Cruisekaahaajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kiesi, 11.5.2004.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kyllä toi jäähallin parkkis on just se juttu, minkä vuoksi mä ja kaverit statiin tullaan, olen muutaman kerran ollu ns. cruisingeissa, esim. nummelassa niin tsekkasin autot läpi ja lähdin kotiin kun mitään ei tapahtunut. Kesäkuussa taas jäähallille.
     
  2. MoparHullu

    MoparHullu 1st gear

    Muuten vähän ohi aiheen, mutta minulla on aivan sellanen kutina, että tuo asiallinen jenkkiautoporukka ja muutenkin porukka olisi helsingin jäähallilta todella vähentynyt tuon parkkimaksun takia, eihän se toki paha hinta se 5€ ole, mutta kuitenkin..?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MoparHullu 2004-05-11 20:58 ]</font>
     
  3. pstj

    pstj 1st gear

    Valitettavaa sinänsä se jäähallin meininki, että on mennyt tuollaiseksi eurojen nakinpolttopaikaksi.
    Näin maalaisena tulee silti nökötettyä siellä ihmettelemässä autoja, kun ei istu tuo Stadin keskusta omaan hahmotuskykyyn.
    Kaupungille lähtee sitten jos seikkailumieltä riittää :grin:
    Meillä paikalliset cruisingit oli taas viimeksi melkein kuin pienoismalli tuosta jäähallista: paljon kaljoittelijoita (ml. allekirjoittanut) ja muutamia kuminpolttajia. Kai se on sama "ongelma" joka paikassa.



    _________________
    I think pierced men are better prepared for marriage. They've experienced pain and bought jewelry.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: pstj 2004-05-11 23:38 ]</font>
     
  4. H.J.

    H.J. 1st gear

    Kai sitä vain on niin vanha pieru, että ei jaksa enää sitä jäähallin menoa. Pari vuotta sitten yks hönö alko eskollaan sudittamaan rundia porukoiden keskellä -> juoksemalla pakoon, tai ois tullut varma osuma. Jätkä oli vissiin vetänyt jostain herneen nenään. Parkkiksen alkuaikoina sai muutenkin mm. jättää auton ovet auki, eikä mitään tapahtunut autolle ja tavaratkin pysyi tallessa. Tänään sekään ei tulis kuuloonkaan. Hienoja autoja voisin käydä siellä katselemassa ja sauhuttamassa takarenkaat taivaan tuuliin eikä se 5€ edes olisi ongelma. Mutta toi holtiton meno/keskariporukat siellä kyrsii. Kauppatori, olympia-laituri ja kaivari on ok, ja siellä henki on suht kohdallaan. Toivottavasti pysyy myös sellaisena. Siellä se todellinen cruising on.
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo noi amisrevitteliät kun ei oikein kato missä revittelee ja varsinkin kaahaa ja samalla sit vähän pilaa jenkkiharrastajien maineen työntymällä cruisinkeihin ja muihin tapahtumiin mutta minkäs teet ku suomi on vapaamaa. Musta kuminpoltto on jees ja harrastan sitä usein mutta tapana on ollu kyllä kattoo ettei ketään oo tiellä ja tilaa on tarpeeksi jos lähtee "lapasesta" ja enkä kyllä rupee yleensä esittää jos joku pyytää viimeeksi ois lauantaina pitäny lähettää kaupungissa ku vieressä olevassa autossa pojat ois halunnu nähä ku kumi palaa, kauniisti kyllä anovat muttä enpähän ruvennu leikkimän enkä yleensäkkään kikkaile mitään ison yleisön edessä ja kaupungilla ei oo tullu kertaakaan revitettyä oon saanu pidettyä itteni kurissa kylätie on sit jo erijuttu :lol:

    Minusta kuminpoltto kuuluu ja on kuulunut jenkkiharrastukseen jo ammoisista ajoista lähtien jostain kummansyystä ehkäpä siitä syystä että niillä onnistuu se niin vaivattomasti :grin: mutta sitten että joku jollain etuveto nissanilla sitä tekee niin se on sitten jo säälittävää :grin:

    Tapahtumissa pitäs olla melkein aina joku "burnis/sladittelualue" jossa saatas "ihailla ja nuuhkia palanutta kumia ja kuunnella ku kasi raikaa" koska jokuhan on aina näissä tapahtumissa raskasjalkainen :lol:

    Toi kännisten huutelu ja rettelöinti on sit jo asia erikseen kaikkihan tietää että viina on viisasten juoma ja se saa fiksunkin miehen tekemään tyhmyyksiä tietysti onhan se kiva välillä irrotella mutta parempi ois ettei cruisinki iltana kun sen joku yleistää kummiskin pelkästää jenkkimiesten hommaksi.

