ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Ite oon ostanu ja myyny tekstiviestillä ja yv:llä. Ja soitellu pikkuveljen puolesta. Sillä kun ei ole mitään kokemusta autoista mutta haluis mieluusti jenkin ekaksi autoksi. Tänäänki se pyys mua soittaan yhestä riisseli-Kapriisista mutten kerenny ihmisten aikoihin...
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    Kuva on jo hyvä todiste että kyseinen tavara on edes olemassa, samoin kuvasta selviää tuotteen kunto.
    Kyl mä pyydän usein kuvia, ja omiin ilmoituksiin laitan kuvia lähes aina. Silloin ostajan ei tartte niitä erikseen ruinata.
    Monet kaupat olen tehnyt pikaviesteillä ja tekstareillakin, ilman soittamista. Tosin kyllähän se vituttaa jos joutuu kymmeniä tekstiviestejä naputtaa yhden ja saman asian takia. Siksi sähköposti on helpompi ja parempi tapa kommunikoida.
    Itse usein kysyn alkuun tekstarilla ja sitten soitan jos tarttee tarkemmin kysellä.
    Mun mielestä myyjienkin olis syytä panostaa ilmoituksiinsa, monta ilmoitusta olen skipannut surkeiden tietojen ja juurikin näiden vain soitot ilmoitusten takia, kun pitäs kysyä jotain mikä siinä ilmoituksessa vois muutenkin lukea, ja kuitenkin vaikuttaisi ostopäätökseen.
    Vanteitakin tässä metsästänyt, mutta kun ei edes kuvia viittitä lähettää niin varmempi on ostaa partsista uudet, ei tartte miettiä minkä kuntoiset saa, varsinkin kun usein kehutaan puhelimessa kuntoa ja todellisuus on jotain ihan muuta.
    Mutta kukin tyylillään, kyllä mekin ei soittajat kauppoja tehdään... :poff:
    ainiin, eniten vituttaa ilmoitukset joihin ei viittitä laittaa hintaa ja paikkakuntaa missä tavara sijaitsee...
     
  3. nukkis

    nukkis 1st gear

    Myin tuossa emännän Fiiattia nettiautossa ja hetikös soittaa huono suomi että tulee hakemaa pyydetyllä hinnalla ja pyysi osotteet ja kaikki.Noh sovittiin tapaaminen ja hetki ennen sovittua aikaa ostaja soittaa että mikä se osote oli? Noh,sanoin osoitteen ja ostaja ilmoitti että juu niin hän muistelikin että on juuri kääntymässä siihen kadulle....odoteltiin hetki,ei kuulu ei näy.Koitin soittaa,ei vastausta....ei oo vielä tänä päivänäkään ostajaa näkyny...olikohan oikeessa kaupungissa :d
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tekstarilla en o kyselly tai ei kyselty mutta kuten puhetta oli niin email ym tätä päivää. Itsekin tosi harvoin ekana soitan, sitten jos selviää potentiaali tai tulee asiallinen yhteydenotto niin kaupat alkaa.


    Varsinkin kun vaihtokauppaa ollu paljon niin musta aika epäkäytännöllistä kun kysyn ensin tietenkin autosta ja sitten vaihdosta niin käsketään soitella. Puhelimeen sitten yrität kuvailla vaihdokkia jonka linkin ois voinu nettiautoon esim laittaa.


    Yllättävän monen kohdalla läynut näin.


    Sit tietenkin erikseen ne "ei myydä velleperseelle eikä käsipuolelle" tai muuten vaan käsketään ostaa eikä kysellä.


    Jännää kun sähköpostilla on joku luvannut tulla katsomaan niin aina tullut. Viimeks viime viikolla viidestä soittajasta yks tuli...
     
  5. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Itekkin oon ehkä sitten ihmeellinen ostaja, mutta en mäkään ikinä rupea soittelemaan jokaiselle ehdokkaalle erikseen.
    Vaikka nyt olisin esim. Sierraa etsimässä, niin kyllä silti skippaan samantien jokaisen ilmoituksen jossa lukee vain otsikkona Sierra, puh. se ja se...
    Menee turhan paljon aikaa soitella jokaiselle tuollaisellekin myyjälle ja todeta että, aijaa, se onkin jokin latoraato tai sitten ihan huippuunsa viritetty ja näyttelypeliks maalattu kymmenen tonnin vekotin...
    Paljon helpompompaa ja nopempaa katsella sellaiset ilmoitukset missä on hyvät kuvat ja tiedot ja sitten vain yksinkertaiset tiedustelut hinnasta tai vaihdokin tarpeesta jokaiselle omistajalle ja sitten halukkaiden kannasta ruveta keskustelemaan kaupoista. Vasta tässä vaiheessa voin sitten soitella kun ne kiinnostavat kohteet on rajattu minimiin.
     
