koritinaa,pastaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja textex, 18.10.2011.

  1. textex

    textex 1st gear

    Mistä koritinaukseen tarvikkeet edullisimmin?
    Toho sulatukseen on,mutta muut tarvikkeet hakusessa....
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Veikkaan et Motonetista...
     
  3. Damned

    Damned Gearhead

    Motonetistä niitä ainakin saa, edullisuudesta en osaa sanoa.
     
  4. Motonetistä saa. Isot pojat puhu että nykyään Motonetissä myytävä tina olisi jotenkin huonoa, puuttuu joku lisä aine jne. jollain lailla erilaista johtuen uusista säännöksistä.

    Omat tinat Motonetistä ja ostettu iso kasa muutama vuosi sitten, samoin pohjustusainetta ja ei voi ku olla tyytyväinen. Nykyisin myytävästä ei oo kokemusta, mutta tuskin nyt niin paljoa on muuttunut...
     
  5. Hautamäki

    Hautamäki 2nd gear

    Biltemassa myydään vanhaa kunnon lyijyllistä koritinaa ja pohjuste ainetta.. Kuulemma...
    Jostain autovaraosa liikkeistä kannattaa kysellä kans.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Use the search, young Skywalker!
     
  7. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    www.stirwell.fi

    beran tina 8,50e kanki/400g ja pohjuste 20e / 500g purkki
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Tuskimpa myydään, vai löytyykö tuotenumeroita? :eek:
     
  9. textex

    textex 1st gear

    Ei ole biltemassa...


    stirwellillä? en löytäny valikoimasta..
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kyl mä olen joskus nähny tinaa biltemas. Motonetin tinaa ja pastaa olen käyttäny joskus.
    Joku sano et vanhas tinas on lyijyy. Eikös sitä sit nykyään ole vai? :-? Mun käsittääkseni koritinas on 70% lyijyy ja loput tinaa. Omakohtaisista kokemuksista senverran et tälleen huonona peltimiehenä olen tullu siihen tulokseen et pare tulee ku jättää sen tinan kaupan hyllyyn ja laittaa pakkelii. Tulevaisuus on satavarmasti ruostettomampi paklaamalla tehtynä kuin tinaamalla jos tinaaminen ei ole kunnolla hanskassa... :wink:
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä kun kävin tossa pari vuotta sitten kyselemässä koritinaa pilipaliteemasta, niin myyjän ilme oli samaa luokkaa ku kala olis tullu polkupyörällä vastaan.

    Tiijä sitten nykyään...
     
  12. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    kyllä sitä on meillä.

    ei o vaan laitettu nettikaupan puolelle, mutta laitetaan jos niin haluutte.

    www.stirwell.fi on siis kauppa, jossa voi käydä ostoksilla ihan livenä ja www.nettimaalikauppa.fi on se nettikauppa..
     
  13. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Tattarisuolta Helsingistä. www.hitsitalo.fi

    Löytyy pohjusteet ja tinat mitkä toimii 100% varmasti.
     
  14. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  15. dart

    dart Gearhead

    Wurthilla 1kg Bera koritinaa maksoi n.16e
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ostin vuosia ( 6-8 ) sitten tinaa Biltemasta, nykyjään ei taida löytyä...
    Motonetistä nykyjään..
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaivelin laatikoita ja vielä löyty 4 kankea Bilteman tinaa.

    No oli tinaus hommat käynnissä ja jo Beralla tehty niin päätin vertailun vuoksi vetästä pätkän toisellakin...

    Tulos:

    Täyttä sontaa Beraan verrattuna.
    Kun Beraa lämmittää niin siitä löytyy helposti se vaihe jossa se on kuin muovailuvahaa, helppoa muokata ilman että valuu lattialle.

    No Bilteman tina on ensin kiinteää ja seuraavaksi aivan ohutta nestettä, kuin vettä. Ei sitä saanut pysymään saumassa. Ei ihme et on jääny laatikkoon vuosiksi. Jatkoin Beralla loppuun.
     
  18. jifx

    jifx 1st gear

    miten tuolta stirwellistä voi tilata noita verhoiluvärejä? vai pitääkö mennä paikanpäältä kyselemään..
     
  19. kimmon

    kimmon 1st gear

  20. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Beraa vaan kannattaa käyttää,muut jääköön kauppaan! Jokunen kanki sulatettuna kuitenkin... Ja kohteessa,ei lattialla! :D
     

Kerro tästä muillekin!