Tuning Sucks Cruising 2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja toomass, 1.2.2011.

  1. Slants

    Slants Gearhead

    Cruising

    Kiitoksia kaikille osallistuneille myös reitin suunnitelleen puolesta,olipa mukava ajella kauniina päivänä samanhenkisten kanssa ja tulihan sinne hiekkaparkkiin sitten kuitenkin porukkaa vaikka aluksi näytti että perässä on vaan kuopion liikenteen linja-auto! Jatketaan sitten ensi vuonna,
    DEAD TEDDY-BOYS SOCIETY Kiittää!
     
  2. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Hyvät ruisingit oli, kiitos järjestäjille. Laskiko kukaan montako autoo noutotukun pihassa oli?
     
  3. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    Flyereiden menekistä laskettuna saimma 95 autokuntaa Noutotukulle. 8)
     
  4. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    Muutamienkin tuttujen kanssa tuli puheeks, että meinasi (taas) mennä melkoiseksi kilvan ajoksi. Varsinkin letkan loppu päässä.

    Syitähän on useita...

    Autoja on useita kymmeniä, niin väkisin tulee haitari liikettä, varsinkin kun liikennevalot ja muut risteykset katkoo letkaa, ja sitten kun letka karkaa, niin sitä aletaan ajamaan kiinni kovaa...jolloin aina loppu päässä efekti suurenee...

    En tiedä, kun en ole koskaan letkan ensimmäisten autojen joukossa ollut, kuinka kovaa letkan kärkiauto ajaa, ja ottaako välillä kovempaa vauhtia, kun peilistä näyttää, jotta letka tulee hyvin perässä?
    Siitä huolimatta, että letka näyttäisi tulevan hyvin perässä, niin vetäjän täytyisi malttaa koko matkan ajaa hitaasti, (jotain 20-30km/h), niin ei pääse karkaamaan.
    (tottakai muut kanssa autoilijat, jotka ei letkaan kuulu, niin ei tykkää)

    80km/h rajotusalueen omaavia teitä pitäisi välttää.
    Oli mukava että reitti kulki vähän uusissakin maisemissa, mutta Kylmästämäestä Karttulantielle liityttäessä, tuntui että kaikilla oli kiire saada sata lasiin ja taas letka karkailee. Näilläkin teillä pitäisi vain ajaa sitä hidasta vauhtia, että letka pysyy koossa.
    Toisin sanoen pitäisi välttää isoja teitä, ja ajaa vain pienempiä hitaita teitä.

    Ja risteykset valita mahdollisimman paljon letkan kannalta etuajo oikeutetuksi.
    Mahdollisimman vähän liikenne valoja.
    jne.

    Mutta tottakai, kaikki ei ole mahdollista toteuttaa. Silti on asioita joita voisi ehkä tehdä toisin.

    ---

    Mutta silti kokonaisuutena hyvä tapahtuma taas.
    Ja tosiaan uudet kuviot (Neulamäen tori, jne.), toi mukavaa piristystä.
     
  5. arskax

    arskax 1st gear

    Kiitokset myös lisävirran ja kaapelien lainaajille taukopaikalla.
    Akku oli päässyt tyhjentymään päivänmittaan kruisaillessa.
    Ei Buickin kehveli ladannut ollenkaan tyhjäkäynnillä :-? . Päästiin kotia kun kovemmilla kierroksilla jaksoi kuitenkin vähän ladata.
     
  6. toomass

    toomass 1st gear

    Katsoin tauolle menevän reitin pituudeksi 23,7Km ja aikaa meni letkan kärkiautolla sen ajamiseen n tunti. Reittiin on koitettu sisällyttää pitempiä pätkiä ilman risteyksiä tms, että letkaa saataisiin edes vähän kasaan.