  6. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear


    tämä muuten ei ole fakta.
    ainakaan mun kohdalla.. olen itsekin kysellyt txt viestillä, yyveenä, sähköpostilla yms ja samoin on multa kyselty.
    kauppoja on tehty puolin ja toisin.

    sähköposti kyselyissä on se mukava puoli että saa tarkastettua jälkeenpäinkin mitä toinen on kertonut.
    ja sen lisäksi omalle kohdalle tuntuu valitettavan usein osuvan räpisevän puhelimen omistavat, tai muuten epäselvästi puhuvat kauppakumppanit.
    tätä ongelmaa ei esiinny ihan niin paljon kirjoitetussa muodossa.
    toki tähänkin löytyy poikkeuksia.
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Tuo on ihan totta, varsinkin nykypäivänä kun tämä tekstiviesti ja sähköposti on aivan arkipäivää ja sosiaalista kanssakäymistä. Muutenkin sähköpostilla on ihmisiä mukavampi hätyytellä sillä he voivat vastata koska kerkeävät. Useasti on tullut soitettua "vain soitot" myyjille ja silloin he ovat kiireisiä, töissä tai nukkuvat. Itselläni on vielä jostakin kumman syystä pienoinen puhelinkammo, eli hoidan asiat mieluiten kasvotusten tai internetissä kuin puhelimessa puhuen. En tiedä mistä johtuu ja on välillä vittumainenkin sairaus, mutta monen monet osakaupat olen tälläkin palstalla hoitanut ainoastaa YV ja s-postilla. Kertaakaan en ole joutunut huijatuksi tai huijanut ketään ja ainoastaan yksi öljypohjan ostaja osoittautui hupiostajaksi. Kaupat oli jo sovittu, mutta maksua ei sitten koskaan tilille ilmestynyt. Että hyvät ihmiset vastatkaa niihin vaihtotarjouksiin ja s-posteihinne sillä seassa on myös ihan aikuisten oikeesti tosissaan olevaa sakkia.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jos on ilmoituksen nettiin asti saanut niin pitäishän sitä myös netissä voida neuvotella.

    Chattiin/mircciinkin vaan puh nro ja tosikeskustelijat soittaa? :p
     
  9. arrakis

    arrakis 1st gear

    No nyt osui taas kohdalle sellainen vempula, ettei tosikaan. :mad:

    Hän aloittaa koko ostotuohun tarjoamalla tekstiviestillä ihan naurettavan summan. Kun vastaan, että en todellakaan myy tuohon hintaan, niin sitten alkaa kunnon tekstarirumba ostajaehdokkaan kysellessä kaikkea maan ja taivaan väliltä autosta. Vastaan, että voitko ystävällisesti soittaa, mutta EI. Rumba jatkuu ja jatkuu, kunnes kaveri vihdoin päättää soittaa.

    Siinä sitten sovitaan, että hän lähtee vielä samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä katsomaan autoa. No ei kuulu mitään ja seuraavana päivänä yritän soittaa, ei vastausta. Viestiä perään, että oletko tulossa...

    Vastaus viipyy, kunnes puhellin piippaa tekstiviestin merkiksi, että tulee viikolla jokin muu päivä, jos saa töistä vapaata. ------------> no ei tietenkään tule, vaan nyt tulee viikonloppuna sitten. Kun sitten kysyin eilen, että oletko tulossa, niin ei vastausta. Tänään uudestaan kysymystä, niin saan vastauksen, että mikäköhän homma kyseessä? :eek: :mad: Ei vittu, jo on kaverilla huono muisti, kun yhtäkkiä kaikki unohdettu. En ole kuulemma soittanut tai laittanut viestiä! Kunnon vempula tämä kaveri.

    Pakko oli hieman avautua tämän jälkeen tyypille.

    :argue:
     
  10. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Minkälaista se neuvottelu sitten on?

    Mulle on useimmiten vaan sattunut semmosia neuvottelijoita, jotka ekana kysyy sitä viimeistä hintaa. :soosoo:
    Mitä neuvottelua se semmonen on?
    Ja mistä minä sen viimeisen hinnan siinä vaiheessa tietäisin :eek:
    Jos minä sanon jonkun viimeisen hinnan, niin toinen sanookin että olis euroa halvemmalla ostanut.
    Kai minä sen silläkin myisin, mut eihän se ensin sanomani sit ollutkaan mikään viimeinen hinta.
    Se viimeinen hinta on vasta se millä tehdään kauppa.

    Nettiin on helppo kirjoittaa, että ei lähde alta senjasen, mut siinä vaiheessa kun oravannahkoja aletaan latomaan konepellille pinoksi, niin yhtenä päivänä saattaa kauppa syntyä edullisemminkin.
    Riippuu ihan siitä, vituttaako ja miten elämä muuten menee. :rotfl:

    Mun mielestä kaupankäynti toimii parhaiten siten, että ostaja tulee paikanpäälle tsekkaamaan auton kunnon, ja ellei hintapyynti ole ostajan mielestä siihen nähden linjassa, niin ehdottaa sopivampaa.
    Tai sitten jos ei halua vaivautua paikalle, niin tekee tarjouksensa näkemättä autoa.
    Sit minä joko hyväksyn, hylkään, tai teen vastaehdotuksen.


