corollan jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja nissan, 10.10.2011.

  1. nissan

    nissan 1st gear

    mikä voi olla corollan jarruissa vikana?jarruvoimien ero liian suuri takana käyttöjarrulla.vas2,2 oik1,0 ero55% rumpujarrut ja auto on corolla 1,6 ae101 vuosimalli 94.osia vaihdettu,jarrukengät,rummut,jarruletkut,pääsylinteriin korjaussarja.sylinterit ei jumissa ja ilmattu on eli ei oo ilmaakaan.alkaa loppua vaihtoehdot,eikä ole paineen rajoitin venttiiliä.
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    voisko olla kengät väärin päin toisella puolella? Meinaan jos on pituus eroa..
     
  3. idiot

    idiot Gearhead

    jarrupaineventtiili rintapellissä.
     
  4. dart

    dart Gearhead

    Jep, se tulipellissä oleva venttiili tekee tollasta.
     
  5. smuige

    smuige Gearhead

    ja onhan ne kengät oikein päin ja säädöissään siellä rummuissa? Jos jarrupainevika niiin silloin pitäis kässärin toimia silti tasaisesti. Jos kässärikin on samalla tapaa epätasainen niin paineessa ei ole vikaa
     
  6. nissan

    nissan 1st gear

    kengät on oikein ja säädöis ja käsijarru on ok vain takana käyttöjarru takkuaa,täytyypä vaihtaa se jarrupaineventtiili..jos sitte ei ala toimia ni paiskaan koko paskan murskaan..tai ainaki harkitsen..
     
  7. ajomies

    ajomies Gearhead

    Ettei ole ne säätö romppeet vaihtaneet puolta?
    Tai sitten ne hihnamateriaalit eivät ole samanlaisia.
     
  8. nissan

    nissan 1st gear

    jarrupaineventtiili vaihdettu eipä auttanu asiaa sekään :mad: taitaa afrikka kutsua hyvin pian corollaa tai murska..
     
  9. NymiS

    NymiS Gearhead

    Onko varmasti samat sylinterit molemmilla puolilla.
    Niitä on eri kokoja.
     
  10. audiq

    audiq Gearhead

    Volkkarissani oli toisella puolella isompikoneisen sylinteri ja toisella puolella pienemmällä koneella olleen mallin sylinteri. 80% heittoa aiheutui tuosta, jos automaattisäädöt säätivät jarrut. Eikö ollut isoa eroa sylinterin halkaisijassa. Ja siis rumpujarrullisen takasylinterit kyseessä. Uusin sylinterein sai nollaan jarruvoimaeron.

    Eli toinen ääni erikokoisille sylintereille.
     
  11. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mulla oli caminosta jarrukilpi revennyt sylinterin kohdalta.
    toinen puoli meni lukkoon ja toinen ei pitänyt, jos niinku tästä ois apua.
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    heh, mulla oli ca 10v sitten 1989 rs camaro. Appiukolle lainasin sitä, hän peruutti pihalta pois ihan rauhallisesti, kuulu PAM! . NOh, siihen en mitään osanu sanoo, appiukko ajoi ca 12 km lenkin... Hän sanos ett alko jarrutpuoltamaan... Perä irti , huomasin että toisen jarrurummun takaa tulee nesteet pihalle.. Aivan vinossa oli jarrusylinteri.. Totaalisen mätä jarrutaustalevy !!!! Auto oli ennen ostoa massattu, järkyttävät ruosteet löyty massojen alta. Ihan kosteeta ruostuvaa peltiä jokapuolella. Niitä massoja raapisin irti, meni etuloksut vaihtoon, useita paikkoja sisälokasuojiin tein, ja molemmat takajarrukilve vaihdoin. Teknisesti auto oli hyvä, mutta muuten kaltoin pidetty. Oikeen todelline myynti massaus perkele :mad:
     
  13. nissan

    nissan 1st gear

    sylinterit on samaa kokoa molemmilla puolin mut ajattelin ny vaihtaa nekin vielä uudet,ku eivät kalliit oo ni onpa seki sitte kokeiltu :mad: nii ja jarrukilvet ei oo ruostunu.
     
