Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Lisää customointi ideaa, Farkun koppa olis ihan tosi siisti sijaiskoppa esim suburbanin rungolle. Korotettu neliveto farkku. Lakihan ei kovin helpolla moiseen myönny.
     
  2. JOVA

    JOVA 1st gear

    Itte koitan ettiskellä semmosta ulkosesti rujon puoleista, mutta missä tekniikka suht hyvässä vedossa... takaovet ja ikkunat umpeen, ja vähän venytetään noita etuovia...
    panel van ideologiaa
     
  3. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Tänne kotiutui farkkuasspen, tänään ajan sen talliin ja rupean laittamaan jarrut kohdilleen ja tekemään ruostesuojaukset
     
  4. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Kelpaa, jos vaimennus asiallinen. Mulla olis lähes uutta vastaavassa kunnossa olevat Gabriel kaasuiskarit joka kulmaan ylimääräisenä. Ostin omaan Konit. Täytyy nekin kerran käyttää irti, kun en älynny heti ruuvata niitä kaikkein tiukimpaan asentoon.
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Nyt on päätetty se että tämän vuoden puolella lähtee q-jet ja alkup. jakaja.

    Eli tilalle varmaan edelbrockin 600 sähköryypyllistä, mikä jakaja siihen nyt tarvitaan kylkeen että pelaa hyvin?
    Mitä kaikkea yleisesti ottaen pitää ostella noitten lisäksi?
     
  6. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Eihän tolle lain puolesta hirveitä esteitä taida olla, kunhan korin kiinnitykset saa hyvin tehtyä et kelpaa katsastajalle ja käyttää farkusta vaan kopan, eli tekniikka, sisusta ym. subusta niin pysyy prosentit rajoissa... Tätäkin tullut pähkäilytä joskus, tosin yhden vanhemman korin kanssa...
     
  7. wezq

    wezq 3rd gear

    Tuli ostettua farkku pontiac tälle syksylle. Malttamattomana saa nyt odottaa pari viikkoa että pääsee tallille siitä pudottamaan vaihdelaatikon pois. Pakkia odotellessa menee n.15.s + luistelee.Eteenpäin kyllä kulkee hyvin. Onkohan pakilla omat kitkalevyt koska eteenpäin ajaessa ei vaihteet tunnu luistelevan? (th350)Voi olla varmasti jokin muukin häiriö. :-?
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Meinaatteko tosiaan että nää ylhäällä luetellut muutokset parantaa tommosta 80-luvun kanttikoria? Johonkin 50-luvun laitteeseen noi choppaukset ja luotivalot sopiikin, mutta B-korinen 80-lukulainen edustaa niin täysin erilaista muotokieltä että jotkut 59 kädin bulletit takavaloina näyttää ihan varmasti vaan dorkalta. Mun mielestä näitä "kustomoituja" 80-luvun farkkuja on nähty jo ihan tarpeeks, eikä tule mieleen kun se vaaleansininen chopattu joka oli onnistunut. Ei herneitä, mutta jotenkin mulla on semmonen fiilis että lähes kaikissa tapauksissa kun tämmöstä farmia on lähdetty suurella innolla kustomoimaan on lopputuloksena ollut vaan jälleen yks pilalle silvottu yksilö. Kaikkein typerin viritys mitä mä olen nähnyt oli se mistä oli katto laikattu veks takapenkin jälkeen, se oli vielä kaikesta päätellen ollu hyvinkin ehjä yksilö ennen "jalostusta"... Toki, jokainenhan tekee autolleen mitä huvittaa, mut olisko mitään järkeä koittaa pitää ne vehkeet vaan mahdollisimman hyvässä kunnossa sensijaan että lähdetään räpeltämään ja kustomoimaan surkuhupaisin tuloksin? Ainakin mun pääni kääntää hyvin tehokkaasti siistit yksilöt, ei joku lintahtava mattavärinen läjä Cadillacin takavaloilla.
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä ainakin meidän Buikki-90 ja Caprice-82 on jokapäiväisessä ajossa mutta Vani menee talveksi rakentelun alle kun tarttis vaihtaa kone Olds 350:sta Olds 403:seen ja maalata yli koko auto,tehdä uus keula ja vaihtaa sisustan tyyli :odroll: Pitkäkatot on ykkösiä ympärivuotiseen käyttöön. Ei ne autot seisonnasta tykkää :rotfl:
     
  10. Oma mielipide on se, että farmarista ei kyllä "customoimal" saa hienoa.. ainoastaa lähinnä huvittavan näkösen. Tosin, ei aina kannata kuunnella muiden mielipiteitä vaan senkus rakentaa.. :wink: Nii minulleki sanottii, ettei farmarista saa "raaseria".. tein kuiteski! :rotfl: http://minunauto.com/auto/25103

    Ja paljo lisää talven aikana kyseiseen autoon tulossa.. vielähän se o pitkälti kesken :wink:
     
  11. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Itse asiassa puhut täysin totta. nämä oli vain ideoita niille jotka haluaa muutoksia tehdä. farkun kustomointi on hankala prosessi. alkuperäisen näkösenä jo varsin maukkaita niin hankala parannella. Kaappariovet vakiokopassa kyllä kiehois.
     
