305 virittäminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyfreak71, 18.4.2009.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mulla kanssa XE268H nokkana,vakio kannet ja jouset,seokset vähän rikkaalle ja tyhjäkäynti tonniin niin HC oli 350,eli saa uudemmankin tuolla nokalla leimattua,mulla tosin raja 1000.Penkissä 175hv/340Nm takapyöriltä,että vähän piristyi vakio saastekone.Nokan lisäksi vaihdettu jakopää,imari,jakaja,kaasari ja peltisarjat,halpa piristys,virityksestä ei voi puhua.
     
  2. lassii

    lassii Gearhead

    Onko kellään laittaa kuvaa et kui on tuo tuplaputkisto toteutettu vaikka farkussa? Sitten vielä et ajaako tuollanen motonetin tarvikekatti asiansa vai pitäskö olla joku fiksumpi versio?
     
  3. Temutin

    Temutin 1st gear

    nonnii nyt on männät pöydällä :) laskin tossa kannen palotilan uudelleen ja öljyllä ja levyllä niin se oli 56cc eli laskurin mukaan 1.2mm pahvilla menis tonne 9.7 ruttu... tuossa tullut mietittyä tota nokkavalintaa niin taidan päätyä siihen miedompaan kun tulee 400 lodju vakio turbaanilla siihen perään ni vois olla miedompi parempi... ja painava auto aavikko välityksellä.. :D

    sitten asiasta toiseen.. onkos kukaan tasapainottanut alakertaa?? tai siis kampuraa.. jos katsois että noi kanget ja männät ois ees suunnilleen samanpainosia.. ja vertaa vähän vanhoihin mäntiin..
     
  4. aamigo

    aamigo Gearhead

    Kokeiles punnita onko noilla paljon eroa vakiomäntien kanssa. Ite ei ehtinyt mitään tasapainotusta ajatellakkaan keväisinä päivinä. Jälkeenpäin olis kyl kovastikin kiinnostanut. On tuo silti pari vuotta jo nipussa pysynyt.
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    mulla on omassa 305 vissiin samat männät, oli muistaakseni muutaman gramman painavammat kuin alkuperäiset. uudet veivit taas oli parikymmentä grammaa kevyemmät. Männissä oli 3 g eroa painavimman ja kevyimmän välillä. veivit oli 2 gramman sisään. Ylä ja alapäätä en viistinyt mittailla, ei ollut siihen sopivia laitteita.

    Omani tasapainotin lahden kansityössä. Nyt jos tekisin saman niin jättäisin väliin.


    Hyvin on kestänyt 6000 rpm max.
     
  6. Temutin

    Temutin 1st gear

    joo aattelin tosiaan punnita kanget ja mannat.. etta ois samoissa painoissa... tuohan on porattu jo yli kokoon ja ei ollut vakio mannilla.. tai tuskin ne vakiot on.. 14cc amme oli...
    ei tuo ainakaan tuolla kokoonpanolla hirveesti vatkannu.. dampperikin oli runnottu etta siita puuttu paloja..

    se oli kuitenkin kohtuu arvokasta tuo puntittaminen etta.. jos ne rahat saastaa seuraavaan koneseen...
     
  7. Temutin

    Temutin 1st gear

    nonnii männissä oli keskenään 2g heittoja siis uusissa ja kangetkin pysyi tuossa samassa.. eli aikas hyvin..

    uudet männät oli vaan 40g painavemmat kun vanhat, mutta mitäköhän mahtaa vakio mäntä painaa... kun tuo on porattu joskus ja laitetttu ties mitkä männät...

    kankiin ne männät meni jo kiinni...

    nokka nostajat ja tönärit jakopää pitäs tulla huomenna ni sitten saattas saada koneen nippuun.. sitä ei tiedä koska sillä pääsee ajamaan..

    http://www.summitracing.com/parts/SLP-454NP30/ tuollaset oli ne vanhat jotka olivat.. ja muistaakseni uudet männät paino 666g tapin ja renkaitten kanssa..
     
