SBM + MSD + Virranjakaja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jimsgarage, 10.9.2011.

  1. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Terve,

    Olisiko kellään mielipidettä kyseiseen asiaan -> Mopar pikkulohko (300-400hv) + MSD 6Al ja noiden kaveriksi täytyisi löytyä alipainekellolla varustettu kärjetön jakaja. Voiko kukaan suositella jakajaa joka olisi toiminut hienoisti ja hinnaltaan sopiva? Myös jakajan kokonaisennakkon muutokset ja keskipaon säätöä kun onnistuu muuttaan, niin sitä parempi.

    - Jim
     
  2. Co2

    Co2 3rd gear

    Morjens.

    On mulla 1 ehdotus, mutta en tiedä mitä asiasta pidät. Muuta orkkis jakaja kärjettömäksi niin et on magpic up siinä(kaipa jossain sellanen muunto kitti on?), lukitse mekaaninen ennakko, poista letku alipainesäätimestä ja sitten maksimiennakot jakajasta vaan kohdalleen sit laita tällanen boksi tilalle: http://www.msdignition.com/Products/Ign ... 6AL-2.aspx
    Sitten kun viel lisäät MAP anturin ton kaveriksi nii sen saa toimimaan ikäänkuin alipaine kellona jos sellasta tarvii...ja ei muutakun läppärillä tekemään sellaset käyrät mitä haluat! :)

    Itselläni on tuo kiinni Buickissa, mutta en ole kerinnyt kun alustavan käyntiin lähtötestin tekemään kun se on viel pukeilla mulla. Ja lähtihän se :) Tosin joutu ilmeisesti yleisen GM vian korjaamaan diodilla kun ei meinannu sit millään sammua vaikka otti avaimet pois ja irrotti akun navat, se vaan käydä rouskutti! :D

    Lisätietoa tuon boksin käyttämisestä/hyödyistä jos englanti taipuu:
    http://www.bangshift.com/blog/Engine-Te ... a-pro.html

    edit: tuon boksin ongelmana tuntuu vaan vissiin olevan se, että on tilauskamaa...uspartsista itse tuon hommasin ja hetki siinä vierähti kun tuli perille ja myyjä ei ollu moisesta boksista kuullutkaan ja sano et on ensimmäinen minkä ainakaan hän on myynyt suomessa, tiedä sit kuin monta noita on mutta ei vissiin hirveemmin.
     
  3. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Tossa on aika pirun kätevä jakaja, mutta valitettavasti ei halvimmista päästä:
    http://www.cranecams.com/userfiles/file/408.pdf

    Säädöt sujuu lennosta nutikoita kääntelemällä (alipaine ja "keskipako"säädin) ja erilaisia käyriä löytyy riittävästi varmasti useimmille kokoonpanoille.

    Sitten tietysti ihan moparin perus kärjetön jakajakin toimii, kunhan viitsii vaihdella painoja/jousia ja viilailla/hitsailla keskipakosäätimen uria.

    Välimaastoon tietysti sijoittuu sitten MSD:n ja vastaavat mekaanisesti säädettävät jakajat. Valinnan varaa pitäisi ainakin olla. Lähinnä budjetti ja viitsiminen ratkaisee.

    EDIT: Kun tossa summitilta hintoja katselin, niin yllättäen tuo MSD:n mekaaninen ratkaisu ei ollut tuota Cranen digitaalihässäkkää paljoakaan halvempi. Ja MSD:ltä löytyy myös tuollainen E-Curve -jakaja mikä ei ole paljoakaan mekaanista kikkaretta kalliimpi.

    Kerta hinnat on tuota luokkaa, niin ottaisin itse ainakin tuollainen elektronisesti säätyvän jakajan. Ei tarvii ottaa jakajaa auki ja vaihdella osia. Senkun kääntelee potikoita kylestä, niin saa haluamansa käyrät peliin.
     
  4. Co2

    Co2 3rd gear

    Vaikka näin kuten edellä mainittu.
     
  5. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä! Tuo MSD-boksi MAP-anturin kanssa voisi olla aika hyvä yhdistelmä. Tosin se ei poista jakajan hankintaa :)

    Täytyykin tutkiskella vähän lisää asiasta.

    - Jim
     
  6. Co2

    Co2 3rd gear

    Juu ei se sitä poista, mutta jos sen saa sellasella kitillä muutettua kärjetömäksi(en tiedä miten moparissa) ja se magpickup(en muista mikä on suomeksi)siihen niin sit ei tarttee jakajaakaan vaihtaa mikäli muuten on kunnossa. Itselläni oli tuo orkkis jakaja Buick:ssa muutettu jo kärjettömäksi Stinger järjestelmällä ja nyt vaan sit leikkelin liittimet niin et meni piuhat oikeenpäin tuohon msd:hen.

    edit: Nii ja jos pähkäilet mikä MAP anturi nii samaa minäkin pähkäilin...Liki mikä tahansa GM 1bar MAP anturi käy mikäli on vapari kone...itselläni on Standard AS5 anturi mikäli tuota tietoa joskus tarvitset, ainoo vaan että jos sen kytkee suoraan siihen msd:n liittimeen niin se on kytkettävä ns. väärinpäin siihen eli se kynsi ei lukitse sitä anturia...on + ja - piuhat eripäin siinä anturissa kun boksissa signaali johto on molemmissa keskellä...jos johtoa jatkais kuten minä aion tehdä, niin us partsissa ainakin on sellanen 3napanen liitin jota sit tarvitaan jos johtoa pidentää...silloin sen piuha järjestyksen voisi muuttaa. Ja tuo anturi makso 38€
     
  7. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    ok. Vanha on ennestään jo kärjetön ja kokonaisennakkoa on täyttämällä ja viilaamalla saatu sopivammaksi. Tosin kaikki metallipinna kopan sisällä ovat ns."valmiit"ruosteiset ja alipainekello rikki. Tämä on se perimmäinen syys tehdä hyvä pysyvä parannus sytkään.

    - Jim
     
  8. Co2

    Co2 3rd gear

    nonni...ei muuta kun boksin hommaat ja lukitset jakajan :) ... tuleeko siitä jakajasta 2piuhaa eli mahtaiskohan olla valmiiksi jo se magpicup siinä? Sittenhän sulla menis samanlailla liki se asennus kun mulla orkkis jakajan kanssa. paljos sulla on kokonais ennakko ny?
     
  9. Co2

    Co2 3rd gear

    Niin ja viel lisäksi: :)

    Mä uusin varuiksi liki kaikki sytytys romppeet. Kannen, pyörijän, piuhat, puolan sekä tulpat kun tuon asensin kiinni. Eli ainoo vanha on se jakaja.
     

Kerro tästä muillekin!