä,kannet paikollaan ja ruuvasin egr putkea kiinni,ruuvi poikki pakosarjaan,sarja irti,pultin kaivuu,sarja paikolleen,pakoputket kiinni,samasta sarjasta pinnapultti poikki,pakosarja irti ja pinnapultti uusiksi,pakosarja ja putkisto paikolleen ja huomasin et happianturin piuha oli jäänyt irti,eikä saanut paikolleen muuten ku pakoputkisto irti.Joka kerta kun käytti pakosarjaa pois,piti irrottaa moottorinkorvakko ja nostaa konetta ja tietysti tulpat piti irrottaa ettei tule katkastua.Nyt kasaan saman kaverin 454 konetta jossa MK6 lohko,saas nähä miten käy,alku on kyllä vastustanut kun lohkon myyjä oli toimittanut vääriä osia ja lohkosta puuttui kaikki ohjaritapit jne jne.
     
  4. jake74

    jake74 1st gear

    missä corollassa näin vaikeeta on. oon aika monta purkanut ja kasanut mutta ei yhtää näin vaikeeta oo tullut vastaan :lol:
     
  5. juha.

    juha. 3rd gear

    Mulla se katkeeva pultti on AINA viimeinen...
    Nykyään höllään kohteesta kuin kohteesta kaikki irroitettavat ja jos jokin (viimeinen) takkuaa, irroitusöljyä lämpöä jnejne tai parhaimmillaan tallin ovi kiinni ja kotia...
     
  6. tha022

    tha022 Gearhead

    Minkähän takia se katkeava pultti on aina se joka on kaikkein vittuimaisimmassa paikassa?
    Ei varmasti pääse käsiksi / näe ilman että purkaa tavaraa pois edestä.
    Tein just yhen 9000 saabin johon piti vaihtaa takavakaajan kumit, ok 15min max, viimeiseen pulttiin asti meni hyvin ja sitten haettiin pora ja jenkatapit. total 1h
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Hmm pitipäs saada VIP linnakruisinkiin mennessä jo nopeasti ajokuntoon. Pitipäs laittaa vaan parit piuhat akulta virtalukolle ja valoille. Pitipäs... Vitut tällä hetkellä koko laiva on purettuna tallissa akseleita myöten.
     
  8. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    etuveto dx.....
    Ei kai se vaikee olis jos olis etukäteen tiennyt mitä tekee.....
     
  9. JnZm

    JnZm Gearhead

    Työkalut lentää kolme-neljä kertaa täällä ennenkuin alkaa mikään sujumaan. Tänään meni suht hyvin, mutta lopussa se "kiitos" taas seisoi. Camaron takaluukun sulkijamoottori jumitti eilen yläasentoon, ja ajattelin tänään avata koko paketin pikku vikadiagnoosia varten. Koko systeemi ulos ja paloiksi, moottori toimii joten oltava muissa johdoissa vika. Ruuvasin salvan ala-asentoon että saan sitten edes luukun kunnolla kiinni kunnes on paremmin aikaa ja osaajia laittamassa vehjettä kuntoon.

    Löin paketin takaisin kiinni, menin perkele lyömään johdot kiinni ja eikös se saatanan salpa noussut taas ylös. Pikkuisen nykien, oikein kiusallaan...

    Avaan sitten lauantaina seuraavan kerran että pääsee Forssaan...
     
  10. misshudson

    misshudson 3rd gear

    Tässähän on tehty vain se virhe et on todettu että "käynpä nopeesti tekemässä" jotain. Ainakin ittellä johtaa aina infernaaliseen vitutukseen...

    Kun jo lähtiessään arviolta vartin hommaa tekemään ajattelee et vituks se menee kuitenniin ja ainakin kolme tuntia mennee sittennii niin voi sitten kun homma on tunnin päästä tehty todeta että kävipä kätevästi eikä mennyt kauankaan!

    Käänteispsykologiaa, sano. :lol:
     
  11. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mua vastustaa jo remppa 100%,jos vempele on etuvetoinen.Eli jätän sen suosiolla muille.Keskittyy oikeisiin autoihin ja jättää nuo tuoreemmat "himmelit" muitten rempattavaks.Säästyny monelta potutukselta tällä taktiikalla.
     
  12. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    mitä siitäkin tulis jos alkais työkaluja heittelemään..

    no heitin mie tos yks päivä katkenneen puuporanterän jonnekin, mut vaurioita tulis jos alkas sahaa tai vasaraa viskomaan aina ku jotain vääryyttä tapahtus.. tai jos pistosahankin viskais, ni kalliiksihan se tulis.

    no aina kyl tapahtuu suunnittelemattomia asioita, ei sille minkään voi. mut itse alan olla jo niin tottunu, et ei edes kirosana välttämättä lipsahda kuuluville. eilenkin onnistuin tekemään melkosen vedenpaisumuksen ku katkaisin vesipattereiden putkia, litratolkulla glykolia lattialla vaikka luulin jo tyhjentäneeni vedet kierrosta..
     
  13. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  14. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ..kuulostaa tutulta..

    :rotfl:
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tuostako se merkkiliikkeen hinnoittelu tulee?
    Oma tuntupalkka x 8 = noin merkkiliikkeen tuntitaksa.
     