    Miksi minun pitäisi itsekseen itseni kanssa alkaa tinkikierroksia pitämään :poff:
    Se on aika tylsää. :rotfl:
     
  11. arrakis

    arrakis 1st gear

    Voi että, kun komppaan täysin vespan kirjoituksen! :D
     
  12. bp74

    bp74 1st gear

    Tämä ei liene kovin aiheesta ohi:

    Keitä ovat nämä mystiset suosikkilistaajat? 10 suosikkilistausta omalle ilmoitukselle tällä hetkellä ja 1772 katselukertaa? Yksi julkinen kysymys kysytty ja yksi ehdokas ei meilaillut eikä textaillut, vaan soitti ja kävi katsomassa. Emme tosin päässeet kaupoille.

    Kahdessa saapuneessa privakysymyksessä tarjottiin sitten vaihdokkeja jotka eivät täyttäneet ilmossa mainittuja kriteerejä joko hinnan tai iän puolesta.

    Jos nyt joku näistä suosikkilistaajista tunnistaa itsensä niin kysykää suoraan.
    Laittakaa sitä sähköpostia tai tekstaria tai soittakaa. Saatte ainakin päivän hinnan selville. Ei viitsi kattokaas joka päivä alkaa näppäileen nettiautoon uutta hintaa tyyliin: "kukaan ei kysele-laskenpa hintaa" tai "kylläpä tulee kyselyitä-nostanpa hintaa" :rotfl:

    Sori avautumisesta ja pahoitteluni kaikille suosikkilistaajille. Ei ollut tarkoitus loukata. :D
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Vähän jo offtopicia, mutta tuossa kun aikaisemmin puhuin noista vaihtoehtoisista yhtedenottotavoista. Nyt tässä ollut taas soitin myynnissä toisella palstalla. Yhden tekstiviestin olen saanut ja yhden pikaviestin jossa pyydettiin lisää kuvia. Suurella todennäköisyydellä ei kumpikaan osta, mutta ei kannata jättää vastaamatta asiallisesti kun on ennenkin teksti -ja pikaviestillä tavaraa lähtenyt.
     
  14. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    Jaa-a. Itse ostin vähän aikaa sitten Nettiautossa olleen pirssin soittamalla myyjälle, että onko oikeasti kuvatunlainen, kun matkaa edestakaisin on 500 km. Kaveri kehui, ettet pety, jos tänne tulet. Sinne mentiin ja todettiin laite liki haetunlaiseksi. Pieni tinkaus ja kättäpäälle. Paluumatkalla ISO ylläri kun myyjäkään ei tiennyt vehkeelle tehtyjä kutituksia. Kehui kyllä hyväkulkuiseksi, mutta oli vielä enemmän.

    Joskus näinkin... :D
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Olin taas ihmeellinen ostaja... Vai mikä lie omituinen.

    S-postia ja tekstiviestejä läheteltiin ja soitin vasta kymmentä minuuttia ennen määränpäätä olevani siinä kohta. Kaupat tehtiin ja tinkasin satasen.. Olinko nyt huono kauppakumppani? :poff:
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulle on jotenkin jääny epäselväks toi suosikkilistaamisen tarkoitus.
    Mitä sillä tarkoitetaan ja mitä iloa on jotain peukuttaa?
     
  17. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Kyllä jos kauppahinta oli 110€ :poff:
     
  18. virta

    virta Gearhead

    Jos auto kiinnostaa,suosikkilistaa se niin löydät sen aina kun kirjaudut sisään.

    Onhan se niin että harva listaaja on tosiostaja mutta kyllä tuokin jotain kertoo onko autoon kiinnostusta yleisemmin.Tietty erikoisia autoja voidaan suosikkilistata vain siksi että niitä halutaan pitää muuten vaan silmällä.

    Käyttöautoon mulle tuli 4 suosikkilistausta viikossa ja auto oli aika nopeasti myyty.
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Senkös takia se kauppaaja olkin käärmeissään... N. 4% hinnasta tinkasin :wink:
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Luulen että eniten tuo palvelee niitä jotka ovat tietyntyyppistä automallia vailla, mutta eivät uskalla soitella ennen kuin on edelliset romut myyti tallista pois. Saa nopeasti saman mallin autot vertailuun.

    Ja voihan tuolla seurata sitäkin että kun on oma myynnissä, niin hakee samanmalliset vertailuun ja katso missä kunnossa lähtee ja mihin hintaan. Tämä siis niille jotka ovat taipuvaisia järkevään hinnoitteluun. Ne joiden mielestä se oma on se das Yksilö, eivät tätä todennäköisesti käytä.

    Kolmas vaihtoehto on tietenkin huvikseen listaajat, joita uskoisin olevan yli puolet.
     

Kerro tästä muillekin!