6.2 / 6.5 Veneeseen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rollepolle, 20.8.2011.

  1. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Eikös näitä ole jotkut laitelleet paatin koneeksi.
    Mahdollisesti alkaa veneprojekti, ja moottoria on hakusessa.
    Millaista juttua kylillä on liikkeellä ko pannuista..
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Runkopukkeihin kannattaa laittaa vahvikelevy.
     
  3. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Kaiketikkaan ei tykkää pidemmän päälle ajella urku auki..
    Jos tälläiseen päätyy, olisiko syytä rajata max kierrokset johonkin 2500 korville?
    Kuinkas paljon 6,2 oli näitä sähköhimmeleitä?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on ollut vuosia 6.2 turbolla paatissa :rotfl: . Ekana kesänä oli kaikenlaista pikku murhetta mutta yksikään ei ollut koneen vika.
    Kilon paineilla tota on kiusattu ja ja kierroksia olen pitäny 2800-3000rpm, riippuen vähän tuulen suunnasta jne. TOi ahdin tuo senverran vääntöä että ropelli voi olla melko raju ja sen takia ei tarvii kierrättää enempää. Mikään ei estä ajamasta vaikka 3500 jenkaa varvikellossa koko ajan jos öölin- ja koneen jäähdytys on vaan kunnossa.
    Ens talvena rakentunee valmiiksi isohko pulpettivene (8m) ja siihen tulee 6.2 remmiahtimella.
    Sähköä toi patti ei tarvii kuin sammuttimeen ja starttimoottoriin.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Onko Mudracer laittanut 6.2:een niitä runkopukkien vahvistushässäköitä. Taitaa ainakin Piilinen myydä niitä. Noissa kuulema venekäytössä murtuu ne laakeripukit.
    Kaverit teki tuollaisen koneen ja niille ainakin vakuuteltiin vahvistuksen tärkeydestä.
    Hyvin se kone muuten toimi tosin pumppu olis heti pitänyt säädättää mynädieselissä. Sen jälkeen liukuun nousu tapahtu huomattavasti paremmin. Tässä ei ollut ahdinta.
     
  6. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Jostain on jäänyt mieleen että ruottin puolella noita 6,2 sia kunnostetaan ja marinoidaan samalla.
    Onko tietoa mistä tuollaista kannattaa kysyä, ja missä hinnoissa pyörivät?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    300 kaakkinen remmiahdettu ja marinaadissa uitettu 6.5 kone maksaa Bravo3 vetolaitteella vain 35000€ :rotfl: . Jos tohon ei ole varaa niin ruottalaisen vapari 6.5 koneen marinaadilla saa ilman vetolaitetta jo alle 20000 eli 19500€ :rotfl: . On noissa kilohinta kyllä kohdallaan :eek: .
    http://www.marinedieselengineering.com
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Uusi Bravo3, remmi ja muut kilkkeet niin maksaahan leikki, plus firman kate jotta elää takuunkin kanssa kun kysessä on tämä lähtökohta, mutta helpommalla pääsee kun tunkee 5.9 Cumminsin tilalle jos itse haluaa näprätä.

    Pidä sanasi makeana.
    Sinä voit joutua syö ne.

    * Ehkä Andy osaa englantiakin hiukan paremmin....
     
  9. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite tekemällä säästää 80% pelkän koneen hinnassa, jos on oma aihio. Jos sun paattis on uppomarunkoinen niin vapari kone riittää vielä melko isoonkin paattiin.
     
  11. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Tollasta pitäisi loppusyksestä ruveta rungontekijän kanssa laminoimaan.
    Puoliplaanari pituus 9m leveys 3m paino n. 3,5tn.
    http://aqua.kuvat.fi/kuvat/Konekuvat/Ki ... sto+II.jpg
    Missäs hinnoissa peruskorjatut 6,5 autonmotit on?
    Peukalo ei ole aivan keskellä kämmentä ja kalut esim rst leikkaamiseen löytyy..
     

Kerro tästä muillekin!