    Mulla ton juopottelu puolen hoitaa dartsi viikonloppunakin se ryyppäs melkein 100€ :grin:

    Käy ekas cruisailee ja sit lähtee baarikierrokselle rytmiryhmän kanssa onnistuuhan se näinkin eikö vaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-05-11 23:10 ]</font>
     
  6. kiesi

    kiesi 1st gear

    Jooh näinhän siinä sitten kävikin, iski jostain syystä hirmunen jano puolenyön maissa (varmaan se kaljasieppo joka istu vastapäätä vaikutti asiaan) niin piti viedä tulilintu talliin ja hypätä toisen samanlaisen kyytiin voimajuomat mukana :grin:
     
  7. HEMI

    HEMI 1st gear

    :lol: :lol: :lol:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    ..varsinaista cruisingia nähnykkään ?? Jaha,mikäli minä olen ymmärtänyt ni alunperin amerikkalaiseen cruising iltaan kuului erottamattomasti LAITTOMAT katukisat ja liikennevalo mittelöt ?! Jos nyt joku Veikko 50v.,vaihtaa "vapalle" kerran kuussa perjantai iltana ja tulee miljuuna egee maksavalla Triangel Motor build avo caccylällä (anteeks kaikki caddy harrastajat) stadiin "cruisaan" ja kumin käry käy hienohelma Irmelin pikku nenuun,ni ihan turha tulla selittään et ei tää oo enää mitään "OIKEAA" cruisingia..kattokaa nyt vaikka Swengi Jengi 62 ni näette tosi cruisingia !!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopemanille sellasta infoo et ei tällä palstalla enää viitsi "NIMELLISENÄ" kirjotta kun tollaset sun kaltaiset TUPPIKULLIT ei kestä pätkääkään kritiikkiä vaan käydään heti henkilökohtaisuuksiin jos joku uskaltaa esittää eriävän mielipiteen! Joten vetäseppä nartsa kaulaan ja hyppää kaiteelta ni voi olla et useampikin viitsii kirjoitella nimimerkillä vastaisuudessa...
     
  10. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Suomessa "amerikkalaiseen cruisingiltaan" kuuluu sitten erottamattomasti etuvetoiset japanilaiset ynnämuut kipot?

    Kattokaa ramboa niin näette "OIKEAA" sotaa
     
  11. TaTsi

    TaTsi 1st gear

    [Kattokaa ramboa niin näette "OIKEAA" sotaa
    [/quote]


    :grin: :grin: :grin:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kummallinen kannanotto nimettömältä?

    Kuulutko itse häiriöitä ja vaaratilanteita aiheuttaviin ja tapahtumien fiiliksen pilaaviin hangaroundeihin? Jos kuulut, niin sit tais sulta vaan palaa hihat asiallisesta kritiikistä. Joskus osuu ja uppoo paremmin kuin oli tarkoituskaan.

    Mopeman taitaa kyllä olla ennemminkin hämmästyttävän diplomaattinen ja pitkäpinnainen, sekä täällä että fyyran palstalla, nuorten harrastajien mesoamisiin vastaillessaan. Itselläni ei pitkäjänteisyys moiseen riittäisi. Onneksi edes joillain riittää. Muuten moni asia hämärtyisi ja jäisi usealla palstoja lukevilla väärän käsityksen mukaiseksi.



    Aika moni lupettaisi näiden palstojen lukemisen jos näiltä ei saisi kokemuspohjaisia asiantuntevia vastauksia teknisiin kyssäreihinsä näiltä Mopemanin & co kaltaisilta pitkään harrastaneilta. Sitä turhaa älämölöä löytyy sitten muilta foorumeilta aivan riittävästi.
     
