Kosketusvärit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Wilska, 20.10.2011.

  1. Wilska

    Wilska 1st gear

    Olen törmännyt muutamaan otteeseen kosketusväreihin (en kuitenkaan käytännössä), ja mietin nyt millaista matskua ne oikeastaan ovat ja mistä niitä voisi hankkia. Osaako joku antaa neuvoja/vihjeitä/muunlaista apua? Kiitän jo etukäteen.
     
  2. sievisam

    sievisam 1st gear

    Värit

    Työkalukaupat, kunnolliset. ohkasen kerroksen kun laittaa ja sovittaa ja katoo tuloksen ja eikun sovittamaan. :odroll:
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ainakin US-partsissa on ollut

    lisäksi tarvitset siveltimen tms. levitystä varten
     
  4. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Kertokaas vielä hölmölle, että mitä nämä kosketusvärit oikein on? missä niitä käytetään?
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    autohommissa tyypillisin perävälityksen oikean hammaskosketuksen tarkistukseen. Muutoin esim erilaisten hammasvälitysten kosketuskuvien tarkastukseen, kartiosovitteiden kontaktialan tarkistamiseen ja yleensäkin paikoissa joissa halutaan nähdä millainen kosketus vallitsee kahden koneistetun pinnan välillä
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No itsekkään en kaikkia kohteita tiedä, mutta itse olen kyseisen tapaista tarvinnut esimerkiksi jäljentäessäni muotoa jollekin suoralle kappaleelle jonka pitäisi johonkin aukkoon sopia melko tarkasti....
    Värinä olen käyttänyt huulipunaa (Vaimo on antanut joitakin näyte huulipunia tai sellaisia joitten väri ei ole enää miellyttänyt).
    Siitä hyvää että tarttuu hyvin myös alumiiniin...
     
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tuohan voisi olla hyvä idea. Jos lisäisi huulipunapuikon pakkiin. Täytyykö minun sanoa kaupassa että se tulee vaimolle ostaessani sitä vai myykö ne ilman?
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Lahjakkaana :rotfl: taiteilijana oon käyttänyt maalipakista löytyvää valkoista öljyväriä. Jossain peränsäätöohjeessa kosketusväriä kutsuttiin titaanioksidiksi ja sama aine on yleisesti maaleissa käytetty valkoinen pigmentti.
     
  9. human62

    human62 1st gear

    KOSKETUSVÄRI:

    ilmoitusnumero AUC-194304854
    Huutokauppa:
    PIONEER AVH-P5700DVD autosoitin 6,5" kosketusvärinäytöllä
    PIONEER AVH-P5700DVD autosoitin 6,5" kosketusvärinäytöllä
    Osasto:
    Autostereot ja tarvikkeet
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eiköhän ne myy, sanot vaan että teet sisustusohjelmaa telkkariin tms. "sillä silmällä"-juttua.

    Tai että soitat hevibändissä, silloin saat kyllä vain mustaa.
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Permatexilla oli ennen tähän tarkoitukseen Prussian Blue (Preussinsininen) väriä. Taiteilijatarvikeliikkeistä saatava öljyväri sopii tarkoitukseen ihan yhtä hyvin. Voi valita mieleisensä sävynkin ja jos ei miellytä, voi paletilla sekoittaa :rotfl:
     
  12. rysty

    rysty 1st gear

Kerro tästä muillekin!