pakettiautosta kuorma-auto?? mitä ja miten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja chevy-77, 8.8.2011.

  1. chevy-77

    chevy-77 1st gear

    moi!
    Eli on fleetside pakettiauto joka tahtois muuttua kevyt kuorma-autoksi!
    onko joukossa ketään kuka olis ko. homman jo tehny???
    oon koittanu hakee tietookin täältä....mut ei ihan hirveesti ole!

    autohan siis on:
    chevrolet fleetside k1500 4x4 5.7 crew cab:i vm 1990
    autossa on 14bolt: perä 6 pulttisilla akseleilla!? (tarviiko vaihtaa)?

    GVWR GAWR FRT GAWR RR
    6600/2994 3925/1780 3750/1701
    nämä luettu oven pielestä

    ja tietäjille kiitos!!!
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

  3. Helpointa kait myydä se ja ostaa sellainen joka on jo kuorkiksi rekisteröity?

    Vai onko tunnesyitä juuri tuohon autoyksilön pitämiseen?
     
  4. chevy-77

    chevy-77 1st gear

    paku-->kuorkki

    jep..siltähän toi vaikuttaapi et ei heleppoa ole tämäkään!!

    no ei kai "romuihin" kannata rakastua.!...sattu vaan niin sopivasti kohilleen toi auto...jotta aattelin sen kuormata!

    olis ollu ajopelii johon ois mahtunu harrasteet ja perhe! eikai siin sen kummempia tunnesyitä!!!
    mut en mä ihan viel luovuta....sen verran hyvä aihio!!!

    kumma kun erääs autoliikkees kaupan 6-pulttinen kevyt kuorma-auto!
    tosin mallia muuten sama kuin mul mut 3500 ja kiisseli

    olisko näis ny rungos niin paljon eroa???..ttu
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kantavuus, verot vai mikä ois syynä kuorma-autouteen?
     
  6. chevy-77

    chevy-77 1st gear

    verot ja sitten takapenkki! mahtus koko family kyytiin ja rossit lavalle!
    eli ei nyt mitään ihmeellisempää...
    myöhemmin tarkoitus tiisselöidä...jos nyt vaan jostain pikkasen valoa pilkistäis...

    mut jos ei millään...niin sit kauppaan vekeen !
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuli noista veroista mieleen...En tiiä eikö vakuutusyhtiöt pidä musta vai onko väärät yhtiöt alkuunsa mutta ite kun tommosta vaihtoehtoa pohdin ja kattelin valmiitakin niin aina oli vakuuukset tonnin kieppeillä. Painovero on himpun alle 500 kuten myös pakettiautona ois ollu vakuutus. +-0? Vai onko muut huamannu?
     
  8. BBC-Bome

    BBC-Bome 3rd gear

    Kokonaismassan kun saat vaikka 3501kg niin sithän siitä tulee K-A.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Siitä se kai onkin kysymys, että millä sen saa nostettua? Massat kun eivät ole vapaasti päätettävissä.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Re: paku-->kuorkki

    3500;ssa ei ole 6-pulttiset navat.
     
  11. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Jollain tarttee saada todistettuu katsurille erot pa ja ka akselistoissa ja muuttaa se pakun akselisto vastaamaan sitä ka version alustaa nii saa ne isommat akselimassat ja autosta tulee täten kuorma auto. Selvityksenä taisi vaan kelvata maahantuojan lappu eroista. Esim joissain sprinttereissähän eroa ei ollu kuin kallistuksenvakaajassa, joskus jopa ihan kohtuu helppoa siis.
     
  12. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    kokonaismassan muutokseen tarvitaan aina valmistajan tai valm. edustajan lupa. ei auta vaikka kuinka todistelis akselistojen eroja/ yhteneväisyyksiä.
    Näin se pitäis mennä mutta varmasti joku sen silti muuttaa kuormuriksi noilla akselimassojen yhteenlaskullakin :)
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    ja suurimmas osas sprintterei ei ole kuin rengas koko erona...

