Jeep cherokee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja wolfvan, 19.3.2010.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Vaihteistot:

    Automatic transmissions
    1984–1986: Chrysler A904 3-speed automatic, used with 2.5 L I4 and 2.8 L V6.
    1987–2001: Aisin-Warner AW-4 4-speed automatic, used with 4.0 L I6.
    1994–2000: Chrysler 30RH 3-speed automatic, used with 2.5 L I4.

    Manual transmissions
    1984-only : Borg-Warner T-4 4-speed manual, used with 2.5 L I4 only, 21 spline output.
    1984 – 1987 : Aisin-Warner AX4 4-speed manual, used with 2.5 L I4 only, 21 spline output.
    1984-only : Borg-Warner T-5 5-speed manual, used with 2.5 L I4 and 2.8 L V6, 21 spline output.
    1984 – 2000 : Aisin-Warner AX5 5-speed manual, used with 2.5 L I4, 2.1 L I4 diesel, and 2.8 L V6, 21 spline output.
    1987 – Mid-1989 : Peugeot BA-10/5 5-speed manual used with 4.0 L I6, 21 spline output.
    Late-1989 – 1999 : Aisin-Warner AX15 5-speed manual, used with 2.5 L I4 diesel, 4.0 L I6, 23 spline output.
    2000 – 2001 : New Venture Gear NV3550 5-speed manual, used with 2.5 L I4 diesel, 4.0 L I6, 23 spline output.


    Yleisin laatikko johon olen noissa törmännyt on tuo AW-4 joka on Toyotan tekeleitä ja tuntuu kestävän mitä tahansa esimerkiksi TH350 tai TH700 lootiin verrattuna. Tää on siis vaan miun kokemus kyseisistä laatikoista.

    Moottoreista valkkaan ehdottomasti High Output 4.0 bensakoneen. Ihan sama onko uudemmalla vai vanhemmalla imusarjalla.
     
  2. sami12

    sami12 1st gear

    Elikkäs jeeppi rupesi valittelemaan tuskistaa tuossa eräs päivä eli hihna/jokin laakeri vinkuu kuin pistettävä sika.
    Ja ihmetteltyäni hetken konehuonetta huomasin alimman rullan vispaavan noin. 0.5 cm onko normaalia ja rullaa yritin kiristää kiinni oli (ei heilu kuitenkaan käsin mihinkään suuntaan)?..Seuraavaksi kuulolla mutta ei saanut selvyyttä tulisiko ilmastoinnin kompuralta tai ohjaustehostimelta. ELI onko jotain vinkkiä kokeilla missä vika?

    (ilmastoinnin kompura vain koristeena putket edellinen omistaja irroittanut)

    Terv. Jeep XJ 2.5 L4 -93
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ai vispaa 5 milliä (0.5 cm = 5mm)?? No siinä ainakin on vikaa!!
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No niin, kun näköjään minusta nyt tuli Cherokeen omistaja, niin heti ensimmäiseksi täytyy noista alipaineista kysyä? Se alipaineiden jakomötikkä on siinä heti konepellin aukaistessa ja siinä on ne paksut muoviset putket, se on vissiin pelkästään huohotusta varten?
    Mutta tuossa kuvassa tuo, mihin sen pitäisi mennä ja siinähän on liittimet jonkinlaista sähköjohtoa varten
    [​IMG]
    Ja sähköflekti ei vaikuttanut lähtevän pyörimään, mistä se saa käskyn lähteä pyörittämään?
    Onkos termari siinä kannen päässä suoraan eteenpäin?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Soitas mulle, niin katsotaan, mikä on mikä!! Yhteystiedot: http://www.jamant.fi/yhteystiedot-i-12.html
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, puh.nro on tallessa vastahan pari viikkoa sitten soitin. :lol:
    Jos olisi välimatkaa vaikka 250km vähemmän tulisin käymään, nyt ei viiti lähteä tuon takia ajelemaan.

    VIN koodia yritin purkaa ja tuo 90-mallinen on vissiin ihan omansa taas. Muuten löytyikin kaikki ja täsmäsi mutta moottorikoodina on U ja sitä ei löydy mistään. Täytyy käydä vielä autosta lukemassa, onko tuossa otteessa kirjoitusvirhe.

    EDIT: ei ollut otteessa virhettä vaan tuulilasin alareunassa ja lokarin reunaan prässätyssä numerossa on moottorikoodina U.
    Ja vissiinkin limited mutta ei ole ABS-jarruja.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    On se työttömän arki niin kiireistä, että ei ole jamanttia saanut puhelimen päähän. Silloin, kun itse on puhelimen vieressä, niin jamant ei ole.
    Mutta jospa soitan nyt.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja soittelit kahteenkin kertaan, kun ekalla kerralla olin tien tukkeena... Ja huomenna selvittelen tota mystistä VIN-koodia!!!
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    TUossahan ei tietysti 242-laatikolla ole mitään estettä ajella jarrudynoon?
    Eikä varmaan mitään muutakaan ihmeellistä poikkeusta katsastusta ajatellen?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei, laita varmuuden vuoksi 2WD -asentoon....
     
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Juu, takaveto päälle. Kässäri vähän pelotti kun sitä on tullut vähän käytettyä mutta kaikki toimi kiitettävästi! 8)
     

Kerro tästä muillekin!