  14. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Katsos ettei oo mitään oudon näkösiä patteja tms pykimiä jarruletkuissa, nähty muutamaan kertaan semmonen letku että päälleppäin näyttää suht hyvältä, mutta sisus kääntyny kaksinkerroin ja tukkii koko kanavan. Tuleehan jarruneste kummastakin ilmaruuvista ihan helpolla?
     
  15. cellu

    cellu Gearhead

    voisko olla niinkin yksinkertainen vika, käsijarrun säätö liian tiukalla, eli vaijeri vetää sitä vipua joka on kengän kyljessä kiinni, näin voi käydä silloin kun vaihdetaan kuluneiden kenkien tilale uudet, mutta ei löysätä vaijerin säätöa ollenkaan, tätä on vähän vaikea selittää, mutta muutaman kerran on tullu tämmöstä vastaan
     
  16. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Kohtalotoveri... Minullakin Corollassa takajarrut puolti. Syy oli se, että vasempaan takajarrupiiriin ilmestyi ilmaa aina parin päivän välein. Sitä ei kukaan fakiirikan kyennyt selittämään miten ja mistä. Mikään korjausyritys ei tuottanut mitään tulosta, aina sama juttu ja katsastukseen ei asiaa, joten auton ajot loppu siihen....
     
  17. 660

    660 1st gear

    voisko imee ilmausruuvin kautta?
     
  18. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tai ruostuneen jarruputken kautta?
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    tuota rintapelti venttiilii tosiaan on ollu corollis ja camryis ja monis muis toyois mis ny toi "paineen rajotin"!

    ..entäs jarru letkut jos sylinterit ja kengät on uudet/ hyvät?

    ...asiaan kuitenki! kaikkea paskaa on nykyään liikkeellä, ite kompastuin kupla volkkarin kohdalla....hain uudet letkut ja sylinterit ja kengät 72kuplaan etupäähän, ruuvasin kine..kaverit sit ilmaamaan ja ihmeteltiin "onpa kumma kun ei tull oikeen hyvää tost polkimast" (kuplassahan on hyvät jarrut aikalaiseksi euro autoksi)....

    ...noh auto testeril ja perkeleesti puoltoo :eek: ...ei muutaku ehtooks ja kotio..seuravan päivän ruokiksel aattelin kurkaa et menikö kengät sittenkää oikeen päin....paskat ku nestet koko rumpu täys :eek: kengät pois ja putkitonget pitämään mäntiä...noh vuotaaha se kun painelee..sylkky käteeen ja ihmettelemään..ni ilma ruuvi oli "korkannu" sylinterin hooni puolelta "puolikuun" ja veistäny kuppikumista palan pois??

    ....eikä sillä et ois liikaa voimaa ollu 7mm kiinnossa kosk ei mahtunu motonetin-letkun kans ees silmukka pää paikkaas ilma ruuviin!! avohaarukal sitä ilmailtiin...ja silti korkkas???

    ...eli kyl noi "halvat" täytyy purkaa ja kurkka mitä sisällä o...yks golffin sylinteri oli aikanas samallaine ..siitä puutuus "hoonaus" :rotfl: ja niin karkaa sorvaus et sylinterin läpi oli oikeen "jengat"...
    ..eihän se myyjä liikkeen vika oll....mut silti hauska..

    kokeile niitä letkuja viel, jos oot sitä mieltä ettet oll "polttanu" niitä kenkiä täs "touhutes" motonetis tommoset 110sarjan kengät maksaa jonku 10€ ??
     
  20. jka

    jka 1st gear

    Kerran tässä keväällä kans tein yhden vanhan mersun pakun jarruja, rummut takana, niin ei kans tasan millään, ennen kuin käänsin toisiokengät puolelta toiselle, ensiökenkiä ei voinut vaihtaa keskenään. Mutta toi autto.

    En kyllä muista miten korollas menee, mut jos mahollista vaihtaa keskenään, niin vaihda
     

Kerro tästä muillekin!