  16. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Entisestä käyttisvolvosta rupes pakosarjan ja putken välistä käymään räpätys. No. Hain uuen tiivisteen ja läksin tekemään remppaa sillä mielin että nyt katkeilee pultit ja homma menee kuitenkin vituksi. Mitä vielä. Meni siinä kaks tuntia, joista reilu tunti siihen että kone ja pakosarja sai jäähtyä. Sitten meni ainaki kakskyt minuuttia etsiessä sopivia muttereita kun ne oli tipahtaneet matkalle ja aiheuttivat liitoksen löystymisen ja räpätyksen, meni myös kymmenen minuuttia ihmetellessä kun mikään avain ei käy vaan ihmekkös tuo kun sielä mitään muttereita ollutkaan... Peilillä tämänkin lopulta totesin :D loppuajan sitten kulutin kahvin ja tupakan kanssa ja tulipa se homma tehtyäkin.

    Joskus näinkin päin. Ja tosi on että käyttiksien ropaaminen se vituttaa. Viimesin oli kun vaihoin emännän nykyseen käyttisVolvoon bensapumpun. Kaikki meni kohtuu hyvin paitsi että aikaa kului neljä tuntia. Muunmuassa liittimet meni vahingossa vituiksi ja semmosta pientä. Jokainen mutteri ja ruuvi tosin aukesi. Ens kerralla osaan tehdä tuonkin homman nopeempaa.
     
  17. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Höm.. Ite rakentelin ja hitsailin yhtä Darttia monta vuotta, ja lopulta huomasin että vaikka kuinka on hitsailtu, niin kori oli mennyt dollylla hinattaessa melkein poikki. Purin osiksi, ja aloitin rakentamisen uudestaan ehjempään koriin, joka keulasta osoittautui kolaroiduksi, ja pellit on ku olis perunasäkillä hakattu. Kone ollut irti about kolme kertaa, vaihdelaatikko pari kertaa. Autolla on ajettu täs vuosien aikaan ehkä kilometri, tai korkeintaan kaksi. :)
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Voin jo kuvitella kuinka vastustaa ja ahistaa kun ens talvena pitäis irrottaa pakosarjat Fordista. :wc:
     
  19. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    "menipähän tuo viimeksi ja nyt ei saatana millään!"
    Hienoa, kyllä hymyilytti!

    Itellä just cutlass kansien ja nokan vaihdossa. Aloteltiin kaverin kanssa varmuudeksi tiistaina, että ehtis huomenna forssaan. Erinäisten kiireiden takia oli budjetoitu muutama tunti päivään, että riittäis aika. Eilen vaiheessa kannet paikallaan, nokka paikallaan ja aloin laittaan keinuja paikalleen. Olin sanonu just edellispäivänä, että kohta on pakko alkaa vatustaan, kun oli kaikki menny niin sujuvasti putkeen. Esim. kampiakselin dampperikin lähti ihan vittuilematta nätisti irti, kaikki pakosarjan pultit katkeematta ja kohtuudella, kaikki muutkin mahdolliset pultit irti ehyenä :eek:
    No sitten tosiaan eilen keinuja paikalleen ja siinä huomasin, että yks työntötanko hukassa, eikä sitä mistään oo löytyny vieläkään, kello oli just senverran, ettei enää ehtiny us-partsille uutta hakemaan. Se siitä forssasta siis! No ajattelin kuitenkin laitella muut keinut jo valmiiksi ja toista kiristäessä meni pultti poikki ja keinusilta katki siinä samalla :mad: Tuostahan saa syyttää vaan itteään, ku en uskonu, ettei se momenttiavain vaan nyt naksahda.. Tietääpähän mistä maanantaina jatkaa ja eiköhän tähän varovasti arvioituna 2-3 päivän hommaan lopulta se reilu viikko mene. Tosin päivää kohti ei montaa tuntia, kun on pitänyt yövuorojen takia välillä nukkuakkin. Oma peukku siis osoittaa edelleen tankasti kohti kämmentä, enkä olis päässy edes näin pitkälle, ellei osaava kaveri olis välillä auttanu. Kaikille hyviä remottihetkiä vaan toivotellen.. :rotfl:
     
  20. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    merkkihuollossa sanottiin minunkin huomaama asia että Volvosta on ratti löysällä. Eivät olleet kiristäneetkään eikä kyllä kysyneetkään saako kiristää mutta autoa haettaessa huollosta ehdottivat ratinkiristykselle aikaa neljän viikon päähän. No se huolto maksoi niin paljon että ajattelin kiristää itse ratin huollon miesten varoitteluista huolimatta. Tietenki uhkakuva airbagin pamahtamisesta kesken kaiken juolahti mieleen. Kotona latasin Volvon sivuilta ratin irroitusohjeen joka alkoi akun kengän irroituksella. Lukaisin ohjeen läpi ja aattelin että 5 minsaa menee, akunkenkä pois, ratista kaksi torxia auki, keskimutteri tiukalle ja torxit tiukalle. Kaikki meni hyvin tähän saakka kunnes piti mennä akun kenkää laittamaan takaisin peräkontin pohjalle. No olin sitte lyöny takaluukun kiinni ja siinä lukossahan on semmonen sähkösolenoidi joka ei puhunu mitään koska akku irti... Sedanmallinen s80 kyseessä joten piti lähteä takapenkin suksiluukusta yrittämään. No eihän sinne nähnyt mitään eikä käsi yltäny ja ihme ku edes luukku aukes, salpa on kontin puolella mutta rassasin sen auki kabiinin puolelta. Koko talosta ei löytyny yhtään toimivaa taskulamppua edes. Lopulta työnsin 9 vuotiaan pojan siitä luukusta pimeään peräkonttiin ja kännykän taustavalolla poika näki akunkengän niin että sai kaapelin kiinni. Sitte kokeileen niin ei avautunutkaan ennenku kauko-ohjaimella sulettu ja avattu kerran. Ratin kiristys kesti lopulta pari tuntia ja niin helpon tuntunen homma piti olla.
     

Kerro tästä muillekin!