Ford lättäpään nokka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja totot, 29.8.2011.

  1. totot

    totot Gearhead

    Hiooko joku Suomessa tuollaista Fordin Flathead 24 Bolt 39> nokka-akselia paremmaksi katunokaksi.
     
  2. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Kylmäkosken erikoismoottori Oy hioi ainakin mun four bangerin nokan. Luulisi lättis 8:n hionta onnistuvan myös, ainakin puhelimessa jäi semmoinen kuva että mikä vaan onnnistuu.
    Saatteeksi laitoin että vähän pitäisi saada eloa lisää.
    Käyttökokemusta ko.nokasta ei vielä(kään) ole. :odroll:

    GT-motor sanoi että ei onnistu tollaisella nokkaprofiililla.
     
  3. Kiinnostais myös tuo flatheadin nokan hionta , tosin kyseessä Lincolnin tuote mutta kuitenkin , kertokaahan kokemuksia ja vaihtoehtoja , noihin lincin koneisiin ei juurikaan taida olla virinokkia tarjolla niin se sitten tehdään , mutta missä?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kuusjoella on jokin firma mikä hioo nokkia... Kuulemma ok paikka, omaa kokemusta ei ole kyseisestä pajasta.
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Muistaakseni R-Koneistuksesta kyselin joskus ja siel ois onnistunu, mut ostin sit uuden. Ja Gartaanille, että H&H Flatheads on ainaki jo yhen lincin koneen rakentanu alumiinikansilla ja kolmella kakskurkkusella, tiiä vaikka nokkiakin ois. Empä jaksa ny tarkistaa et mainostaaks ne nettisivuil viel mitää...
     
  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Paljonkohan hiontatyön ja vauhtikaupasta saatavien useiden nokka vaihtoehtojen erotukseksi jää. Säädettävät nostajat kuitenkin operaation jälkeen helpottaa päänvaivaa! Itse laitoin koko venttiilikoneiston uusiksi ja olen ollut erittäin tyytyväinen
     
  7. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    R-Koneistus ainakin tarvittaessa täyttää ja hioo nokkia,mutta sitä en sit tiedä miten on noiden lättiksen kärsien kanssa.
    Mutta sen mä tiedän,että ainakaan ihan perus V8:n kulunutta nokkaa ei kannata lähtee täyttämään ja hiomaan uusiksi.Kaupasta kun saa halvemmalla uuden.
    Tietysti jos jostain erikoisemmasta rallinenästä on mennyt nokkia vituiksi,ne kannattaa yleensä ehjätä.Soitto Ärrään varmaan selkiyttää tilanteen,minkälaisen profiilin ne pystyy tekemään ko.kärsään vai pystyykö tekemään mitään.
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    R-koneistuksella olen yhden neloskoneen kärsän hiotuttanu ja se kustansi muistaakseni 120 euroa.
    halpaa hintaa ehkä selittää ettei aihiota tarvinnut täyttää.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Nokun itellekkin alkaa olla ajankohtasta tän nokan haaliminen ja tohon mun kombinaatioon tarvii vähän eksoottisemmilla arvoilla olevan nokan, ni soitin R-Koneistukseen. Hionta 240€ ja karkasu jos haluaa oli jotain 120€ (enhä nyt enää tarkkoja hintoi muista ku tunti sitte soitin...). Eli menee yksiin uuden nokka-akselin kanssa, tai oikeestaan kalliimmaks jos kelpaa kaupasta saatava nokka.

    Totot: Isky MAX-1 akseli on käypänen katukäyttöön ja vaikka Isky 400jr mainostetaan race nokaks ja ei katukäyttöön, ni kyllä sillä kadulla voi silti ajella, todisteena esim. Afterburnerin ajetut kilometrit... Ja tosiaankin kannattaa harkita niitä uusia nostajia, tai koko venttiilikoneistoa. Se sitten on eriasia vaikuttaako pelkkä nokka hirveesti, ellei vaihda kansia ja laita kahta kaasaria ja porttaile kanavia. MAX-1 nokka, offy kannet, kaks 97's ja porttaus ni tehot "helposti ja reilusti" yli 100HP takapyörältä kakskolmeysis.

    Gartaani: Nii sul taiskii olla vajaa sylinterinen lincin kone? Se mistä tos mainitsin, ni H&H Flatheads on tehny 12cyl koneen noil hilppeil...
     
  10. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Kaveri teetti nokat tuolla kuusjoella toyota levinin kanteen,ekat hitsattiin ja hiottiin,oli ihan paskaa,täynnä huokosia. Paja kuitenkin hommasi toiset aihiot tilalle ja ne hiottiin uuteen profiiliin ilman hitsuuttelua,perusympyrää pienentämällä,hinta tais olla 70e/kpl,tuli hyvät ja vetää terveesti.
     
  11. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    mulla semmoinen käsitys, että toi kylmäkosken paikka on aika hyvä. pitkä kokemus noista hommista. se on sitten eri juttu tartteeko tommosta nokkaa joka teetetty.
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Kalu joo...se jenkki vissiin pelkää oikeustoimia kuin ebolaa. Noi kaikki kärsät mitä mulla on ollut molopäissä on ollut vain race käyttöön. Eikä tää viimesinkään rullaversio todellakaan ole liian tiukka,vaikka ta-pervormanssin ukko oli vähän sitä mieltä ku annoin auton speksit ennenkuin hioivat sen. Enemmän ois saanu olla ränttätänttää...
     

Kerro tästä muillekin!