Paras imusarja tyyppi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pölyttäjä, 23.9.2011.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Laita ny eres veekasien imusarjoja eikä noita nelosia...

    [​IMG]
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Miksi kun ei toi sun veekasis pysy ees ton nelkun matkassa...

    Nythän puhutaan parhaasta imarista mitä toi sun esimerkkis ei ole vaan ihan normi productio rohjake eikä ees V8sista Ferrarin oman definition mukaan...... joten I provide.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei pysy niin, toi on tosiaan ihan vakiotavaraa.
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Eli voidaan yhteistuumin todeta, että IR plenumilla on paras?
     
  5. human62

    human62 1st gear

    Ekat muovit tuli käyttöön jo 60- luvulla...mut ei kai -97 ollut jo saatavana kaasarikoneeseen, luulisin et ne on ruiskuja....kuten noi ficuksetkin...

    Tuo on esitelty uutuutena nimnomaan kaiketi kaasutinversioihin ja muunneltavissa kadulle/ kisakäyttöön.

    Teholuvut ovat tietty mainoksesta ja ovat varmasti viitteellisiä. Painonsäästö on muuten tosiasia


    :)
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä.. mutta minne ja millaiset suuttimet (en puhu nyt tuotosta) laitan se on trade secret, siinäkin on vielä monen prossan hyäty saatavissa..joskus laskettavissa jopa kymmenissä. I.R. n vääntökäyrät on ihan omaa luokaansa..jopa TPI vs kaasari samalla nokalla ja kansilla jossa TPI vielä toimii...tosin siinäkin suuttimet häipyisi uuteen paikkaan.
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Hassua ettei tästä vertailusta kukaan kommentoinut mitään...olisko vaan siksi, että ei ollut kovin pätevä vertailu. Huipputeho peräti 6900 kiekalla...
     
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    En minä näistä mitään tiedä. Koskaan en ole imusarjoja vertaillut.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    No kun tuossa mielestäni oli päivänselvää mitä holley oli hakenut ja tulos sen mukainen .... ei mitään uutta. Ei se C5 up imarit enäään mitään matalakierroskoneen imnareita pelkästään ole kun ei koko konekaan..vaikka jo 80 luvulla japsikikkareet kiersi enemmän....
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Samalla iskutilavuudella? Onhan jotkut RC polttikset pyörineet 20k jo vuosikymmeniä, mutta mitä niillä on tekemistä tämän asian kanssa?
     
  11. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Puutteellisesta ilmaisukyvystä? Voi olla. Mun ammattitaidon taas päättänee asiakkaat, tähän mennessä ollut reilussa kymmenessä vuodessa 2 työtä jotka eivät ole onnistuneet niin että molemmat osapuolet olisivat tyytyväisiä lopputulokseen. Onnistumisprosentti on jotain luokkaa 99,9%. Asiakkaita tuhansia. Se johtuu siitä että kun työstä maksetaan, mä tarkistan asiat mitä en muista ulkoa. Tänne voi eksyä vääriäkin tietoja, tästä kun ei makseta mitään ja OD menee lähinnä sosiaalisten kontaktien ylläpitämisen puolelle.

    Jos mennään oikeasti sinne teorian puolelle, virtausmassa venturissa ei ole puolet 3inhg ja 1.5inhg paine-erolla aina ja joka tapauksessa.

    Mut tää saippuaooppera riittää mulle.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Taisit tajuta sen ittekkin kuinka irrelevantti olit...
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Luitko sä yhtään mitä mä laskin ja kirjoitin tossa aikasemmin perkeleen puusilmä..tolla tarkaavaisuudella sä sovellut tavis osavaihtajaksi tai rekkakuskiksi ja mitä tulee 10v takaisiin työjuttuihin niin mä tein suomalaisessa moottoriurheilussa legendoja jos nyt pitäsi itteään boostata.

    Helvetin kiitos että poistut länkyttämästä läpiä päähäs koska sun tietotaito loppuu just tässä threadissä kuin kananlento. Itte sä tän saippuaoopperan tänne toit.

    Ja Muille anteeksi kärkäs kommentini mutta aidosti koitetaan nyt edes yksi threadi pitää aisallisena ja teknisenä tällä foorumilla kun 99.9% kaikki täällä menee vituiksi..siitä syystä olenkin pitänyt tässä noin puolen vuoden taukoja aina välillä.
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Älä nyt täällä kuumene...

    "Paikkakunta: Somewhere where the breeze is warm the drinks are cold and I don´t know the name of all the players"
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    No en --joku mutteriapina pomppaa tupestaan ja koittaa samalla boostata itteään vielä "pisnesmiehenä"...tietäis poika poloinen vaan kuinka nappikauppias on....

    Mutta takas raiteille.
    Tossa sun linkittämässä Hollikan Hi-Risessa/tunnelissa olis silmissäni het yksi modifikaatio jonka tekisin ja vääntö nousisi merkittävästi ja tehotkin hieman...Jos on tarkkaavainen niin vinkinkin olen jo antanut.

    Ja totta joo maisemanvaihdos on paikallaan... hyvä että siitä muistutettiin taas.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Huomasitkos Pekka kuinka liki Touring Carit ovat olleet liki tekniikoissa jo vuodesta 1969 vuoteen 1996 linkittämissäni kuvissa.... Esim Giljotiinit ja 16v kannet ovat lähes identtiset on sitten kyseessä mikä merkki vaan.. erot on kuitenkin tehoissa jotka lisääntynyt 240-320 joka noissa jutuissa on kehityksenä ihan helvetisti...esim poraukset ja iskunpituudet lähes identtiset... ' 69 /84.5mm ja '96 85mm...joten koneenkootkin samat luokkien sääntöjen mukaan.
     
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Laitetaan ny kuva ainoosta jenkkiveekasiin perustuvasta F1 koneesta jolla on mestaruus voitettu....eikä senkään imusarjassa mitään kovin mystistä näyttäisi olevan.
    Kyllä melkein sanoisin että tää on se paras malli, mutta sitten ne perinteiset singleplanet ja varsinkin dualplanet on paljon mielenkiintoisempia toiminnaltaan....

    [​IMG]
     
  18. JKF

    JKF Gearhead

  19. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    mitäs huonoo tässä sitten olis :D
    1967 gurney-weslake ford 305

    [​IMG]

    väittivät saaneensa tuosta ulos 520 hv :eek:
     
  20. human62

    human62 1st gear

    V8 koneessa on palotapahtumia puolet enemmän eli 7000 rpm kiertävä V8 vastaa 4 koneella 14000 rpm....jotta olisi yhtä monta palotapahtumaa...

    Joo tiedän et se ei mee ihan yks yhteen voimantuottoa laskettaessa mutta noin teoriassa voima tulee palotapahtumien paljoudesta oli se sit kierroksilla tai muutoin haettua... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!