Mopar BB -67/-68 erot nostimissa/keinuissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MudMax, 24.8.2011.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Mihin perustuu se, että -67 ja vanhemmat isolohkot käyttävät .03" korkeampia nostimia kuin -68 ja uudemmat, 1.91" vs. 1.88"?
    Tietenkin -67 ja vanhempiin ovat kalliimmat, ne kun sattuu olemaan samat kuin Hemissä :-?

    Onko jotain eroa kansien puolella, kun nokka-akseleita ei listata erikseen?
    Eli kummat nostimet laitan, kun lohko on -67 ja kannet uudemmat 906:set?
    Ja suosituksia nostimista, keraamiset taidan unohtaa tällä kertaa :)

    Thänk-juu-veri-meni :p
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ero on nostajan kupin koossa joka on noissa vanhemmissa pienmpi. Eli myös työntötangot ovat vanhemmissa erilaiset, alapää on ohuempi kuin yläpää. Kehottaisin laittamaan uudemman malliset nostajat ja tasapaksut työntötangot, eivät maksa maltaita uusinakaan ja käytettyjä luulis löytyvän romuraudan hinnalla.
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Vanhempi , pieni päinen, tanko on pitempi, kuin uudempi, tasapaksu, versio.
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Suuret kiitokset!
    Näin yksinkertaisesta ratkaisustahan on mahdollista selviytyä halavalla, kun nostimien hinnassa säästää 30 taalaa ja Comp Camsin tikut maksaa 32 taalaa :)

    Miun tapauksessa nostimen ja nokka-akselin välistä löytynee kulumaa ja samallahan täytyy vaihtaa sitten jakopää jne. jne... eli samalla vaivalla sitten kuutioita 110 kpl lisää :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!