  12. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Eipä näihin tosiaan mitään radikaalia kannata lähtee tekemään ellei oikeesti ole ajatusta ja taitoa hommassa, harvassa on järkevästi muutellut jamekset. Sisti yleiskunto, ehkä jotain pikkujippoja, madallusta, asialliset renkaat/vanteet, siisti maalaus jne. riittää melko pitkälle tämmösiin.
     
  13. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Olen edellisten kanssa samaa mieltä näistä muutosjutuista. Kustom tyyli toimii huomattavasti vanhemmissa autoissa. Mun mielestä tällaisiin kantikkaisiin sopii low rider tyyliset jutut aika hyvin.
    No joo :oops: Mikä mä olen tyyleistä puhumaan, kun omassa olevat erittäin pienet muutokset jo ristiriidassa keskenään, jos jonkinlaista tyylipuhtautta ajatellaan :)
    Jostain syystä -77-90 GM farmarien keskuudessa tuntuu olevan useasti ajatus, että ensimmäisten muutosten tulee olla katalysaattorin-, kattotelineen- ja äänenvaimentimen poisto, kun muistelee pyllähtäneen jenkkivarmarikerhon juttuja. Mä olen sen verran erilainen, että ostin uuden putkiston+katin ja kiillotin kattotelineen :D
    Mun mielestä korimuutoksia ei kannattaisi alkaa tekemään pelkän muutoksen ja erilaisuuden tavoittelun takia.
    Onneksi itse ei tarvi edes pähkäillä asiaa, kun olen niin surkea peltiseppä :)
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Juurikin näin, joskus tuntuu että noita suoralla putkella varustettuja linttafarmeja on 13 tusinassa, jos haluaa olla oikeesti erilainen niin pitää sen ehjän vakioputkiston ja farmin siistinä. Ja onhan tommosen 150 hv 5-litrasen ääni suoralla putkella lähinnä lörinää...
     
  15. nikso

    nikso 3rd gear

    Sanokaas fiksummat, että miten Caprice Classicin (vm 1989 tässä tapauksessa) sähköikkunan saa asennettua siten, ettei ikkuna kippaa sieltä etunenästään aina oven sisälle, kun ikkunan yrittää aukaista? Tutkin tilannetta, ja ikkuna oli alkujaan löysällä siitä moottoriin kiinnittyvästä muovikiskosta. Kiristin sen, mutta silti ikkuna kippaa aina nenälleen oven sisään. Tutkin tilannetta vertailuovesta, ja en nähnyt kahden välillä mitään eroa. Onko oven etureunassa olevassa kourussa sitten jokin säätömahdollisuus, ettei ikkuna pääse kippaamaan? Itse en ainakaa moista löytänyt.
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Wanhaan tps ongelmaan lisää selkoa. Onko tuo nyt sitten seossolenoidi(mihin tulee se toinen pistoke kaasarin kanteen) piuha paikallaan pyörii tosin huonosti tyhjää, ja pistoke irti pyörii ihan hyvin tyhjäkäyntiä.

    Onko se nyt vaan seossolenoidi paskana?

    Kyllä huvitti kun ilmapumppu sylki vettä siitä letkusta mikä menee ilmaputsarille :rotfl:

    Ja perinteiset savut apukuskin ja kuskin puolelta, ja syyläristäkin tulee vielä höyryä :wink:
     
  17. lassii

    lassii Gearhead

    Joo, itellä tossa 88 capricessa tietenkin roikkuu kattoverhoilu, miten hemmot on tuo korjannu?
     
  18. Stance

    Stance Gearhead

    Samaa mieltä. Tuo on kumminkin perusluonteeltaan perheauto leppoisaan matkantekoon ja jos tekniikka on sillä tasolla, niin minusta tyylikkäin se on silloin kun auto menee sukkasillaan. Vakioputkisto toimii silloin hyvin. Farkulla on mielettömän rentoa ajaa matka-ajoa kun alusta on ns. tehdaskunnossa, vaihteisto ja moottori pelaa kuten pitää ja pakoääniä ei kuulu lainkaan matkustamoon. Helposti ajaa 500km pätkiä ihmeemmin väsymättä. Eri asia jos tekniikka on päivitetty vähän liikkuvamman sorttiseksi niin voihan sen antaa kuuluakin.
     
  19. wezq

    wezq 3rd gear



    Itse kiristin omasta caprisesta kattoverhoilun ennen vanhaan vaan nitojalla reunoista. Taas näki ajaa eteenpäin. :D
     
  20. lassii

    lassii Gearhead

    Ou jee, ite kyl mietin jotain vähän toisenlaista tapaa :D
     

Kerro tästä muillekin!