    ...mut eikös letukan 2500-sarjas ja 3500-sarjas ole eri runko? saatika jos lähtökohta o 1500? eikös se ole ainaki rungolla(siis pienemmällä) eri kuin muissa isommis suburbanei sit onki 1500-sarjasii ja 2500-sarjasii samal rungoll...
     
  14. chevy-77

    chevy-77 1st gear

    heh..tuntuu olevan tietoa / kokemuksia!
    vaan ei vielä kunnon yksinkertaista ratkaisua asiaan....en ees ite ole sitä viel keksiny!!!heh

    no käyn jokatapaukses paikallisel katsurilla itkemäs ja hattu kouras kyselemäs asiasta...(katotaan mitäpä tuumaa)

    nyt ilta lukemiseksi sellainen manual...mistä pitäis selvitä vähän eroavaisuuksiakin....kunhan oppis sitä vaan tulkitsemaan!
    pitäs vaan osata verrata siin sivussa vastaavaan kuorkkiin.....tämäpäs heleppoa.........
     
  15. chevy-77

    chevy-77 1st gear

    ..mut eikös letukan 2500-sarjas ja 3500-sarjas ole eri runko? saatika jos lähtökohta o 1500? eikös se ole ainaki rungolla(siis pienemmällä) eri kuin muissa isommis suburbanei sit onki 1500-sarjasii ja 2500-sarjasii samal rungoll...[/quote]


    niin...tämäkin asia mikä pitäis nähdä /mitata ja itse todeta!

    oisko jollain kuorkki 2500 /3500 mist mittais rungon korkeus /leveys /paksuus!
     
  16. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Yksinkertaisia ratkaisumalleja on kaksi:

    1: Kävelet auton viereen, avaat kuskin oven ja katsot ovessa olevasta tarrasta valmistajan kyseiselle autoyksilölle salliman suurimman kokonaismassan. Jos tarrassa lukee yli 3500kg (n.7720 lb), tarkastat, että tarrassa oleva valmistenumero täsmää auton kanssa (eli ovi ei ole matkan varrella vaihtunut). Tässä tapauksessa muutoskatsastus pitäisi olla aika yksinkertainen juttu.

    2: Jos tarrassa olevat painot jää alle 3500 kg:n, alat etsiä kuorma-autojen myynti-ilmoituksista sopivaa yksilöä.





    Se hankalampi vaihtoehto menee suunnilleen näin: yrität saada GM:ltä selvityksen rungon, jarrujen akselistojen ja rengastuksen eroista, muutat ne vastaamaan raskaampaa versoita, menet saadun selvityksen ja ostetuista osista saatujen kuittien kanssa yrittämään suostutella katsastusmiehen ja trafin hyväksymään muutoksen :odroll:
     
  18. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Tossahan se on:
    GVWR:
    6600/2994 eli jää vaatimattomat 507kg uupumaan kantavuudesta, jotta kelpaisi kuorma-autoksi.
     
  19. chevy-77

    chevy-77 1st gear

    näinhän tuo on...vaatimattomat 507kg!

    mutta...mikäpä on päätekija vastaavanlaisessa 2500/3500 vehkeessä tuon painon puoleen??

    paljonko on diisseli 6.2 painoero verrattuna 5.7bensa???

    vai onko vaan tehty painavemmasta malmista.........???? huoh....
     
  20. ktmexc520

    ktmexc520 1st gear

    ei mikään ole helppoa itellä on chevy van g30 jonka kokonais massa on 3900kg mutta rekisteröity silti erikois luvalla henkilöautoksi eli saa ajaa b kortilla. yritin muuttaa kyseistä autoa kuorkiksi vero syistä sanoivat katsastus asemalla että pitää viedä maahan tuojalle sillä laitatettava konttiin kuusi sidonta pistettä ja tehtävä muitakin pikku muutoksia ja ettei näitä saa tehdä itse.. sitten vielä epäili että maksaa pari tonnia... tuumin että ei mikään ole helppoa
     

Kerro tästä muillekin!