Luotettava alle 2000 euron talviauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja arrakis, 22.9.2011.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Oukei... -Toivottavasti on myös lämmin. :wink:
    -Corollan sisätilat lämpesi äkkiä.. :p
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Peesaan.... :wink:
     
  3. mie

    mie Gearhead

    Ja kunhan noihin perse flänässä kulkeiviin (mittari pysähtynyt 290 lukemiin) rytöihin lisätään 4x McPherssonit+jouset niin ollaan aika lähellä hankintahintaa, tosin jos, moinen saatu leimasta läpi niin mikäs siin. Seuraavalle omistajalle oikein onnenpossu. Laita kaikki uusiks.
     
  4. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Varotuksen sana: Volvo 760 2.85 V6 bensakoneella, älä koske! PRV = PösöRelluVolvo, eli ranskalainen kone. Tarkoittaa ettei varmasti kestä.

    Päivittäisessä käytössä 940 2.4 TD. Volkkarin suora kutonen, yllättävän kestävä. Mittarissa 635t, ei savuta, starttaa hienosti, kulutus n. 7l sekalaisessa ajossa.
    Sitä vaan ihmettelen, että raktorista pitää maksaa riisseliveroa? :eek:
    Ei vaiskaa, ihan tukeva kyytihän siinä on, ainakin kun vertaa riisikippoihin tai ranskanpulliin 8)
     
  5. mie

    mie Gearhead

    Muutenvaan noilla 2,8 pervoilla ajettu 300-600tkm, eihän ne mitään kestä. 2,7 oli kansi/nokkavikaa, ei 2,8:ssa.
     
  6. virta

    virta Gearhead

    Noissahan on se hyvä puoli että noilla saa vetää isoja painoja,traileria yms..
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Elkääs nyt. Kyllä PRV on ihan siisti moottori. Mieluummin sitä harrasteena katsoisin kuin sitä suoraa kutosta jota volvo alkoi myöhemmin käyttämään. Sehän on Renaultin tavaraa :D Ja relluihin en koske. Monella alkanut syömään öljyä tuo 2.5-3 litranen Volvorenault suora kutonen parin sadan tonnin jälkeen.

    Kyllä noi ranskalaisetkin hyvinä koneita on kun ottaa oikeat versiot :wink:
    Kuvassa omat harrastekoneet:
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2726758.jpg
     
  8. Jaska

    Jaska Gearhead

    ehdottomasti jos 2000e hintaluokassa naiselle niin w201 tai 124 bensakoneella mielellään ruisku ja 5vaiht. laatikolla tai japanilainen niin
    e carina tai mazda 626 ge tai gf korilla ja mahollisimman vähän ajettu...

    vierestä tuli katottua kun mazdalla heilautettiin yli 350tkm oikeestaan ilman mitään ongelmia, 300tkm startti ja 330tkm kytkin, tietenkin auto huollettiin aina normaalisti, 11 vuoden aikana 2 alapalloniveltä...hyvän ge korisen saa 2000e ja on hyvä ajaa sekä löytyy varusteita jotka yleensä toimii mitä ei kilpailijoissa ole tai ei toimivia...

    itsellä ollut noita w201 ja w124 2000e hintaluokassa niin hyviä ajaa ja helppoja huollettavia ja ehdottomasti lämpimiä talvella, ainut mikä alkaa niissä vaivaamaan niin ikä ja sitä mukaa korroosio onkelmat
     
  9. lassii

    lassii Gearhead

    Olis muute myynnis 96 3 ovinen corolla :D

    Hintakin varmaa menis tuohon haarukkaan
     
  10. mie

    mie Gearhead

    Noissa w124 bensamersuisssa on sama kaveri kuin enemmän ajetuissa Saabeibeisa, k-jetti, tai ke-jetti ei toimi, sitten turataan puoli-omaisuutta ei toimi,jollain toimii joillain ei ja sit haukutaan kaikki paskaksi. Ja jollain tuo kyyjetti toimii eleettömästi ja menee viel katasastukssesta läpi. Toimii kuin 225 slantti, ilman katteja ym, eleetön kone.


    Edit: elä osta bensamersua, jos ei ole yhtään harrastenuiuutta
     
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    [/quote]
    Elkääs nyt. Kyllä PRV on ihan siisti moottori. Mieluummin sitä harrasteena katsoisin kuin sitä suoraa kutosta jota volvo alkoi myöhemmin käyttämään. Sehän on Renaultin tavaraa :D Ja relluihin en koske. Monella alkanut syömään öljyä tuo 2.5-3 litranen Volvorenault suora kutonen parin sadan tonnin jälkeen.
    [/quote]Mistä tälläinen "tieto"? Ilmeisesti olet perehtynyt näihin? Kyllä ne kutoset on ihan Volvon omaa tuotantoa, niin kuin muutkin suorat täysalumiinikoneet. Ne kaikki ovat myöskin tavallaan "samaan" muottiin tehtyjä, sylintereiden määrä, halkaisija ja isku vain vaihtelee. Eli T4 joita on V40 ja S40 koreissa, kaikki 5-pyttyset joita taas on 850, S ja V70 koppasissa, ja sit taas nää kutoset joita on 900 ja S/V90 kopassa. Nämä myöskin ovat oikeita Volvoja vetotavasta riippumatta, tosin 40-sarjalaisessa on Mitsun kanssa yhteinen alusta (joka ei taas mielestäni huononna sitä millään tavalla).
     