  13. elisabeth

    elisabeth 1st gear

    Hyvin sanottu Mastodontti tuohon ei ole lisättävää.
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mielestäni mä kestän kritiikkiä, ja ansaitsenkin sitä, ihan kelvollisesti. Nimettömien kritiikin kestosta sen sijaan voi kukin tehdä omat johtopäätöksensä.

    Nimettömiin kohdistuvat henkilökohtaisuudet, mitä ne on? Ei sitä ainakaan mun kaltaiset tuppikullit voi ymmärtää :grin:

    Oon pahoillani jos se, että minä sanon oman mielipiteeni estää jotain muuta sanomasta omaa eriäväänsä. Mua se ei ainakaan estäis, eikä estä. Mielipiteethän on vähän niinku perseenreiät, että jokaisella on omansa, ja ne kyllä mahtuu laillisuuden rajoissa joukkoon käsittääkseni kaikki. Demokratiassa on vallalla sellanen käytäntö, että erilaisetkin mielipiteet sallitaan ja niiden kanssa voidaan elää. Yhden totuuden jutut on aina vähän vaarallisia, eikä yleensä johda kovin pitkälle. Puhutaan sellasesta asiasta kun laumasieluisuudesta; joillakin on siihen tarve ja pelkäävät sitten kaikkea muuta. Mua se tie ei ole koskaan kiinnostanut ja jos meillä ei tällasta vapauskäytäntöä olis, niin olisin varmaan ollut jo pitkään naru kaulassa. Enkä suinkaan omasta toimestani.
     
  15. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Kyllä on Mopemanilla tekniikan lisäx sanakin hallussa, hienoa!
     
  16. chevy76

    chevy76 1st gear

    Mopeman:
    Ehkä noi nimettömät ottivat itteensä kun sä et arvosta heidän thyyning bemun, ladan tms vastaavan kipon kuminpoltto yrityksiä.. :smile:

    Itte kävin taas Stadis pyörähtää ja ensimmäinen ajatus oli kauppatorin ja kaivarin parkkikset nähtyäni, että suomen jenkkiharrastus elää ja voi hyvin.. :smile: Aivan upeaa oli nähdä monipuolista harrastekalustoa joita myös "vanhemmat" harrastajat jaksavat vielä ulkoiluttaa..Paljon oli myös kerhojen kalustoa liikenteessä, Itse kuulun GM-cruisersiin ja Liikkuvat Omakotitalot RY,n eli VTCF,n..Monia tuttuja kasvoja kesän miitingeistä näin ja paljon tuli lisää tuttuja..

    Jäähallille ehdin vasta 23,n jälkeen..Vähän oli jenkkejä palstan poltossa, enemmin juuri näitä thyyning bemuja, Cadettejä yms..Muistelisin että aikoinaan kun jenkeillä palstaa poltettiin, niin autoja liutettiin pikkuhiljaa eteenpäin ja asfaltiin jäi vain mustia jälkiä..Nykytrendi taitaa olla, että näissä thyyningissä on jotkut 145 palstat alla ja ne polttavat rengasta paikallaan ja rikkovat näin asfaltin pinnan..Ei hyvä..Kauanko kaupunki vai kuka sitä parkkista huoltaakaan antaa homman jatkua jos kohta joutuu kalliisiin asfaltin paikkaus hommiin kun se on revitety ruvelle..
    PAras esimerkki taisi olla se Caprise farmari joka poltti jopa vanteen asfaltin sisään..Sama kaveri kyllä joutuu korvaamaan yhden vanin tuulilasin ja kaverin avo Fordin pesun kun sitä rengas paskaa lensi auton taakse n: 20m päähän..Tämä kaveri siis poltti palstaa parkissa, ei siinä polttokujalla..
    Mielestäni tämä on huonoa mainosta harrastajista..Tottakai palstan poltto kuuluu jenkkiharrastukseen, mutta joku tolkku siinäkin on oltava..Myös se kaahailu yleisön seassa on aika tyhmää..Jälkiviisaus onnettomuuden jälkeen on turhaa..Luulisi kaikkien kuskien tietävän riskit..