  8. Temutin

    Temutin 1st gear

    onkos 305 ja 350 sama dampperi tarvis varmaan tilata uus kun vanha oli paska ja sitten on 350 vahan vahemman paskempi..
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    [​IMG]
    kahta vaihtoehtoa on missä kohtaa merkit sijaitsee. tossa klo 14 on tollainen aftermarket asteikko joka tulee kopan pulttien alle. muuten ovat käypäsiä keskenään,toi merkin kohta vaan pitää ottaa huomioon.
     
  10. Temutin

    Temutin 1st gear

    mulla on tollanen ajoitusmerkki tossa kopassa.. vanhalla damperilla merkki ei pitany kutiinsa ollenkaan.. ja tosiaan vanha on jo roskissa.. 350 dampperi ois mutta siita menny kierteet ja muutenkin runneltu.. kiitos informaatiosta.
     
  11. Jerppa

    Jerppa 1st gear

    Onko porukat käyttäny ns. virikansia näissä koneissa vai onko vakiokannet pikku kairauksilla hinta/laatu suhteeltaan paremmat?
     
  12. Temutin

    Temutin 1st gear

    itte kairasin tai siis siistin vähän omia rautakansia kun ei ollut tarkoitus kun piristää konetta hiukan.. virikansilla varmaan tarkoitetaan alukansia?? alukannet on varmaan lähtökohtasesti aina parempi vaihtoehto..
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos itelle tarttis tollasta pattia kansilla piristää niin L98 alut olis se ainoa vaihtoehto. Palotila 58cc ja virtaukset riittää jonnekkin 400kaakin paikkeille ihan vakiona. Tollasen näköiset palotilat.
    [​IMG]
    siis toi etummainen.
     
  14. likeyou

    likeyou 1st gear

  15. ilu

    ilu 1st gear

    Ton linkin kun jättää klikkaamatta niin heti lisääntyy 305 tehot :rotfl:
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Re: mielenkiintoisimmista tässä:

    eikä ylläpito pysty estää ton käyttäjän liikkeitä täällä? :eek:
     
  17. HT

    HT Gearhead

    305 virittely jatkuu. Jos ottaisi rakentelun pohjaksi tällaisen:

    GM part: 12530284
    1986-2000 style block, 1pc rear seal 2 bolt mains
    Nodular Iron Crankshaft
    Powdered Metal Connecting Rods
    Hypereutectic Pistons
    9.4:1 Compression Ratio
    Roller Camshaft-
    Vortec Cylinder Heads- 58cc, 1.94" intake,1.50" exhaust

    Hintaa jenkeissä n. 1800 $.
    Mitenkä menee hinnat jos vertaa tätä siihen, että vanhan lohkon poraus ja muut koneistukset ja uudet vermeet kaikki. Luulisi olevan valmis kokonaisuus edullisempi?
    Tuohon sitten lisäksi perusjutut:
    - 500 kaasari
    - rpm imusarja
    - nokaksi n. 215-220 rullanokka
    - kansiin paremmat jouset ja ruuvistudit tai sitten TF:n kannet
    - kunnon peltisarjat

    Ajatuksia? :odroll:
     
  18. HT

    HT Gearhead

    Vastaan itselleni. Tutkailin hintoja ja yhteenlaskettuna:
    - uusi lohko tai vaihtoehtoisesti vanha lohko ja siihen koneistukset
    - kampiakseli
    - männät + renkaat
    - kiertokannet

    Näistä saadaan kasaan jo sama summa kun tuo GM:n 305. Siinä kuitenkin mukana paljon muuta palikkaa. Ei ehkä kuitenkaan niin laadukkaita osia, mutta luulisi riittävän jos tavoitteena on rapiat 300 hp ja max 6000 rpm tarjoillaan koneelle.
     
  19. montego

    montego 1st gear

    Missä tuollainen patti on kaupan??
     
  20. HT

    HT Gearhead

Kerro tästä muillekin!