    Letkan hännässä ajavia helpottaisi paljon jos ei tarvitsisi pysähdellä valoissa, mutta kun kaupunki haraa vastaan :( Onneksi liikennevaloja on ohjelmoitu tapahtuma reitille suosiollisiksi niissä risteyksissä missä ei sotke liikaa liikenteen sujuvuutta. Eikä kovin montaa reittiä saa tehtyä ilman valoja. Vaihtelua kuitenkin koitetaan saada noihin reitteihin :)

    Toinen asia mikä auttaisi: Kuskit tutustuisi reittiin etukäteen edes vilkaisulla siitä paperista mikä jaetaan. Ei tarvitsisi kaahata toisia kiinni reitillä pysyäkseen. Sitä tosiaan voi tulla vaikka pienemmissä ryppäissä. Koko letka kun ei kuitenkaan pysy kasassa.

    Kiitokset rakentavasta palautteesta. Koitetaan kehittää tapahtumaa edelleen paremmin osallistujia miellyttäväksi :)
     
  7. Slants

    Slants Gearhead

    Cruising

    No niin avataanpas vähän asioita,minä suunnittelen reitit cruisinkeihin ja niin kuin tuoppi tuossa jo totesi niin sinne reitille suunnitellaan aina niitä pätkiä joilla saadaan letka kasaan ja odotellaan vaikka peilissä olisikin täyttä.Sattumoisin vedän myös letkaa,olen vetänyt cruising letkoja ihan alusta vuodesta 2003 lähtien kun tämä tapahtuma perustettiin muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ja aina olen tehnyt vetämisen samalla tavalla eli pakko ykkösellä ja jarrua vasten enimmäkseen joten kärki auto ajaa noin 10-15km/H maksimissaan. Osa kilvan ajosta johtuu toki siitä että liikenne valot pätkivät letkaa ja osa siitä kun ei tunneta reittiä tosin meidän cruisingissa käy aina niin että cruisaajat eivät tunne reittiä koska se ei ole ikinä sama kun minä suunnittelen,selitys on yksinkertainen maisemat kuluvat jos niitä käytetään liikaa.
    Mutta ikävä sanoa mutta olen vuosien varrella huomannut sellaisen piirteen osassa cruisaajia mikä edesauttaa pätkimistä juuri valo risteyksissä huomattavasti,elikkä ajetaan sitä 5km/h:ta sen risteyksen läpi niin että valojen palaessa vihreällä huonoimmillaan vain pari autoa ehtii läpi.
    Tässä kohtaa pitää palata taas siihen luetun ymmärtämiseen eli jokaikisen cruising lehtisen taka kannessa on ohjeet kuljettajille ja vuodesta toiseen ohjeet ovat samat eli ajetaan valo risteyksistä nopeasti läpi jotta mahdollisimman moni ehtii kärki auton taakse odottamaan muita:eek:n ollut kirjattuna taka kanteen muiden opasteiden ohella .
    Mutta kuten tuoppi osuvasti totesi että jos ei pysy mukana niin voi cruisata pienemmissä letkoissa.
    Sitten oli todettu että nopeus on liian kova ja että on menty jonnekin yleiselle (80km/h) tielle,sitä yleistä tietä oli n.100M jonka jälkeen nopeus putosi asteittain työmaan takia (30km/h),kärki auto ajoi sen satametriä 60km/h ihan sen takia että jos cruisinkiin kuulumattomat ajavat kaheksaa kymppiä ja minä tyrkkään eteen kahtakymppiä niin mitä siitä tulee?no peräkolari!
    meidän on otettava huomioon cruisaillessamme muu liikenne että sille ei aiheudu tarpeetonta haittaa,mutta pääasiallisesti ajelemme hitaita pätkiä tämä oli vain tällainen irti otto kun kylmämäestä ei oikein järkevasti muuten pääse takaisin päin.

    Toivottavasti kritiikin esittäjä sai kysymyksiinsä vastauksia ja tänne vain lisää kritiikkiä niin avataan asioita aina tarpeen mukaan!


    Terveisin:tapahtuman virallinen vastuu henkilö
     

Kerro tästä muillekin!