Hiace myyntikieltoon Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja stangrider, 21.10.2011.

  1. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Tuotahan se on ollut jo maailmansivut että vanhat tyypit eivät täytä uusia määräyksiä, ja tilalle tulevat uudet tyypit jotka sitten täyttävät.
    Näistä on helppo repiä otsikoita, joita sitten autoilijat ihmettelevät, eivät tälläiset asiat ole ennenkään tavallista autoilijaa liikuttanut, miksi siis nytkään :eek: .
    Miksei kukaan puhu täällä tässä kuussa muuttuvista linja-automääräyksistä, silloin ei enään kansalliset määräykset pure vaan tulee niihinkin E-sääntö, tai O1/O2 luokan peräkärryjä koskevan asiantuntijalausunnon poisjääminen, kyllähän nekin koskevat monia, bussimääräys ainakin monilapsisia perheitä jotka pikkubusseilla ajavat :odroll: .
    Kyllä otsikoita saadaan, riippuen miltä kantilta asioita katsotaan :-? .
     
  2. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    Kyllähän totuus on kuitenkin niin että aja millä ajat ja hiacella loput!
    Lista on loputon missä hiace hakkaa useimmat kilpailijansa: Alustan (nivelet) kestävyys, jarrut, kori, moottori ja voimansiirto, ns. ärsyttävät pikkuviat sähköpuolella jne jne.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

  4. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Niin ja itse Hiace asiaan, kyllähän se on varmaan luotettavin peli, muut merkit sitten tarjoavat kaikenlaisia herkkuja huonommalla luotettavuudella, ja sen väliltä on sitten ostajan valittava :odroll: .
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    Kohta niitä haetaan Afrikasta takas. :lol:
     
  6. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Muistaakseni -07 Hiacella tullut ajettu, työajoa noin 40tkm.
    Malli oli perus 2.4 litrainen diesel. Härvelissä oli 2 kaasun asentoa kaupungissa, pohjassa tai ylhäällä.Versiossa oli lukoton takaakseli, joten ilman lisäpainoja talvella, sillä jäi kiinni lähes joka paikassa.Yli 185cm pitkänä kuskina selkä oli kipeänä istuma-asennosta johtuen.
    Ruostetta ilmeni korissa, jo vuoden käytön jälkeen, vaikka autoa pestiin säännöllisesti.Tekniikka tuntui olevan kestävää ja kuulemma Hiacen tekniikka on kestävää.

    Se mikä naurattaa ja samalla huolestuttaa on nämä Eu:n päätökset.
    Joku Hiacen kieltäminen on täysin tyhjänpäiväistä/keinotekoista politiikkaa, mutta mitäköhän jatkossa kielletään ja Suomi tietysti sitä noudattaa, huolettaa melkoisesti.
    Kumpa päättäjät keskittyisivät oikeisiin ongelmiin, eikä johonkin todella mitättömiin yksityiskohtiin.
     
  7. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Joo ruostuuhan noi. Mulla on -07 neliveto hiase ja näkyy näppylää tulevan kylkeen pikkuhiljaa vaikken ees pese sitä koskaan, siks osasyy et uudenkin tilasin kun tosta vielä jotain saa. Ei japanialainen oikein vielä osaa maalata vesiohenteisilla. En menis kehumaan kyl Transportteria ja etenkään vitoa samasta asiasta. Parillakin tutulla automaalaamo ja kyllä siellä on ihan kaikenlaisia merkkejä ruostekorjauksissa. Erilaisilla vaneilla tuli ajeltua reilut 200tkm ja kivoja vehkeitä ja hyviä ajaa, mutta ei täälä mettäkylillä pääse mihinkään, varsinkaan traileri perässä. Toi hiase ei kulkenu mihinkään ja söi kakkuakin mun mielestä aika reippaasti, mutta ton lastun laiton jälkeen on kulku ainakin mun työajoihin riittäny, ja kulutuskin on pysynyt kärrynkin kanssa kohtuu lukemissa. Ajettavuushan noissa on vähän niin ja näin etenkin vanin jälkeen mut kaikkeen näköjään tottuu. Mä oon 191cm pitkä ja ei ainakaan mun o tarttenu alkaa kattoon eikä väliseinään tekee reikiä. Tosin rehellisyyden nimissä on sanottava et 400km duunireisulla joutuu kerran pysähtymään kahville kun vanilla pysty ajamaan yhteen putkeen. Mun mielestä toi on ihan ok työkalu siihen tarkotukseen mihin se on tehty, etenkin toi neliveto.
     
  8. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kuulostaa siltä, että jos ostaa uuden haisulin ja meinaa pitää sen pitkään niin se pitäisi ensin hioa paljaalle pellille ja maalata kunnon maaleilla.
     
  9. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Juuri näin. Se mistä kukaan ei tunnu puhuvan on kuluttajan päätäntävallan luisuminen poliitikoille ja heitä hassuttaville byrokraateille. Matti Vanhasen "autoveronalennus" oli monessa suhteessa varmasti maailman suurimpia veronkorotuksia. Vai mitä on autovero esimerkiksi uudessa Dodge Ram pick-upissa Hemillä jos sen rekisteröi pakettiautoksi? Taitaa olla pitkälti yli 150%? Sen lisäksi EU-tullia 25% koska yli 2,5 litrainen moottori, alv 23% plus kaikki kustannukset älyvapaista muutoksista jotka tekevät autosta huonomman.