    Se parkkiksen 5e maksu on vähän kaksipiipuinen juttu..Toisaalta sillä rahaala siivotaan aasien jättämät rikkoutuneet pullot yms paskat, mutta toisaalta moni harrastaja poikotoi tapahtumaa juuri kyseisen maksun takia..Maksun hyötynä on muuten sekin että siellä saadaan polttaa palstaa..Eli tapahtuma on tavallaan sillon järjestetty jos siellä on sisäänpääsy maksu ja sillon poliisit ei puutu asiaan..
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kyse oo siitä, ettenkö mä arvostais muita autoja, mutta mun mielestä jollain vanhalla kadetilla nakin polttaminen ei oo järin tyylikästä ja ilmankin tulis hyvin toimeen. On mullakin ollut kaikennäkösiä ja merkkisiä autoja ja kaikilla niillä on nakki kyllä kärynnyt vaikka tehoa olis ollut 50 heppaa. Mun mielestä vaan toi cruisenightin jäähalli ei ehkä oo ihan oikea paikka esitellä '80 Polonezin mahtavia voimavaroja, vaan se sopis ehkä paremmin jonkun paikallisen nakkikioskin kulmalle. Ja vaikka tossa nyt on esimerkkinä tullut käytettyä euroja, niin ihan sama koskee vaikkapa jotain hädin tuskin kasassa pysyvää leppäjeeppiä.

    Mutta toisaalta tossa on todella äärimmäisen hyväkin puolensa, siellä ne tuon henkiset ovat yhdessä kootussa paikassa ja sieltä voi jokainen pysytellä poissa jos siltä tuntuu. Mä luulen, että se on ymös viranomiasten motiivi sallia toi toiminta, ainakin niin kauan kunnes sattuu vahinko.
     
  18. Muki

    Muki Gearhead

    Eräässä mielessä tuosta Mopemanin viimeisimmästä tuli muistettua Veikko Huovisen ratkaisu ns. "joutavanpäiväisille taivastelijoille".

    Ilmoitetaan valtakunnallisissa medioissa, että stadionilla nähdään trotyylijunien yhteentörmäys. Tapahtuma on ilmainen....

    No asiallisemmin, älytön sikailu ja öykkäröinti joka jostain syystä on nykyisin muodissa, on vain ja ainoastaan surkea ilmiö. Poikkeuksena ehkä pennut joilla kasvu aikuiseksi on vielä kesken. Ikään katsomatta.
     
  19. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Laittomat katukisat ja cruising??? Mitähän tekemistä niillä nyt on keskenään? Varmaan yhtä paljon Puuhamaalla ja vanhusten potkimisella! Eikös sitä ole kaikenmailman ratapäiviä näille kovimmille kuskeille? Sori vaan,mutta en muista olevani edes lähelläkään jäädä harrasteauton alle (paitsi kuolatessa). On vaan kokemuksia kun kaveri ajaa varmasti riitävän matalalla Tojotalla tms. melkein mun alle jossain esim. Tikkurilan oikein kivalla vauhtisuoralla. SIISTII joo,paha vaan että mua ei satu sen verran korkealla tulee liikuttua... Vähän ohi aiheen! Mut ku edelleen häpeän...
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...tekopyhää paskan jauhantaa jätkiltä jotka on itsekkin repiny kiskan kulmilla vanteet soikeeks et joku pikku päivänkakkara edes vähän vilkaisis,,mielestäni sanoin jo aiemmin et jäkijoukossa sladittelu on tuomittavaa,opetelkaa lukemaan,mut jumalauta et joku itseään HARRASTAJAKSI tituleeraava väittää ettei katu skabat ole perinteisesti kuulunut cruising iltoihin ni vittu älä kirjoittele tänne ku et kerran mistään mitään tiedä,ja tuskin Mopemankään on rakentanut noita nopeita autojaan PELKÄSTÄÄN radalla ajettaviksi,ainakin mikäli noi toisten topicien jutut katukelpoisuudesta pitää paikkaansa?
     

Kerro tästä muillekin!