  12. fudge85

    fudge85 Gearhead

    eipä tuo hullummin,, jos en väärin muista ni matka ajossa 8 litraa..
     
  13. peelo57

    peelo57 3rd gear

    Joo kyllähän se yksilön kunto ja historia enemmän siihen auton toimivuuteen vaikuttaa kun nämä yleiset huhupuheet volkkarit paskoja ranskalaiset hajjoo etc etc...

    kyllä tuollanen ''tämä auto naiselle riittää'', on kyllä vähän väärä asenne autoa ostaessa...
    mitä vähemmän kokemusta henkilöllä on autoilusta sitä uudemman auton rattiin hänet kannattaisi laittaa, ihan vaan turvallisuus syistä.

    yhtä järkevää kun antaa juuri korttinsa saanelle lapselle joku 15v auto jossa on ihan varmaan viidentähden NCAP tulokset.
    ja turha luulla että se 10v volvo tai mersu on yhtä turvallinen kun joku uus auto.
     
  14. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Itse olen nyt ajanut 35 tkm vm. 2000 626 GF sedanilla, ostettaessa mittarissa 174 tkm. Yksi raidepää, koiranluut taakse ja ilmastointi on täytetty. 1.8 koneella ei ole mikään raketti mutta täällä tasamaalla menettelee eikä ole kovin perso bensalle. Suvussa on toinenkin samanlainen, uutena ostettu ja nyt on 300 tkm menossa rikki. Siihen on vaihdettu jarrupääsylinteri ja koiranluut taakse. Kori näyttää kestävän paremmin kuin uudemmassa 6:ssa, kohtuullisen jämäkän tuntoinen, helppo huoltaa itsekin ja tilaa on riittävästi.
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Kun noita vanhoja bensamersuja suositellaan,niin eikö teitä hirvitä bensan hinta yhtään?Joka kauppareissulle saa jo bensarahaa varata kympin,on se tänäpäivänä niin kallista..
    Muutenkin jos jotain on myytävänä niin aina tarjotaan vaihdossa jotain vanhaa ruosteista bensamersuu...
    Muutenkin noit jotka noilla on ajelee on jotain elämäntapaintiaaneja tai joilla on Jussi Parviaislook muuten vaa kun parta on napaan asti.
     
  16. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tottahan toki hirvittää mutta tuolla ihan alussa mainittiin että kilometrejä tulee noin 5000/vuosi, silloin se kulutus ei kokonaisuutena ole se suurin menoerä. Tuttavapiirini pitkäparrat muuten ajavat yleisimmin amerikkalaisvalmisteisilla ajoneuvoilla.
     
  17. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Täälläkään päin ei pitkäparroilla ole tapana koskea pitkällä tikullakaan kyseisenlaisiin saksalaiskötöstyksiin.... 8)
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos 5000 ajaa vuoteen ei luulisi bensan hinta vaikuttavan mitään,kaikki itkee bensanhinnasta,eikö teillä rahaa mene muuten mihinkään jonninjoutavaan,puhelin vaihtoon 2kkvälein,ipodia,muotivaatteeet,koruja naamaan,piikkilankatatskoja,600 m2 pihalle lehtipuhallin,ajettava leikkuri,joka vkl baari-illat ym.tietysti jos on 250 t velkaa silloin caddy voi olla väärä valinta kun elämän tehtävä on olla pankille töissä.on muuten vanha cäddyhän on paska ajaa läpi vuoden töihin,30 t on jo alle vuoteen mittariin,on pitänyt tulpat ja öljyt vaihdella,niin ja turvatonkin se on näköjään kun vanha.tietysti ei saa erottua naapurustosta,eli passat tiisseli tai golffi.hoh hoh,pitääkin mennä päivittämään feikbookkia et pesin auton. :D
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tässähän se totuus tuli julki :rotfl: "Ei saa erottua naapurostosta" tämähän se Kade In Finlandissa on tärkein asia. Paskat, piha "puolillaan" autoja ja Musti lähinnä tietä, siinähän kommarit ihmettelevät 8)
     
  20. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Muistelisin että alkupään PRV koneissa olisi yläpään öljykierrossa voiteluhäiriöitä ja tämän takia nokka-akseli kului. Vika korjattiin uudemmissa koneissa jo tehtaalla. Kaverin isällä oli Volvo 262 Bertone 2.8 PRV + BW50. Vaihtoi autoon uuden koneen ja laatikon, osti projektina.Autolla kyseinen henkilö ajoi 120 t/km ilman ongelmia. Auton omistaja vaihtoi öljyt 5000km:n välein autoon.
     

Kerro tästä muillekin!