    Nythän moni ajattelee ettei toi haittaa, ei koske mua. Mutta mihin tämä on johtamassa, limu ja karkkiverolla ohjataan terveellisempään syömiseen ym ym...onko tämä todellakin suunta joka on toivottava? EU-sertifiointi nostaa kaikkien tuotteiden hintaa tolkuttomasti mutta onko siitä loppuviimein kuluttajalle mitään hyötyä? Tuo on loputon suo joka ruokkii itseään, päätäntävalta on luisunut yksilöltä hirviölle jota kukaan ei tunnu pystyvän pysäyttämään. Mutta koko EU:n perustamisideahan paljolti liittyy ajatukseen siitä että päätöksenteko on poistettava tyhmältä kansalta joka soutaa ja huopaa, se sijaan viisaat byrokraatit ohjaavat laivaa johdonmukaisesti oikeaan (?) suuntaan. EU alkaa koko ajan muistuttamaan enemmän ja enemmän vanhaa Neuvostoliittoa.
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kohta vapaassa eurostoliitossa ei saa ostaa kuin vag,mese,opel+ita ja areva autoja.maalaamoissa saa käyttää ainoastaan kreikkalaisia kittejä ja maaleja.tää alkaa oikeasti muistuttaa ddr-nl mallia.
     
  11. pile

    pile Gearhead

    varsinkin naftan kulutuksessa se vei voiton.
    ihmetyttää oikein että kuinka noin pieni ja tehoton diesel tosiianin voi vierä noin paljon
     
  12. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Suurin osa korkeasti koulutetuista byrokraateista, katsoo olevansa paljon viisaampia, kuin "tavalliset" kansalaiset ja nostavat itsensä "viisaine" päätöksineen kaiken kansan yläpuolelle, mukamas yhteisen hyvän nimissä.
    Itse kuitenkin tekevät, sitten mitä lystäävät.

    Näillä lukemattomilla EU:normi, päästö,ilmasto jne. säännöksillä ei ole saatu tähän asti aikaseksi, kuin työttömyyttä ja kroonista rahapulaa, sekä pahoinvointia kansalaisissa.Tämähän lisää taas harmaata taloutta, rikollisuutta jne.

    Ehkä tämä Hiacenkin kieltäminen on vaan osa tätä suurta tulevaa onnellisuuta ja ilmaston puhtautta, mitä ei taas tälläinen vähäinen autoharrastaja vielä tajua.
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  14. JOVA

    JOVA 1st gear

    Onhan toi hiace Ajoltaan vähän mitä on, ja pellitkin tuntuu tuosta ruosteesta tyykkäävän.

    Mutta mitä tässä firman autoja kattellessa oon huomannut, niit Hiace on ehdottomasti vähävikaisin noista

    Vito, Scudo, Ducato, kaikki parempia ajaa, ja kaikissa huoltokustannuksia yli kaksinkertaisesti hiaceen verrattuna, Sprintterit on liian isoja vertailukohteeks mutta edelleen huomattavati suuremmat huoltokustannukset.

    Hiace on vähän kikkailtava talvella ajettaessa, takaveto ilman lukkoa kun on.
    Mutta senkin kanssa pärjää vallan mainosti kun vähän ennakoi. aikä tuo ajoltaan mikään huono ole, Neliveto nyt kieltämättä ois parempi.

    Mutta Mikähän tämä hiace versio on, Vain kuvissa nähnyt, mutta näitäkin ilmeisesti on liikenteessä tuolla jossain http://hablimited.files.wordpress.com/2 ... -hiace.jpg
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^onpa nätti..
     
  16. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Mikähän muuten on että TOYOTA saa niin monen veren kiehumaan, niin hyvässä kuin pahassa? Mikään muu brändi maailmassa ei aiheuta niin paljon vittuilua tai kehumista kuin toyota! :rotfl:
    Jokaisella tuntuu olevan mielipide ko. merkistä, ja varsin vahva vielä...
     
  17. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Noita näkyy tuolla afrikan suunnalla ihan pelkästään, siellä ei (ilmeisesti?) tunneta taas noita meille tutumpia malleja ollenkaan. Olisko toi sitten semmonen paljon puhuttu "neekerimalli"? :lol:
     
  18. downtown

    downtown 3rd gear

    kaise hiace jotain kestää kun niin moni sitä hehkuttaa ainut mitä ihimettelen nii miten naapurilla lensi semmosesta kanki pihalle ja mulle aina kuittaa että varovaa vielä se vanista tippuu kanki tuohon sun pihalle :lol: eioo vielä tippunu vaikka kohta milli mittarissa :lol:
     
  19. dart

    dart Gearhead

    Ei tää autoharrastajien merkkifanaattisuus ole mitään verrattuna TOYOTA WAY ajattelu tapaan, toyota on kuin uskonto monelle meistä.
    Merkin parissa työskennelleenä sen huomaa aina välillä. Voi olla sama juttu monella muullakin merkillä.
     
  20. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Toyota Commuter bussi. On niitä täälläkin, ryssäkilvissä nääs. Mielestäni harvinaisen hieno nykyautoksi, etenkin verrattuna mopsiducatoon joka on niin ruma "keulasta" että pitää panna silmät kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!